Historie elektromobilů – přehled významných událostí posledních let

historie elektromobilu

Poslední desetiletí bylo nejvýznamnějším obdobím pro od první dekády 20. století, kdy 38% všech vozidel fungovalo na nabíjení. Mnohé z nich využívaly elektrické technologie navržené .   

se pro znovu nadchnul na sklonku století. Avšak teprve v několika posledních letech došlo ke skutečnému převratu na poli elektromobilů a nyní se dostávají do centra zájmu nejvýznamnějších výrobců aut.

Nnapříklad společnost před několika týdny oznámila, že díky levnějším bateriím bude nový sedan ziskový už při relativně nízkém počtu prodaných kusů. V tomto voze, jehož cena činí přibližně 57 000 USD (cca 1mil Kč) jsou použity články, jaké známe z notebooků.

Jednou ze společností, které pracují na výzkumech v oblasti elektromobilů je i . Ta se jejich výzkumem intenzivně zabývá posledních 40 let. V roce 2010 se práce zúročila a společnost představila nové baterie pro autobusy a .

Spolupracuje přitom s předními technologickými společnostmi, jako jsou výrobci baterií nebo firma , průkopník v oblasti výměny baterií.

Ve státě buduje GE novou výrobnu baterií, nedávno také oznámila nákup velkého počtu elektromobilů pro svou flotilu.

Společnost také nabízí pro elektromobily a pokračuje i v oblasti a vývoje elektrického pohonu pro .

Z následujícího ohlédnutí je patrné, že se elektromobilový průmysl během několika posledních let radikálně změnil: technologie se vyrovnala představám. Výsledkem je impozantní rozvoj elektromobilů v uplynulém desetiletí:

2000

březen – Firma oznámila, že stahuje z trhu 450 elektromobilů první generace . Šlo o první průlom GM v oblasti elektromobilů. Prodávaly Pronajímaly se v letech 1996 – 1999.

2002

únor – GM uvědomila nájemce elektromobilů, že bude tyto vozy stahovat.

červen – Americká vláda se připojuje k žalobě výrobců aut vůči kalifornskému nařízení ohledně ZEV (vozidla s nulovými emisemi).

2003

červenec – Tesla Motors zahajuje vývoj vozu .

– GM oficiálně ruší program EV1.

2005

vyrábí mobilní dobíjecí stanici, která dokáže nabít 80% během 60 vteřin. Praktickému domácímu využití však bohužel brání vysoké nároky na energii a přílišné zahřívání přístroje.

2006

– Je uveden dokument „“ pojednávající o „smrti“ elektromobilů.

2007

– Viceprezident GM Bob Lutz prozradil magazínu Newsweek, že k vytvoření vozu ho inspirovala Tesla Roadster.

začíná v testovat malé elektrické přestavby

Smart ForTwo Electric Drive

2008

– Peugeot Sport uvádí Peugeot 908 HY, , jehož systém umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie při brzdění. Tento elektromobil se může uplatnit na vytrvalostních okruzích.

březen – Vůz Tesla Roadster je komerčně dostupný. Doporučená prodejní cena je 110 000 USD.
Tesla Roadster 2010

Tesla Roadster 2010 Tesla Roadster 2010 Tesla Roadster 2010

listopad – Ron Dellums (starosta Oaklandu), Chudl Reed (starosta San Jose) a Gavin Newsom (starosta ) se zavázali, že se region Bay Area stane hlavním centrem elektromobilů v USA.

2009

– Náklady na li-ion baterie činí dle Deutsche Bank 650 dolarů za kWh.

únor – V centru je instalováno dobíjecí zařízení.

březen – Rick Wagoner, odstupující CEO firmy GM uvedl v Los Angeles Times, že zrušení programu EV1 bylo největší chybou v jeho funkčním období.

červen zahajuje testování 500 minielektromobilů prostřednictvím leasingu v New Yorku a .

červenec – V Japonsku začíná prodej na baterky, , pro fleetové zákazníky

Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

2010

– Náklady na činí dle Deutsche Bank 450 dolarů za kWh.

prosinec – Na trh je uveden , běžná prodejní cena 32 780 USD. Na trh je uveden také , běžná prodejní cena 41 000 USD. ČEZ v České republice podepsal smlouvu o pronájmu 65 elektromobilů Peugeot iOn.

10 komentářů u “Historie elektromobilů – přehled významných událostí posledních let”

  1. mohl by sem někdo dát
    mohl by sem někdo dát odkaz na tu nabíjecí stanici toshiba?našel jsem jen zmínku o SCiB bateriích toshiba o chargeru se tam, ale neuvádí nic.Díky

    PS: redakce by se mohla taky podívat jak to s těmi SCiB bateriemi je dále( en.wikipedia.org/wiki/Lithium-titanate_battery ), protože je rok 2011 a že to v ničem nejezdí mi přijde divné…když to má tak zajimavé vlastnosti.Je vidět že největší mediální humbuk byl 2007 a 2008 a konec.Tak jako u všech „skvělých“ baterek co se jich tu jen na hybridu už objevilo za ty 3 roky?!!

      1. Ok, díky. Podíval jsem se
        Ok, díky. Podíval jsem se přímo na stránky výrobců a jedinej kdo udělal vykonou aplikaci scib je asi jen altairnano.com nicméně stále to prezentuje jen ve vyvojovém kitu… a toshiba podle toho co tam ukazují ( toshiba.com/ind/product_display.jsp?id1=821) je to docela hrůza, ani s parametrama stim moc nepohnuli…pochybuju že to někdy v ev autech bude to dříve nékdo překoná(změní materiál kritických částí a je to… 🙂

  2. Prosim vás bylo by hezké
    Prosim vás bylo by hezké napsat o historiji českych elektromobilu protože se nemáme za co stydet ba naopak .U nás přece vznikly projekty jako hybridní elektromobil Frantiska Křižika,EMA,Trabant El.,Skoda EL.car ,Tatra beta, Slovenska strela a jiné o kterých veřejnost ani neví a určite by stalo za to o nich napsat .

Napsat komentář