Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie
VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rokMOTO
VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rok
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století

Historie elektromobilů – přehled významných událostí posledních let

Jan Horčík - 03 Únor 2011

Poslední desetiletí bylo nejvýznamnějším obdobím pro od první dekády 20. století, kdy 38% všech vozidel fungovalo na nabíjení. Mnohé z nich využívaly elektrické technologie navržené .   
historie elektromobilu

se pro znovu nadchnul na sklonku století. Avšak teprve v několika posledních letech došlo ke skutečnému převratu na poli elektromobilů a nyní se dostávají do centra zájmu nejvýznamnějších výrobců aut.

Nnapříklad společnost před několika týdny oznámila, že díky levnějším bateriím bude nový sedan ziskový už při relativně nízkém počtu prodaných kusů. V tomto voze, jehož cena činí přibližně 57 000 USD (cca 1mil Kč) jsou použity články, jaké známe z notebooků.

Jednou ze společností, které pracují na výzkumech v oblasti elektromobilů je i . Ta se jejich výzkumem intenzivně zabývá posledních 40 let. V roce 2010 se práce zúročila a společnost představila nové baterie pro autobusy a .

Spolupracuje přitom s předními technologickými společnostmi, jako jsou výrobci baterií nebo firma , průkopník v oblasti výměny baterií.

Ve státě buduje GE novou výrobnu baterií, nedávno také oznámila nákup velkého počtu elektromobilů pro svou flotilu.

Společnost také nabízí pro elektromobily a pokračuje i v oblasti a vývoje elektrického pohonu pro .

Z následujícího ohlédnutí je patrné, že se elektromobilový průmysl během několika posledních let radikálně změnil: technologie se vyrovnala představám. Výsledkem je impozantní rozvoj elektromobilů v uplynulém desetiletí:

2000

březen – Firma oznámila, že stahuje z trhu 450 elektromobilů první generace . Šlo o první průlom GM v oblasti elektromobilů. Prodávaly Pronajímaly se v letech 1996 – 1999.

2002

únor – GM uvědomila nájemce elektromobilů, že bude tyto vozy stahovat.

červen – Americká vláda se připojuje k žalobě výrobců aut vůči kalifornskému nařízení ohledně ZEV (vozidla s nulovými emisemi).

2003

červenec – Tesla Motors zahajuje vývoj vozu .

- GM oficiálně ruší program EV1.

2005

vyrábí mobilní dobíjecí stanici, která dokáže nabít 80% během 60 vteřin. Praktickému domácímu využití však bohužel brání vysoké nároky na energii a přílišné zahřívání přístroje.

2006

– Je uveden dokument „“ pojednávající o „smrti“ elektromobilů.

2007

– Viceprezident GM Bob Lutz prozradil magazínu Newsweek, že k vytvoření vozu ho inspirovala Tesla Roadster.

- začíná v testovat malé elektrické přestavby

Smart ForTwo Electric Drive

2008

– Peugeot Sport uvádí Peugeot 908 HY, , jehož systém umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie při brzdění. Tento elektromobil se může uplatnit na vytrvalostních okruzích.

březen – Vůz Tesla Roadster je komerčně dostupný. Doporučená prodejní cena je 110 000 USD.
Tesla Roadster 2010

Tesla Roadster 2010 Tesla Roadster 2010 Tesla Roadster 2010

listopad – Ron Dellums (starosta Oaklandu), Chudl Reed (starosta San Jose) a Gavin Newsom (starosta ) se zavázali, že se region Bay Area stane hlavním centrem elektromobilů v USA.

2009

– Náklady na li-ion baterie činí dle Deutsche Bank 650 dolarů za kWh.

únor – V centru je instalováno dobíjecí zařízení.

březen – Rick Wagoner, odstupující CEO firmy GM uvedl v Los Angeles Times, že zrušení programu EV1 bylo největší chybou v jeho funkčním období.

červen zahajuje testování 500 minielektromobilů prostřednictvím leasingu v New Yorku a .

červenec - V Japonsku začíná prodej na baterky, , pro fleetové zákazníky

Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

2010

- Náklady na činí dle Deutsche Bank 450 dolarů za kWh.

prosinec – Na trh je uveden , běžná prodejní cena 32 780 USD. Na trh je uveden také , běžná prodejní cena 41 000 USD. ČEZ v České republice podepsal smlouvu o pronájmu 65 elektromobilů Peugeot iOn.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mohl by sem někdo dát odkaz na tu nabíjecí stanici toshiba?našel jsem jen zmínku o SCiB bateriích toshiba o chargeru se tam, ale neuvádí nic.Díky

PS: redakce by se mohla taky podívat jak to s těmi SCiB bateriemi je dále( en.wikipedia.org/wiki/Lithium-titanate_battery ), protože je rok 2011 a že to v ničem nejezdí mi přijde divné...když to má tak zajimavé vlastnosti.Je vidět že největší mediální humbuk byl 2007 a 2008 a konec.Tak jako u všech "skvělých" baterek co se jich tu jen na hybridu už objevilo za ty 3 roky?!!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ad. SCiB baterie - minulý duben proběhla médii zpráva, že si je vybrala Honda pro svůj skůtr EV-neo. Využil je také výrobce , mají se objevit v novém elektrickém minivanu Mitsubishi.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok, díky. Podíval jsem se přímo na stránky výrobců a jedinej kdo udělal vykonou aplikaci scib je asi jen altairnano.com nicméně stále to prezentuje jen ve vyvojovém kitu... a toshiba podle toho co tam ukazují ( toshiba.com/ind/product_display.jsp?id1=821) je to docela hrůza, ani s parametrama stim moc nepohnuli...pochybuju že to někdy v ev autech bude to dříve nékdo překoná(změní materiál kritických částí a je to... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosim vás bylo by hezké napsat o historiji českych elektromobilu protože se nemáme za co stydet ba naopak .U nás přece vznikly projekty jako hybridní elektromobil Frantiska Křižika,EMA,Trabant El.,Skoda EL.car ,Tatra beta, Slovenska strela a jiné o kterých veřejnost ani neví a určite by stalo za to o nich napsat .

Obrázek uživatele EKOLO

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily
O historii českých elektromobilů- silničních, jsem něco napsal na http://www.pro-energy.cz/clanky7/3.pdf pokud by někoho zajímaly podrobnosti, klidně se zeptejte, trochu o tom vím.
Dejte se k nám, dozvíte se více www.elektromobily-os.cz

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když víte jenom trochu,tak se laskavě poučte ze všeobecně dostupné literatury a tou trochou se nechlubte,hlavně by jste však předtím měl absolvovat kurs konverzace a přestat se chovat jako nadřazený alfasamec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, některé jezdí dodnes a denně jsou v provozu. Stydět se nemusejí, jezdí skoro bez oprav a vyžadují malé náklady, spíše směšné náklady na provoz.

Na seriáli http://hybrid.cz/elektromobily-z-minulosti-uvod sa pracuje, takźe s a časom môžu objaviť aj české elektromobily. Vďaka za tip!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v clanku mate chybu, EV1 sa nepredavali, len sa prenajimali zakaznikom za poplatok

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za připomínku, upraveno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články