dobíjecí stanice

Dobíjecí stanice jsou pro tím, čím jsou čerpací stanice pro klasická auta na benzin nebo naftu. Slouží k dobíjení baterií u plug-in hybridů a především . Existují různé typy dobíjecích stanic.

Problematika dobíjení elektrických aut je pro další rozvoj elektromobility stěžejní. V současné době se dojezd běžně prodávaných elektromobilů jako je Nissan Leaf nebo pohybuje v řádu desítek kilometrů. Maximální udávaný bývá kolem 120-150 km.

je určena k tomu, aby doplnila energii do baterií elektromobilu. Děje se tak prostě zastrčením konektoru do zásuvky. Problémů, které v této souvislosti bylo a je třeba řešit je hned několik.

Předně, je nutná standardizace jak dobíjecích konektorů, tak zásuvek. A to tak, aby kdokoliv s elektrickým autem mohl zaparkovat u jakékoliv dobíjecí stanice a z té si auto dobít.

Dále je třeba zajistit, aby dobíjecí stanice a stojany poskytovaly komfortní, bezpečnou a jednoduchou obsluhu se stejně jednoduchou možnost placení za odebranou energii.

A nakonec je samozřejmě nutné, aby dobíjecí stanice přenesly energii co nejrychleji. Proto se pracuje na tzv. rychlodobíjecích stanicích, které dokážou nabít baterie až na 80% kapacity během například 10-30 minut.

Dobíjecí stanice i rychlodobíječky jsou klíčovou součástí dobíjecí infrastruktury, která je zase základem pro rozvoj elektromobility ve městech a následně i celých státech.

Napsat komentář