Stane se Nissan světovou automobilkou č.1?

Jan Horčík - 25 Listopad 2008

Je tomu teprve pár dnů, co přinesli informace o tom, že Nissan se zjevně velmi angažuje v oblasti elektromobilů a jejich bezdrátového dobíjení. Kromě toho v článku zazněla také informace o tom, že Nissan se chce stát jedničkou v oblasti elektromobilů a v letech 2010-2012 přijít s širokou nabídkou různých typů elektromobilů. Redaktoři magazínu Gas 2.0, kteří měli možnost zúčastnit se autosalonu v Los Angeles, zjevně kouzlu Nissanu také propadli.
elektromobil Nissan na autosalonu v Paříži
Podle jejich nejnovějšího článku má Nissan velmi dobře nakročeno k tomu stát se nejen jedničkou v oblasti elektromobilů, ale dost možná jednou z předních automobilek budoucnosti. Dnes mu patří sedmé místo na světě po konsorciu PSA Peugeot Citroen. Nicméně plány na uvedení prvních elektromobilů na trh v Japonsku a v USA už v roce 2010 jsou údajně velmi reálné. Ostatně, odpovídají tomu i široké snahy v oblasti spolupráce s lokálními vládami. Aktuálně například Nissan navázal úzkou spolupráci se samosprávou amerického státu Oregon, což slavnostně ohlásil ředitel Nissan Carlos Ghosn právě na autosalonu v Los Angeles.
elektromobil Nissan
Společně vytvoří celostátní síť , které se stanou základem pro rozvoj (Zero Emission Vehicles - automobilů s nulovými emisemi). "Společně vytváříme podmínky, které přimějí spotřebitele přemýšlet nad elektromobily jako atraktivní volbou, která je dobrá pro ," řekl k tomu Ghosn. Důležitou roli v tomto projektu hraje také distribuční společnost Portland General Electric, která už začala pomalu budovat testovací infrastrukturu a brzy získá testovací elektromobily. Není bez zajímavosti si připomenout, že Renault-Nissan Alliance, společný podnik japonské a francouzské automobilky, už podobné iniciativy zažehl také v , , , Japonsku (prefektura Kanagawa) i (ve spolupráci s rozvodnou společností EDF). Často ve spolupráci se společností podnikatele .
Právě tohle má být podle magazínu Gas 2.0 jeden z důvodů, proč je Nissan o tolik napřed před svými konkurenty jako je - tahle japonská automobilka také pilně pracuje na svých elektromobilech, jako je například , nicméně ve spolupráci s místními samosprávami či vládami států zaspala. Stejně jako "velká trojka" amerických automobilek Ford, a , které se dnes potácejí v problémech a jen tak se z nich nevyhrabou.
elektromobil Mitsubishi i MiEV na autosalonu v Los Angeles
První elektromobily dostupné v roce 2010 mají stát kolem 22-25 000 dolarů (v přepočtu asi 440 000 - 500 000 Kč) a mít dojezd minimálně 160 km. Do roku 2012 pak Nissan nabídne celou řadu dostupných elektromobilů v různých třídách - sedany, minivany, sportovní automobily a další. Údajně celý obchodní plán automobilky byl přepsán s ohledem na elektromobily (či jiné typy ZEV). Zároveň tímto směrem orientují také své nejlepší inženýry i marketingová oddělení, prakticky celou společnost. Ba co víc, Nissan se se svými plány nijak zvlášť netají a svým způsobem funguje jako "open source" v případě softwaru. Ostatně, to je také jediná cesta, kudy může rozvoj elektromobilismu skutečně jít. Naproti tomu třeba se svým dělá až nepříjemné tajnosti a hodlá jej zatím pouze půjčovat.
Infrastruktura dobíjecích stanic pro elektromobily začíná růst také v oblasti Bay Area v . Nedávno se na tom dohodli tamní guvernér Arnold Schwarzenegger a starostové měst , San Jose a Oakland. Nový úsvit elektromobilismu? A zároveň také jedna z cest kudy ven ze současné globální ?

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čeněk, např. jezdíme na elektroskůtru (podobný jako 50 ccm) za zhruba 5Kč/100Km. Nezapočítávám baterie, které vydrží asi 5 let(PB).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mě kolik stojí 100km jízdy takového auta, kolik energie se spotřebuje. Nemám nejmenší představu, jestli to je levnější než benzínová (naftová) auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil Peugeot 106, vozidlo koncepčně staré 20 let,
kterých jezdí na našich silnicích převážná většina,spotřebuje na 100 km cca 10-15 kWh energie, což odpovídá pro představu asi jednomu a půl litru nafty.Není to však pouze o ceně, elektřina je a může být plně obnovitelná na rozdíl od ropy.
To také není vše, kdo si vyzkoušel jízdu elektromobilem,žasne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jeden z tech hybridu pokud jeden pouze na eletrinu tak ma spotrebu 0,2kc/km coz je uzasne.
Bohuzel je nutno do teto ceny promitnou vyssi porizovaci naklady takoveho automobilu, takze pak je cena jizdy neco jako s plynem, ovsem je jasne ze s rozsirenim elektromobilu a rozvojem technologie zacne cena akumulatoru strme padat, takze akumulatory nevyjdou na 100.000,- ale treba na 7000,-.

Stejne jako to bylo pred lety s LCD technologii displey pred lety... v zacatcich se 19" monitor nesehnal pod 30.000,-, dneska koupite 24" za 8.000,- a to s mnohem lepsim parametry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hodne bude zalezet na stylu jizdy, odhaduji od 40kc/100km výše


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?