Fisker otevřel první prodejnu v Los Angeles

Henrik Fisker, zakladatel společnosti Fisker Automotive, nedávno prohlásil, že hlavní inspirací pro vývoj plug-in hybridu Fisker Karma mu byl herec Leonardo DiCaprio. „Před pár lety to začalo lidmi, kteří byli o pár let napřed. Mohli jste vidět některé filmové hvězdy, jak si kupují Toyotu Prius – třeba Leonarda di Capria,“ řekl Reuters. „Mohl si koupit jakékoliv jiné auto na světě. Já to tehdy viděl v televizi a řekl jsem si, sakra, proč si tenhle chlápek, kterej si může koupit stejně dobře Ferrari jako Rolls Royce, kupuje zrovna Priuse? Něco se začalo měnit,“ dodal. ČÍST DÁL…

V současné době otevřel Fisker první showroom v Los Angeles. Původně se v něm prodávaly Lexusy. Slavnostního otevření se zúčastnilo 200 lidí. Někteří z nich údajně dokonce rovnou složili zálohu na auto, když měli možnost jej poprvé vidět naživo. V současné době má Fisker asi 120 předobjednávek. Majitel nového showroomu Mike Sullivan předpokládá, že měsíčně prodá 15 modelů Karma a Karma S, jakmile začne výroba příští rok.

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

Výroba hybridů Fisker má probíhat v Delawaru. Právě místní noviny Delaware Online aktuálně vyzpovídali Elona Muska, zakladatele konkurenční společnosti Tesla Motors, o tom co si myslí o budoucnosti Fiskeru. Musk řekl, že ačkoliv by si úspěch své konkurence přál, vytvořit novou automobilku není jednoduché. A Fisker má podle něj před sebou ještě řadu překážek, které musí zdolat.

4 Comments on “Fisker otevřel první prodejnu v Los Angeles”

  1. Čo sa týka Chevy Volta –
    Čo sa týka Chevy Volta – resp. Opel Ampera, je to môj favotit, ale ešte o ňom neuvažujem – počkám si na recenzie.
    Pokiaľ viem, Tesla „S“ má už jejakého záujemcu aj z našich končín.
    Celé je to ale o cene, nehovoriac, že v Amerike sú na takéto vozidlá bonusy. U nás tento vývoj trochu zbrzdilo šrotovné.
    Osobne by som ale počkal, kým sa vychytajú „muchy“ z prvých sérií. No a na druhej strane sa nič nedeje v budovaní siete nabíjacích staníc – to je hlavný dôvod, prečo sa ľudia nehrnú do elektromobilov. Osobne ja by som musel chodiť nabíjať elektromobil k rodičom do garáže a to je dosť kilometrov navyše. Neviem si predstaviť, že by z okien panelákov v noci viseli predlžovačky.

    1. Tiez si myslim, ze z
      Tiez si myslim, ze z hladiska ceny baterii by sa mali najprv presadzovat plug-in hybridy typu CH-Volt. U Tesly S je dost prekazkou vysoka cena a hlavne nabijacie prudy baterii (vyrobca udava 70A), co na dobijanie doma urcite neni. Tesla S ma podla udajov 5000 standardnych notebookovych baterii umiestnenych v podvozku a navyse nie je mozne ich dobijat po castiach, ale len ako celok a to predrazuje nie len auto samotne, ale aj sposob jeho dobijania.

Napsat komentář