Těžko se nám pro tento příspěvek vymýšlí smyslupný titulek. Na tohle se prostě musíte podívat.
To velké je Airbus A380 letecké společnosti Emirates. To malé jsou Yves Rossy a jeho parťák. Tak.
foto: Jetman Dubai
foto: Jetman Dubai
Bláznivý švýcarský vynálezce/letec Yves Rossy konečně před pár lety našel ideální místo pro svoje kousky: Dubaj. Jedině tam je dnes možné to, co „Jetman“ předvádí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: vznášedlo jako z Hvězdných Válek je skutečné!
Yves Rossy léta se svým proudovým křídlem už téměř deset let. Zde jeho čtyři roky stará přednáška na TEDu:
YouTube
Na blbnutí dobré. Pokud to
Na blbnutí dobré. Pokud to dotáhne, může se z toho stát hračka pro bohaté.
Nechápu ale, že to má tolik nadšenců tady na Hybridu. Vždyť vypouští ty „rakovinové“ plyny a spotřebovává spoustu neobnovitelného paliva 🙂
ako blizucko ku kamikadze
ako blizucko ku kamikadze
to zas se někdo ukrutně
to zas se někdo ukrutně nudí že či reklama na araba??
A380 zpusobuje velke
A380 zpusobuje velke turbulence (turbulence v úplavu/wing vortex) a i ostatni velka letadla jako Boeing 747 musi udrzovat odstup 6 mil. Je zajimave, jak tesne se muze Jetman priblizit aniz by se dostal do nicivych turbulenci. Nejsilnejsi turbulence vznikaji prave na konci kridla.
nemate nejaky nakres, to by
nemate nejaky nakres, to by me zajimalo…
Pane Jolinare, nevím jestli
Pane Jolinare, nevím jestli to nebyla jen ironie…
turbulence za letadlem
nebyla, me by spis zajimalo
nebyla, me by spis zajimalo jak to vznika. Ale nikdy me to nezajimalo natolik abych si to hledal 😀
Druhy a minima rozestupů v
Druhy a minima rozestupů v leteckém provozu stanoví v Hl.5 předpis
L4444. Stačí dohledat.
Taky mne to zaujalo. Když
Taky mne to zaujalo. Když si vzpomenu na problémy (nejen moje, ale i zkušených matadorů z repre ČR) na paraglidu na Donovalech, když se za hezkého počasí údolím protáhla slovenská vojenská stíhačka, tak nevím nevím.
Ostatně i vrtulník Horské služby jen proletěl a přistál na protějším svahu a bince ve vzduchu jsme si „užívali“ ještě pár desítek minut poté.
Přirovnal bych to k situaci, kdy Vás na pramičce překvapí okolo jedoucí parník nebo tlačný remorkér s nákladem.
Ovšem při druhém a třetím sledování videa zjistíte, že borci jsou souběžně s křídly, nad nimi nebo hodně vedle letadla, takže zcela jistě mimo úplav.
Pokud by se dostal s tím
Pokud by se dostal s tím srandovním křídlem do úplavu, tak to byste viděl „tanec“. Můžete si všimnout, že moc dobře věděli, kde jsou nebezpečné zóny a si dávali velký pozor. Takové předváděčky se hodí na letecké dny a musíte mít speciální povolení, jinak je to zakázané.
Tak to je fakt úlet… ale
Tak to je fakt úlet… ale jo, každej si holt hledá zeď, o kterou si tu držku rozbije.
Nádhera. Držím jim palce
Nádhera. Držím jim palce a doufám ve větší rozšíření jeho křídla.
To je super video 🙂 Airbus
To je super video 🙂 Airbus na klapkách, asi na minimálce, hádám tak 240 – 260 Km/hod a mistři zase na plný plyn 🙂
Máte pravdu, mají
Máte pravdu, mají vysunuté sloty, a nastavené klapky. Kromě toho bylo ideální počasí.