Třetí část reportáže z autosalonu v Ženevě nás zavede ke značkám Peugeot, Volvo, Porsche, Jaguar, Volkswagen a také Škoda Auto. Prohlédneme si studii Škoda Vision D a podíváme se na koncept elektrického SUV Seat IBx.
Francouzský lev v podobě Peugeotu ukázal nový diesel-hybrid v podobě systému Hybrid4. Ten si budou moci vyzkoušet první zájemci už brzo. Prvních 300 zájemců o Peugeot 3008, si bude moci vybrat hybridní pohon. Peugeot nepřivezl žádné nové koncepty. Pouze ty, které už byly v minulosti představeny (HR1 v Paříži a EX1 tamtéž). Více se toho na stánku Peugeotu neudálo.
Menším OEM výrobcům nebo v Evropě obecně méně námým firmám byl věnován prostor uprostřed. Našli jsme tam například BYD, Mansory, Rinspeed, Morgan či Magna Steyr. Poslední zmiňovaná firma představila koncept MILA Aerolight. Slušivá designová studie elektromobilu slouží pouze na nalákání partnerů, ne pro výrobu. Což je škoda.
Tradiční britská automobilka Morgan dostala na ženevském autosalonu málo prostoru, ale maximálně ho využila. Návštěvníkům ukázala modely 4/4, Plus 4, Roadster, Aero Supersports, a hlavně svoji novinku – Morgan 3 Wheeler. Tříkolky jsou silně zakořeněné v historii Morganu a provázely ho už od počátku. A letos v Ženevě se jim dostalo nové pozornosti!
Další na řadě jsou tři velká „zvířata“ – Volvo, Jaguar a Land Rover. Automobilka ze severu Evropy představila pouze jeden hybridní automobil – kombík V60 Plug-in Hybrid. Přední nápravu pohání dieselový agregát a zadní nápravu elektromotor – podobně jako výše popsaný Peugeot 3008 Hybrid4.
Dále Volvo představilo limitovanou edici modelů V60, V70, XC70 a XC60 u příležitosti sponzorování závodu jachet kolem světa. Zmíněné vozy dostanou přídomek Ocean Race Limited Edition. Speciální lak Ocean Blue II, nebo Electric a nápisy Ocean Race v interiéru – to dostanou zájemci o limitovanou verzi. Půjde tedy jen o kosmetickou úpravu.
XKR-S – to je automobil, kterým Jaguar ohromil prakticky všechny přihlížející v Ženevě. Britská kočkovitá šelma v modrém hávu, dokáže překonat hranici 300 km/h. Přitom „sežere“ v kombinované spotřebě jen 12,3 l/100 km.
Jaguar představil před 50 lety na autosalonu v Ženevě ikonický vůz Jaguar E-Type. Je považován za jeden z nejnádhernějších automobilů. Při příležitosti 50. výročí se objevil v letošním „jaguářím“ koutku v Ženevě. Návštěvníci tak mohli obdivovat jeho nesmrtelné linie.
Land Rover. Vozy této značky se taktéž nesly ve znamení luxusu a snižování emisí. Že je taková kombinace spíš k neuvěření? Land Rover představil svůj historicky první plug-in hybrid v podobě modelu Range_e. Hlavní pohonnou jednotkou je přeplňovaný dieselový motor doplněný elektromotorem. Emise (89 g/km) a kombinovaná spotřeba (3,36 l/100km) zní pohádkově, ale jsou v reálném provozu dosažitelné?
Kromě plug-in hybridu představil Rover i čtyřdveřový model Evoque a hlavně prémiový kit Range Rover Autobiography Ultimate Edition. Ten má uspokojit požadavky těch nejnáročnějších zákazníků. Snad je neodradí to, že Land Rover je už nějaký ten pátek v područí indické automobilky Tata Motors.
V horním cípu výstaviště se prezentoval Volkswagen. Představil několik zajímavých vozů. Jedním z nich, byl retro mikrobus v podání Volkswagenu – koncept Bulli. Pod kapotou nehledejte spalovací motor. Pohonnou jednotkou je elektromotor.
Příjemným překvapením, byla sériová podoba automobilu VW Golf Cabriolet. Chyběl mu ochranný oblouk, který se u minulých kabrioletů nacházel u B sloupku. Faceliftovaná verze Tiguanu se také dočkala svého představení veřejnosti. Nová maska, upravené světlomety a sedm motorizací na výběr.
Nejzajímavější byly koncepty Tex a Go! Ty pro německou automobilku připravilo designové studio Italdesign, které se v nedávné době stalo součástí VW koncernu. Design obou vozů se odlišuje od uniformovaného stylu, na který jsme zvyklí u Volkswagenu.
Česká automobilka Škoda Auto ukázala, kam se bude v budoucnu ubírat – viz. koncept Vision D z pera Jozefa Kabaně. Automobil ukazuje nové linie, které se na automobilech s šípem ve znaku, objeví už v příštím roce. Byla představena také limitovaná edice vozů Fabia. Konkrétně se jedná o Fabii Monte Carlo – sportovnější vozítko v černo-rudém hávu.
U koncernu Volkswagen se ještě chvíli zdržíme, protože na řadě je Seat. Jako jedinou novinku představil koncept IBx. Jedná se o SUV poháněné čistě elektřinou. Automobil typu SUV chybí španělské automobilce jako sůl. Bohužel nic nenasvědčuje tomu, že by se tento neduh brzy vyřešil.
Poblíž bylo japonské Subaru. Automobilka s hvězdami ve znaku představila malý městský vůz Trezia (vycházející z Toyoty Verso S). Do Ženevy přivezla i koncept nové generace Imprezy (premiéru měl na autosalonu v Los Angeles 2010).