První skici konceptu Škoda Enyaq RS Race ukazují, jak Škoda, zejména v oblasti aerodynamiky, uplatňuje své zkušenosti z nejvyšší úrovně mezinárodních rally.
S novou koncepční studií Enyaq RS Race hledá Škoda Auto nové možnosti udržitelnosti v motoristickém sportu a zároveň dále zvyšuje emocionální přitažlivost značky. Enyaq RS Race, který posunuje DNA značky Škoda v oblasti motorsportu na vyšší úroveň, se vyznačuje agresivním designem, který podtrhuje masivní zadní křídlo.
Tento koncept ukazuje, jak mohou technologie motoristického sportu pomoci urychlit přechod k dynamické a udržitelné automobilové budoucnosti. Slouží také jako ideální platforma pro vývoj a důkladné testování nejmodernějších technologií elektrického pohonu budoucích sériových vozů.
Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport, vysvětluje: „Udržitelnost je základním kamenem strategie Škoda Motorsport. Již v roce 2021 jsme se s vozem Škoda Fabia RE-X1 pustili do oblasti elektrických rally vozů. Poznatky a zkušenosti, které jsme přitom získali, jsme využili při vývoji nového unikátního vozu Škoda Enyaq RS Race. Tento fascinující vůz dokazuje, že motorsport, který je hluboce zakořeněn v DNA značky Škoda, nejen posiluje emocionální působení značky, ale také přispívá cennými zkušenostmi a technologiemi k připravovaným silničním modelům Škoda.“
Výkonná koncepční studie vycházející z modelu Enyaq Coupé RS
Enyaq RS Race vznikl na základě modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Nová Škoda Enyaq RS Race, vybavená pohonem všech kol, demonstruje široké možnosti, které z hlediska výkonnosti nabízí modulární elektrická platforma koncernu Volkswagen.
Svým agresivním designem je Enyaq RS Race skutečným lákadlem pro oči, což podtrhuje jeho silné spojení se závody a světem motorsportu. Jeho rozšířený podvozek zajišťuje ještě stabilnější jízdní vlastnosti, zatímco výrazné zadní křídlo poskytuje potřebný přítlak.
Cílem studie je získat praktické poznatky prostřednictvím konkrétních technických a konstrukčních úprav vysokovýkonných elektrických vozů. Tyto přístupy by mohly být potenciálně implementovány do budoucích sériových modelů.
Daniel Petr, senior designér Škoda Auto, dodává: „Škoda Enyaq RS Race není designová studie, která zůstane jen na papíře, ale bude to skutečný vůz. Bude nižší, širší, lehčí a hlavně dynamičtější. Proto bylo od začátku jasné, že design musí být agresivní a mít silnou závodní DNA. Když se podíváme na aerodynamiku, navrhli jsme jej vlastně podobně jako současnou Škodu Fabia RS Rally2. Má ostře tvarovanou příď, výrazně rozšířené blatníky a masivní zadní křídlo. Vypadá rychle i na papíře, a to je vždycky dobrý začátek.“
Škoda podporuje udržitelnost v motorsportu
Enyaq RS Race představuje po nedávno představené studii Škoda Vision GT další inovativní koncept Škoda Motorsport s elektrickým pohonem. Škoda Fabia RE-X1, představená v roce 2021, byla postavena na podvozku vozu Škoda Fabia Rally2 evo a vybavena elektromotorem pracujícím s napětím 860 V a nejvyšším výkonem 260 kW.
Homologace rakouského svazu motoristického sportu AMF (ÖAMTC) umožnila týmu Baumschlager Rallye&Racing startovat v rakouském mistrovství v rally. S modelem Vision GT zvolila Škoda v poslední době zcela jiný přístup: tento ohromující, plně elektrický jednomístný vůz byl navržen výhradně pro hru Gran Turismo 7 pro PlayStation. Koncepční studie inspirovaná vozem 1100 OHC Spider z roku 1957 rozšiřuje působení značky Škoda ve světě digitálních závodů.
Všechny tyto koncepční vozy podtrhují závazek společnosti Škoda rozvíjet v rámci motorsportu udržitelnost. Vůz Fabia Rally2 již ve WRC2 jezdí na 100% udržitelné palivo bez fosilního základu a poskytuje tak ideální testovací prostředí pro hodnocení technické životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovací v oblasti elektromobility v extrémních podmínkách. Další informace o závodním voze Enyaq RS Race jsou k dispozici na Škoda Storyboard. Toto video navíc přináší zajímavý pohled na vývoj projektu.
zdroj: tisková zpráva