Na počátku roku 2010, přibližně rok po debutu MINI E, učinilo BMW Group další velký krok vstříc sériovému elektromobilu. Představilo studii BMW Concept ActiveE. Tento vůz, postavený na základě BMW řady 1 Coupé, disponoval předsériovou podobou elektromotoru a akumulátorů určených pro vyvíjené vozidlo MCV.
foto: BMW
Od roku 2011 bylo do dnešního dne vysláno do služby na tisíc kusů elektromobilu BMW ActiveE. S výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm dokáže auto sprintovat z klidu na 100 km/h za pouhých devět sekund, zatímco nově navržené lithium-iontové akumulátory umožňují dojezd přibližně 160 kilometrů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: BMW nastartovalo výrobu elektromobilu Active E
Mezitím BMW Group oznámilo, že své MCV bude prodávat prostřednictvím nově vzniklé značky BMW i od roku 2013 jako BMW i3. Elektromotor, převodovka i napájecí elektronika byly kompletně vyvinuté přímo společností BMW Group.
BMW Active E (2010): Technické údaje | |
---|---|
Motor | hybridní synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon/max. výkon | 125 kW |
Akumulátory | li-ion |
Kapacita | 32 kWh |
Hmotnost | 450 kg |
Jízdní parametry | |
Max. rychlost | 145 km/h |
Zrychlení 0-80 km/h | 9 s |
Dojezd v městském provozu | 160 km |
Potvrzuji, opět podobný
Potvrzuji, opět podobný problém jako u Mini, prostě s takto výkonným motorem je to strašně pomalu.
přímo BWM udává:
9sec na 0-100km/h
8,5sec na 0-60mph
dále ten dojezd 160km je „real-life“, EPA uvádí 151km. Pro srovnání dle NEDC má pro městský provoz „cyklus URBAN“ spotřebu pouze 10,5kWh/100km, tedy teoreticky až 300km.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění. Čerpáme z oficiální tiskovky BMW.
Tak to jsou ty tiskovky
Tak to jsou ty tiskovky pěkné peklo 🙂 Já když vidím něco nepřiměřeného, tak rovnou zavítám na stránky výrobce s tech spec, což je poslední instance, kde by to měli mít už opravdu dobře.
Jinak s tím dojezdem je opravdu důležité udávat „podle čeho“ to je měřeno. Tahle to totiž může vypadat, že BWM s 32kWh baterií ujede jen 160km, kdežto Leaf s 24kW až 175km.
v proporcích je to takto dle metodik:
Leaf: 175km NEDC-combined / 117km EPA / 160km Nissan
active E: 228km NEDC-combined / 154km EPA / 160km BMW
Výkonný elektromotor
Výkonný elektromotor hlavně plní funkci výkonného generátoru při intenzívním brždění.U elekto scootru je většinou slabý elektromotor a ten při rekuperaci jen scooter spomalí a nedokáže učině zužitkovat kinetyckou energii a musí přijít na řadu klasické brzdy.
Máte tam chybu. To
Máte tam chybu. To zrýchlenie je z 0 na 50 mph, teda 80 km/h.
díky za upozornění,
díky za upozornění, upraveno
Zdravím do redakce,
Zdravím do redakce, chválím, že jste začali na naše popudy u recenzí a zpráv uvádět kapacity baterie vozidel.
Další neméně důležitá poznámka je vystříhat se vět „díky nové baterii umožňuje BMW dojezd až 160 km“ a nahradit je za formulaci „nová baterie je instalována v kapacitě umožňující dojezd až 160 km“). Díky tomu by mohla ustat klišé, že EV ujedou nejvýše 100mil/160km, respektive dotazy „jak to, že ten starý Peugeot trhl rekord >500 km?“.
Díky a e-mobilitě zdar.