Škoda Enyaq RS Race: koncept elektrického závoďáku

První skici konceptu Škoda Enyaq RS Race ukazují, jak Škoda, zejména v oblasti aerodynamiky, uplatňuje své  zkušenosti z nejvyšší úrovně mezinárodních rally.

S novou koncepční studií Enyaq RS Race hledá Škoda Auto nové možnosti udržitelnosti v motoristickém sportu a zároveň dále zvyšuje  emocionální přitažlivost značky. Enyaq RS Race, který posunuje DNA značky Škoda v oblasti motorsportu na vyšší úroveň, se vyznačuje agresivním designem, který podtrhuje  masivní zadní křídlo.

Tento koncept ukazuje, jak mohou technologie motoristického  sportu pomoci urychlit přechod k dynamické a udržitelné automobilové budoucnosti.  Slouží také jako ideální platforma pro vývoj a důkladné testování nejmodernějších  technologií elektrického pohonu budoucích sériových vozů. 

Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport, vysvětluje: „Udržitelnost je základním kamenem  strategie Škoda Motorsport. Již v roce 2021 jsme se s vozem Škoda Fabia RE-X1 pustili do  oblasti elektrických rally vozů. Poznatky a zkušenosti, které jsme přitom získali, jsme využili  při vývoji nového unikátního vozu Škoda Enyaq RS Race. Tento fascinující vůz dokazuje, že motorsport, který je hluboce zakořeněn v DNA značky Škoda, nejen posiluje emocionální  působení značky, ale také přispívá cennými zkušenostmi a technologiemi k připravovaným  silničním modelům Škoda.“ 

Výkonná koncepční studie vycházející z modelu Enyaq Coupé RS 

Enyaq RS Race vznikl na základě modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Nová Škoda Enyaq RS Race,  vybavená pohonem všech kol, demonstruje široké možnosti, které z hlediska výkonnosti  nabízí modulární elektrická platforma koncernu Volkswagen.

Svým agresivním designem je  Enyaq RS Race skutečným lákadlem pro oči, což podtrhuje jeho silné spojení se závody a  světem motorsportu. Jeho rozšířený podvozek zajišťuje ještě stabilnější jízdní vlastnosti,  zatímco výrazné zadní křídlo poskytuje potřebný přítlak.

Cílem studie je získat praktické  poznatky prostřednictvím konkrétních technických a konstrukčních úprav vysokovýkonných  elektrických vozů. Tyto přístupy by mohly být potenciálně implementovány do budoucích  sériových modelů.

Daniel Petr, senior designér Škoda Auto, dodává: „Škoda Enyaq RS Race není designová  studie, která zůstane jen na papíře, ale bude to skutečný vůz. Bude nižší, širší, lehčí a hlavně  dynamičtější. Proto bylo od začátku jasné, že design musí být agresivní a mít silnou závodní  DNA. Když se podíváme na aerodynamiku, navrhli jsme jej vlastně podobně jako současnou  Škodu Fabia RS Rally2. Má ostře tvarovanou příď, výrazně rozšířené blatníky a masivní zadní  křídlo. Vypadá rychle i na papíře, a to je vždycky dobrý začátek.“ 

Škoda podporuje udržitelnost v motorsportu

Enyaq RS Race představuje po nedávno představené studii Škoda Vision GT další inovativní  koncept Škoda Motorsport s elektrickým pohonem. Škoda Fabia RE-X1, představená v roce  2021, byla postavena na podvozku vozu Škoda Fabia Rally2 evo a vybavena elektromotorem  pracujícím s napětím 860 V a nejvyšším výkonem 260 kW.

Homologace rakouského svazu  motoristického sportu AMF (ÖAMTC) umožnila týmu Baumschlager Rallye&Racing startovat  v rakouském mistrovství v rally. S modelem Vision GT zvolila Škoda v poslední době zcela jiný přístup: tento ohromující, plně elektrický jednomístný vůz byl navržen výhradně pro hru Gran Turismo 7 pro PlayStation. Koncepční studie inspirovaná vozem 1100 OHC Spider z roku  1957 rozšiřuje působení značky Škoda ve světě digitálních závodů.  

Všechny tyto koncepční vozy podtrhují závazek společnosti Škoda rozvíjet v rámci  motorsportu udržitelnost. Vůz Fabia Rally2 již ve WRC2 jezdí na 100% udržitelné palivo bez fosilního základu a poskytuje tak ideální testovací prostředí pro hodnocení technické životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovací v oblasti elektromobility v extrémních  podmínkách. Další informace o závodním voze Enyaq RS Race jsou k dispozici na Škoda Storyboard.  Toto video navíc přináší zajímavý pohled na vývoj projektu. 

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář