Elektromobil VW Golf Blue-e-motionVOLKSWAGEN
Elektromobil VW Golf Blue-e-motion
Na letište Ruzyně povede tramvajPRAHA
Na letište Ruzyně povede tramvaj
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Elektromobil v roce 2020APPLE
Elektromobil v roce 2020

Tesla: máme víc hotovosti než potřebujeme

Jan Horčík - 06 Červen 2013

Automobilka Tesla Motors před několika dny zakončila své výroční setkání s akcionáři. Pochopitelně vystoupil i šéf Elon Musk, který se rozpovídal o současnosti i budoucnosti firmy. Zmínil několik zásadních a velmi zajímavých informací.auto elektromobil Tesla Model X elektrické SUV

Elektrické SUV Tesla Model X by se mělo začít prodávat už na konci roku 2014
foto: Tesla Motors

Pro začátek Elon Musk, šéf Tesla Motors, zopakoval dosavadní úspěchy. Zmínil mimo jiné, že v USA očekává roční poptávku po elektromobilu Model S kolem 15 000 kusů. Celosvětově to pak má být podle něj 40 000 kusů, ačkoliv firemní analytici raději píší 30 000.

V červnu 2013 začne Tesla nakládat na lodě Modely S určené do Evropy, dorazit by měly v červenci. Na konci roku se začne auto prodávat také v Asii. Ve vývoji je speciální verze pro Čínu, Austrálii a Pacifik a zbytek Asie. Za rok 2013 očekává Tesla celkové prodeje Modelu S přes 21 000.

Superchargery – cesta do budoucnosti

Musk zároveň řekl, že díky nedávné velmi vydařené emisi akcií má nyní Tesla i po splacení vládního dluhu dostatek hotovosti na další rozvoj byznysu. Primárně na rozšíření sítě dobíjecích stanic Supercharger. Ale také na rozvoj sítě servisních a prodejních center do mnoha dalších částí .

Zároveň Musk potvrdil, že očekávaná novinka, kterou Tesla představí 20. června (po kterémžto datu by se měl Musk konečně rozmluvit o projektu Hyperloop neboli Hypersmyčce) souvisí právě s dobíjením. Podle všeho chce Tesla živě prezentovat možnosti super-rychlého dobíjení elektromobilu Model S v časech srovnatelných s dotankováním nádrže benzínu.

Musk se pochopitelně zmínil i o dalším vývoji vozů Model S, Model X, resp. nových modelech postavených na tomto podvozku. Model S by se měl zhruba za tři až čtyři roky dočkat “čerstvé” nové verze a za šest až sedm let skutečně významného redesignu. Model X nabídne díky speciálním dveřím “Falcon Wings” bohatý prostor. Zároveň budou dveře plně bezpečné.

Nová auta na podvozku Modelu S

A na podvozku Model S by měly být postaveny i další nové elektromobily značky Tesla. Už dříve Musk zmiňoval pick-up, který vypadá jako velmi zajímavá možnost. Naopak je jasné, že elektromotorky v současné době Tesla nechystá. “Věřím, že firma by vždy měla mít přesně cílené zaměření, a to je pro nás teď Model S,” odpověděl Musk na dotaz zda Tesla přemýšlí o výrobě elektrických motorek.

Co se týká připravované třetí generace elektromobilu Tesla, která bude menší a výrazně levnější, znovu zopakoval, že takové auto je jeho cíl prakticky od začátku. Takže Tesla Roadster i Tesla Model S jsou pouze jakési “mezistupně”. Levný elektromobil značky Tesla se má objevit už na přelomu let 2016/2017.

Dojezd bude minimálně 320 km a všechny další budoucí elektromobily značky Tesla budou mít minimálně takový dojezd. Elon Musk znovu potvrdil, že firma i nadále spolupracuje s automobilkami Toyota a Daimler. Zároveň pracuje se společností Panasonic na vývoji výkonnějších baterií.

O peníze není nouze

V současné době má údajně Tesla k dispozici $760 mil.. Pro zajímavost, výstavba jedné dobíjecí stanice Supercharger stojí $150 000 (bez solárních panelů) až $300 000 (se solárními panely). Musk ujistil případné konkurenty, že síť dobíjecích stanic Tesla je jim otevřená, pokud budou mít zájem.

“Prostě jsme nechtěli čekat až se ostatní dohodnou na nějakém standardu rychlého dobíjení,” vysvětlil Musk důvod proč se rozhodli stavět stavět vlastní proprietární síť dobíjecích stanic. “Není za tím žádný zlý marketingový plán,” dodal s úsměvem.

Aby všechno nevypadalo tak růžově, je třeba dodat, že Tesla stále bojuje s legislativou některých amerických států, která zakazuje automobilkám přímý prodej aut. Souboj už prohrála ve Virginii a příliš dobře se jí nevede ani v Texasu. Právě ten by ale mohl patřit mezi klíčové trhy, a tak je jasné, že Tesla svůj boj nevzdá.

Tesla Motors
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to video nevidim muze sem dat nekdo odkaz na YT.
Diky

Obrázek uživatele Jolinar

na youtube jsem to nehledal, ale je to primo na strankach Tesly: http://www.teslamotors.com/2013shareholdermeeting

Obrázek uživatele den

"In case of zombie apocalipse, Tesla Superchargers will be still working" - Musk, nejaka 55 minuta toho videa :-)

(solarne panely nabijaju stacionarnu bateriu a tym padom je supercharger v tomto ohlade nezavisly na elektrickej sieti)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Držím jim palce. Je to jediná automobilka, ktrá se nebála a začla elektromobil dělat téměř od základu. Ostatní automobilky jen použivají koncept osvědčeného modelu s jiným typem pohonu a pak tvrdí že nelze udělat auto s rozumným dojezdem, tudíž konkurenceschopné. Proto držím Tesle palce, protože všem dokazují že to jde.

Obrázek uživatele Jolinar

Skoro jste to trefil, ale trochu jste opomel ze i Tesla jako prvni pouzila osvedceny model (Lotus Elise) a na nem postavili Roadster. Ikdyz pozdeji Musk prohlasil ze to byla blbost, ze si radeji meli vyvinout vlastni platformu hned od zacatku. Ale tak na tom je aspon videt, ze ani Tesla neni dokonala a musi si vsechny zkusenosti pracne vydobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezapoměl jsem. Proto jsem také psal že jej začli dělat "téměř" od základu. I tak ale pochopili že i to málo co použili ze starých automobilů, musejí přepracovat. O to je horší že velké a zavedené automobilky tohle nedokáží pochopit.

Obrázek uživatele Jolinar

v Texasu to uz taky prohrali a ani v Severni Karoline to nevypada moc dobre :-(

Jde jen o prodej vozidel, nebo i stavbu superchargerů? A jak je to s nákupem vozidel v USA v jiném státě? Taky se musí přepisovat?

Protože při mořnosti výstavby SC, a prodeji v okolních státech, bych prodej zas až jako takový neviděl, ono když to zákazníci opravdu chtějí, tak si k tomu cestu najdou ne?

Obrázek uživatele Jolinar

Myslim ze jde jen o primy prodej a nemuzou tam mit plnohodnotne Tesla obchody, pouze galerie. Stejne tak tam nemuzou mit servis, coz je dost problem.

Nevim o nicem co by branilo vystavbe SC. Pokud se tam Tesla stane popularni tak si lidi najdou cestu, ale je to proste mnohem slozitejsi a obzvast servisovani je dost neprakticke :(

Obrázek uživatele den

Servis pre nich nie je problem. Oni uz teraz funguju na principe, ze si objednas servis a oni pridu, dovezu ti performance verziu, ktoru budes mat pocas servisu tvojho auta a tvoje ti odvezu.
V tom videu pre shareholderov Musk vravel, ze oni nechcu na servise zarabat. Cize staci aby to pokrylo naklady.

Obrázek uživatele Jolinar

Prave ze servis je soucast "user experience" coz znamena ze ti do Texasu nemuzou dovest ani to nahradni auto :(
Ikdyz mozna to uz nejak obesli, nevim no...

A kdyz uz jsme v tom, tak doufam ze podobnou sluzbu zavedou i v Evrope :-)

Potom by mě zajímalo, zda se daný zákaz vztahuje i na dceřiné společnosti, protože založit si dceru, která bude "zprostředkovávat" služby v daných státech, by snad nebylo natolik náročné ne? :)

Tak evropané si taky našli cestu k Mustangu a dalším amerikám, ikdyž se tu nikdy ofiko neprodávali a díly se musely dovážet.

Obrázek uživatele Jolinar

Tezko rict no, nevim jak v Texasu, ale v ruznych statech maji ruzne dcerine spolecnosti pro ruzne ucely... Napr v nekterych statech maji dcerine spolecnosti jako Tesla dealer.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články