Elektromobily Nissan s dojezdem přes 400 km už brzy, potvrdil Carlos Ghosn

Carlos Ghosn, šéf japonské automobilky Nissan a aliance Renault-Nissan, aktuálně absolvoval interview japonského televizního kanálu Tokyo Business News. A co neprozradil: Nissan je už velmi blízko komerčnímu nasazení elektromobilů s dojezdem 400 km.

Carlos Ghosn je šéf, který neplýtvá slovy ani zbytečnými sliby.
foto: Nissan

Interview bylo poměrně přímočaré:

Moderátorka: Pracuje Nissan na nových bateriích?

Ghosn: Ano.

Moderátorka: Můžete nám prozradit víc?

Ghosn: Ne.

Moderátorka: Zdvojnásobí se dojezd?

Ghosn: Ano.

Moderátorka: To znamená víc než 400 km?

Ghosn: Ano.

Takhle jednoslovně napřímo a jasně to prostě umí jenom Ghosn. Že automobilky pracují na dojezdu vyšších než je současných 130-150 km je už nějakou dobu jasné. Aliance Renault-Nissan nedávno oslavila 200 000 prodaných elektromobilů, a tak je jasné, že tahle auta už ze světa nezmizí – jako se to stalo ve 30. letech minulého století. Ba naopak.

Jejich prodeje prudce rostou každým rokem, o desítky procent. Podívejme se ale podrobněji na Ghosnovo interview. Moderátorka operuje se „zdvojnásobením dojezdu“ na 400 km. Je to Japonka a ve velmi mírných japonských testech je elektromobil Nissan Leaf skutečně certifikován na dojezd 200 km.

Reálně pro Evropu to tedy znamená spíše kolem 300 km dojezdu. Podobné auto už chystá také GM v podobě Chevrolet Sonic EV (dojezd 320 km) a pochopitelně Tesla Motors. Levný Model E/3 má disponovat dojezdem kolem 400 km a spekuluje se o kapacitách baterie 45/60 kWh.

Zhruba podobné kapacity bude muset nabídnout i nová generace baterií pro Nissan Leaf, aby se mohl konat dojezd mezi 300-400 km. Jeff Kuhlman, hlavní mluvčí automobilky Nissan, pak navázal na Ghosnova slova a dodal, že nová chemie pro baterie není nějaký vzdálený výzkumný projekt, nýbrž reálná věc, která se brzy začne komerčně nasazovat.

Největším problémem pak už ale možná nebude technická stránka věci, nýbrž marketingová. Tj. jak nacenit novou generaci tak, aby se nenaštvali všichni kdo si koupili generaci starší? A jak umožnit dosavadním zákazníkům upgradovat na novou baterii s vyšším dojezdem?

Jsme zvědaví jak se Nissan k problému postaví. Očekáváme, že novou baterii, resp. nový Leaf s dvojnásobným dojezdem, ohlásí už koncem příštího roku s možnými dodávkami v roce 2016. Tedy tak, aby měl Nissan výrazný náskok přes .

HybridCars.com, za tip děkujeme M. Jánskému

15 Comments on “Elektromobily Nissan s dojezdem přes 400 km už brzy, potvrdil Carlos Ghosn”

  1. Dneska je to všechno o
    Dneska je to všechno o dojezdu, ale podle mě během 2-3 let tj. 2017/2018 bude elektromobil s dojezdem 320-480km nabízet kde kdo. Nicméně dnes taky většina lidí nekupuje auto podle toho jestli má spotřebu 4,5L/100km nebo 6,5L/100km. Auto kupuje podle jiných kritérií – celkové vzhled, velký kufr, komfort, další výbava, potřeba odvézt 3 děti (3 autosedačky je docela problém dostat do většiny aut 🙂 ) atd.
    Podobné to podle mě bude i s Teslou, Nisan, Renault, BMW… Každý bude cílit na jinou skupinu i když dojezd budou mít podobný.

          1. Tohle podle mě popírá to
            Tohle podle mě popírá to tvrzení, že baterie jsou drahé kvůli výrobě.. Kdyby to bylo takhle lehké, jen prostě nasmlouvat velké dodávky, tak by to Tesla udělala, ne?

            Podle mě cena bude přibližně stejná, kolem milionu, ale Tesla bude konkurovat i přidanovou hodnotou v podobě technologií a designu. Navíc bude mít již hodně velkou síť SC

            1. Ja si hlavne myslim ze model
              Ja si hlavne myslim ze model 3 bude vyrazne lepsi auto nez leaf po vsech strankach. a pokud se splni predpovedi Elona ohledne ceny baterii z gigafactory, tak by to mohlo byt i cenove dosti zajimave. problem je, ze po tom bude takova poptavka, ze nebude duvod to nejak dramaticky zlevnovat

              1. Tak o tom že má Tesla
                Tak o tom že má Tesla obrovský technologický náskok a že Model 3 bude skvělé auto není sporu. Nissan ale zaslouží uznání za to že se rozhodl prolomit tu magickou hranici cca 150 km dojezdu a dát pádný argument všem co tvrdí že EV jsou k ničemu protože nikam nedojedou.

            2. No klíčové je právě to
              No klíčové je právě to nové chemické složení baterie, díky kterému se má výrazně zlepšit hustota uložené energie. Proto s tím Nissan dělá takové tajnosti. Jinak cena by neměla zvlášt narůst, zejména u základního modelu ne. Auto má navíc prodělat změnu designu poněvadž Nissanu už snad došlo že ten současný design je dobrý pro výstřední nadšence, ale ne pro mainstreamového zákazníka.

              1. U Leafu je prerabka dizajnu
                U Leafu je prerabka dizajnu veru nutna ako sol. Nepochopim ako mohli soudruzi z Japonska umiestnit elektroniku do batozinoveho priestoru, ked to robili od podlahy ako elektro. Preco nepredlzili o par cm predok a neschovali to pod kapotu?
                Takto je uzitkova hodnota Leafu znacne obmedzena. A to nehovorim o dojazde ale vnutornom pristore po sklopeni sedadiel. „Proste hruza!“ 🙂

                1. Z mého pohledu je Leaf
                  Z mého pohledu je Leaf hrůza po všech stránkách 😉

                2. No ona mi celá předchozí
                  No ona mi celá předchozí generace vozů od Nissanu připadala designově tak nějak divná, takže Leaf tam nějak zvlášť nevybočoval. Nová generace se ale designově posunula dle mého o dost k lepšímu, takže pokud Leaf 3.generace půjde ve stopách nového Pulsaru pak to bude jenom dobře.

                3. Ale po sklopeni sedadiel to
                  Ale po sklopeni sedadiel to vyzera uplne rovnako. Je smutne, ze ked chce clovek poriadny elektromobil, nema na vyber. Musi nasetrit na Model S. 🙁

Napsat komentář