Nový Peugeot 3008: hybrid začíná na 749 000 Kč, elektromobil má dojezd až 680 km
Peugeot nahrazuje svůj bestseller zcela novým SUV typu fastback. Kromě různých variant elektropohonu využívá model 3008 také plug-in hybridní a mild-hybridní pohon.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Peugeot nahrazuje svůj bestseller zcela novým SUV typu fastback. Kromě různých variant elektropohonu využívá model 3008 také plug-in hybridní a mild-hybridní pohon.
V rámci projektu OpEneR pracují evropské firmy a vědecké instituce na technikách prodloužení dojezdu elektrických aut. Tentokrát však není řešením nižší hmotnost auta nebo lepší baterie. Většího dojezdu je dosaženo kombinací využívání pokročilých asistenčních systémů auta a energicky efektivní jízdní strategie.
Technologie e-HDi, poprvé uvedená s modelem 508 a novým Peugeotem 308, je nyní k dispozici i pro modely 3008 a 5008. Systém Stop & Start, s kterým je v městském provozu možné dosáhnout až 15% úspory spotřeby paliva, umožňuje dále snížit emise CO2 u nejprodávanějších verzí obou modelů.
V roce 2011 Peugeot uvedl na trh v Evropě světově první diesel hybrid. Vůz Peugeot 3008 HYbrid4 chce zaujmout a získat zákazníky, kteří nehledají jen ekologicky zodpovědná řešení a technologické novinky, ale také skutečnou radost z řízení automobilu. Technologie HYbrid4 spočívá ve využití zkušeností inženýrů značky Peugeot v oblastech spalovacích motorů, elektrických motorů, systému Stop & Start druhé generace a elektronicky řízených sekvenčních převodovek.
Francúzska automobilka Peugeot prinesie v roku 2012 na trh úplnú novinku – diesel-hybridný pohon HYbrid4. A práve veľkopriestorový crossover 3008 bude mať tú česť používať ho ako prvé.
Francouzi chtějí být výjimeční. Jako jedni z mála se intenzivně zajímají o diesel-hybridní technologii a chystají i první auta, která ji vybaví. Půjde o minivan Peugeot 3008 Hybrid4.
Skupina PSA Peugeot Citroën uvede na trh technologii e-HDi. Jde o novou generacisystému Stop&Start, která kombinuje reverzibilní alternátor a naftový motor. Výsledkem je snížení spotřeby až o 15%.
První ročník evropské soutěže ekologické jízdy „Peugeot Eco Cup“ byl zahájen v polovině ledna na autosalonu v Bruselu. Soutěže se zúčastnilo po čtyřech kadidátech z 18 zemí Evropy, kteří měli za úkol dojet ve čtyřech modelech Peugeot co nejšetrněji z Paříže do Ženevy. Celkovým vítězem soutěže se stala česká posádka vozu Peugeot 5008. pokračování…
Americké půjčovny aut ZipCar jsou čím dál tím populárnější. Francouzský Peugeot se novým trendem inspiroval a zavedl novou službu Mu by Peugeot. Francouzská automobilka spoléhá na lidi, kteří nemají zájem pořizovat si vlastní auto, nebo i skútr či kolo, případně na ty, kteří jej právě nemají k dispozici a potřebují si některý z dopravních prostředků na čas vypůjčit.
Služba funguje podobně jako dobíjení telefonů – po registraci na stránkách mu.peugeot.fr získáte speciální kartu na kterou můžete dobíjet kredity. Tyhle kredity pak můžete utratit za půjčení jízdních kol, skútrů, automobilů jako Peugeot 207 CC, 308 CC, Coupé 407, Peugeot 3008, užitkových automobilů nebo přílušenství jako jsou třeba GPS navigace. Navíc si můžete přes telefon rezervovat lístek na vlak, hotelový pokoj nebo zorganizovat cestu. K dispozici jsou také lekce ekologického způsobu řízení auta.
Služba prozatím funguje ve městech Brest, Lyons, Nantes a Rennes, nicméně Peugeot by ji do roku 2011 rád zavedl v devíti evropských zemích. Zda se Peugeotu podaří dosáhnout alespoň takového uživatelského komfortu jako v případě ZipCaru je otázka (rezervace přes iPhone, vyhledávání přes GPS). Skutečnost, že i výrobce automobilů se začíná zajímat o koncept půjčování automobilů je však nanejvýš inspirující.
Už před rokem automobilky Peugeot a Citroen předvedly na autosalonu v Paříži několik konceptů využívajících nového hybridního pohonu. Systém byl pojmenován HYbrid4 (původně HYmotion4) a prvním modelem, který jej využije, bude v roce 2011 crossover Peugeot 3008. HYbrid4 je pohonný systém využívající elektromotoru a dieselového HDi motoru, v případě Peugeotu 3008 to byl 2,0l diesel s výkonem 163 koní pro přední kola a elektromotor s výkonem 37 koní pro zadní nápravu. Aktuálně koncern PSA Peugeot Citroen ohlásil, že již pokročil v přípravě výroby zmíněného hybridního pohonu a v továrnách Mulhouse a Sochaux už běží pilotní výrobní projekty. Výhodou diesel-hybridního pohonu by měla být možnost namontovat jej do celé řady různých typů automobilů. Z výrobního pásu už sjelo několik prototypů modelu Peugeot 3008 (spotřeba 4,1 l, emise 109 g/km), předtím si hybridní pohon vyzkoušeli inženýři na modelech Citroen C4 a Peugeot 308. Druhým vozidlem v pořadí, které využije HYbrid4 bude Citroën DS5.