Elektromobil Tesla Model 3 by v Evropě mohla vyrábět Magna
Magazínu InsideEVs se podařilo skrze dodavatelskou společnost Polytec vypátrat, že Tesla údajně jedná o outsourcování výroby elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Magazínu InsideEVs se podařilo skrze dodavatelskou společnost Polytec vypátrat, že Tesla údajně jedná o outsourcování výroby elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě.
Podle nejnovějších informací se zcela rozpadla tajná jednání mezi americkou společností Apple a evropskými automobilkami BMW a Daimler. Apple u nich chtěl vyrábět svůj elektromobil.
Rakouská průmyslová skupina Magna Steyr na autosalonu Ženeva 2015 představila koncept Magna Steyr MILA Plus Plug-In Hybrid. Sportovní auto trochu připomíná BMW i8.
O tom, že kanadská/rakouská automobilka Magna Steyr, jeden z největších světových výrobců automobilových součástek, chce vlastní elektromobil, jsme už psali. Informovali jsme i o prvním konceptu Mila Alpin. Ženevský autosalon roku 2009 byl svědkem odhalení jejich první skutečného elektromobilu Magna Steyr Mila EV. Jde o automobil od základu vybudovaný pro elektrický pohon. Tímhle základem je podvozek, který Magna nabízí OEM výrobcům, aby na něm mohli stavět své vlastní „produkty“. Podvozek je okamžitě připraven k výrobě, takže na něm lze ihned začít stavět nová auta, a to nejen na elektřinu, ale třeba i na vodík, zemní plyn nebo s hybridním pohonem. Ukázkový pětidveřový elektromobil Magna Steyr Mila EV je dlouhý 4 metry, vybaven elektromotorem o výkonu 67 koní poháněným lithium-iontovými bateriemi přímo od Magna Steyr plus střešením solárním panelem. Dojezd má být až 150 km při průměrné době nabíjení 2 hodiny 30 minut. Mimochodem, Magna v současné době spolupracuje s automobilkou Ford na nové produkční verzi elektromobilu založeného na modelu Ford Focus, a tak není divu, že i Magna Steyr Mila EV jej tak trochu připomíná.
Automobilka Magna Steyr nedávno na ženevském autosalonu představila koncept svého off-road vozu Mila Alpin. Ten byl navržen tak, aby mohl být poháněn nejrůznějšími typy pohonů, včetně elektrického. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport v současné době Magna Steyr jedná s automobilkami BMW a Mercedes o využití architektury Mila Alpin pro nové modely těchto značek (ostatně, právě z toho důvodu návrh Mila Alpin vznikl).
Koncept terénního automobilu MILA Alpin (Magna Innovation Lightweight Auto) představí na ženevském autosalonu australská firma Magna Steyr. Ta patíř pod kanadský konglomerát Magna International. MILA Alpin je kompaktní off-road s tělem speciálně navrženým tak, aby mohlo být poháněno různými typy alternativních pohonů.
Pohon na všechna čtyři kola zajišťuje stoupavost až 100%, tedy možnost stoupání až při neuvěřitelných 45°! Což z Mila Alpin činí multifunkční koncept vhodný například i proužitková vozidla (záchranné služby apod.). Zároveň dokáže ale Mila Alpin bez problémů fungovat i na běžných silnicích, s nízkými emisemi (pod 100 g/km).
Velká panoramatická střecha pak dává pasažérům široký rozhled. Originální off-road je vybaven 3+1 sedačkami. Jako jeho pohon může sloužit motor na zemní plyn (?), hybridní pohon nebo malý, přeplňovaný benzinový motor. Výroba vozidla má být údajně levná a relativně ekologická. Automobilka Magna Steyr nabízí koncept de-facto k licencování jakékoliv značce.