Diesel hybrid do zásuvky, světově první auto tohoto typu, odhalí automobilka Volvo na autosalonu Ženeva 2011. Půjde o model Volvo V60 Plug-in hybrid se spotřebou dosahující k 1,6 l/100 km.
Volvo hodlá nové auto do zásuvky uvést na trh už v roce 2012. Ve stejné době přijde na trh např. Toyota Prius plug-in hybrid. Ta však bude benzinová.
Auta zítřka od Volva – karoserie bude fungovat jako baterie
Volvo V60 Plug-in hybrid je výsledkem spolupráce známé švédské automobilky a tamní energetické společností Vattenfall. Auto se může pochlubit čistě elektrickým dojezdem 50 km a průměrnými emisemi 49 g/km.
Celkový výkon plug-in hybridu bude 215 + 70, tedy 285 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 6,9 sekundy. Pohon přední nápravy obstará 2,4l turbodieselový pětiválec D5.
Pohon zadní nápravy bude zajišťovat elektromotor. Tomu bude energii dodávat 12kWh lithium-iontová baterie. Řadit bude automatická šestistupňová převodovka.
Řidič si pak na palubní desce může zvolit v jakém módu chce jet: Pure, Hybrid a Power, kdy Pure značí jízdu čistě na elektřinu. Ta by měla vystačit zhruba na zmíněných 50 km, což rozhodně není málo a nové hybridní Volvo V60 tak bude soupeřit s Chevroletem Volt. Konkurenční Prius plug-in hybrid nabídne čistě na elektřinu pouze 20 km.
Podle Stefan Jocobyho, šéfa Volvo Cars, se technologie stále ještě testuje a vyvíjí, nicméně už teď se řidiči mohou těšit na to nejlepší, co kdy automobilka nabídla.
Celkový dojezd Volvo V60 Plug-in hybridu by měl dosahovat až 1200 km. Cena auta prozatím nebyla ohlášena, nicméně je jasné, že bude vyšší než v případě klasické dieselové verze. Ceny budou ohlášeny blíže době uvedení na trh.
Zajímavá je možnost před začátkem cesty zadat palubnímu počítači, zda půjde o krátkou, střední nebo dlouhou cestu. Auto pak podle toho samo vypočte jaký navolit optimální poměr mezi elektrickým a dieselovým pohonem tak, aby bylo dosaženo minimální spotřeby.
Dobíjení plug-in hybridu probíhá skrze klasickou 230V/6A, 10A nebo 16A zásuvku. Při 16A zásuvce trvá tři hodiny, 4,5 hodiny při 6A a 7,5 hodiny při 6A. Řidič zároveň dostane k ruce aplikaci pro svůj smartphone (iPhone) přes kterou bude moct např. nastavit předem vytopení auta na správnou teplotu.
Snížení spotřeby se podřídily i další vlastnosti auta. Například pneumatiky s nízkým valivým odporem Pirelli, lehká kola a nízký koefecient aerodynamického odporu.
Jako obvykle dbá Volvo maximálně na bezpečnost provozu. Všechny bezpečnostní systémy dostupné pro ostatní modely budou k dispozici také v hybridu Volvo V60. Například baterie je zabezpečena tak, že při nehodě se vypne a zaizoluje.
Volvo zároveň chce spolupracovat se záchranáři, kterým poskytne detailní instrukce jak si poradit s nehodami plug-in hybridních aut. A nakonec nezapomíná automobilka ani na recyklaci baterií jakmile doslouží.
Kromě Volvo V60 Plug-in hybridu pracuje automobilka také na čistém elektromobilu Volvo V30 Electric. Aktuálně dále v Evropě uvedla modely Volvo S60 a V60 ve verzi DRIVe se sníženými emisemi, tedy i spotřebou (4,3 l/100 km resp. 4,5 l/100 km). Obě verze pohání 1,6l diesel splňující Euro 5, doplněný o Stop&Start funkci. My jsme nedávno měli možnost testovat Volvo C30 DRIVe.
Tak tohle bych zfleku bral.
Tak tohle bych zfleku bral. Škoda, že cena bude jistě ještě o hodně výš, než u Chevy Voltu, takže si ho určitě nebudu moci dovolit.