40 let elektromobilů BMW: Active E (2010)

BMW Active E

Na počátku roku 2010, přibližně rok po debutu , učinilo BMW Group další velký krok vstříc sériovému elektromobilu. Představilo studii BMW Concept ActiveE. Tento vůz, postavený na základě BMW řady 1 Coupé, disponoval předsériovou podobou elektromotoru a akumulátorů určených pro vyvíjené vozidlo MCV.

Elektromobil BMW Active E
foto: BMW

Od roku 2011 bylo do dnešního dne vysláno do služby na tisíc kusů elektromobilu BMW ActiveE. S výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm dokáže auto sprintovat z klidu na 100 km/h za pouhých devět sekund, zatímco nově navržené lithium-iontové akumulátory umožňují dojezd přibližně 160 kilometrů.

BMW ActiveE BMW ActiveE BMW ActiveE

Mezitím BMW Group oznámilo, že své MCV bude prodávat prostřednictvím nově vzniklé značky BMW i od roku 2013 jako BMW i3. Elektromotor, převodovka i napájecí elektronika byly kompletně vyvinuté přímo společností BMW Group.

BMW Active E (2010): Technické údaje
Motor hybridní synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon/max. výkon 125 kW
Akumulátory li-ion
Kapacita 32 kWh
Hmotnost 450 kg
Jízdní parametry
Max. rychlost 145 km/h
Zrychlení 0-80 km/h 9 s
Dojezd v městském provozu 160 km
tisková zpráva

7 komentářů u “40 let elektromobilů BMW: Active E (2010)”

  1. Potvrzuji, opět podobný
    Potvrzuji, opět podobný problém jako u Mini, prostě s takto výkonným motorem je to strašně pomalu.

    přímo BWM udává:

    9sec na 0-100km/h
    8,5sec na 0-60mph

    dále ten dojezd 160km je „real-life“, EPA uvádí 151km. Pro srovnání dle NEDC má pro městský provoz „cyklus URBAN“ spotřebu pouze 10,5kWh/100km, tedy teoreticky až 300km.

      1. Tak to jsou ty tiskovky
        Tak to jsou ty tiskovky pěkné peklo 🙂 Já když vidím něco nepřiměřeného, tak rovnou zavítám na stránky výrobce s tech spec, což je poslední instance, kde by to měli mít už opravdu dobře.

        Jinak s tím dojezdem je opravdu důležité udávat „podle čeho“ to je měřeno. Tahle to totiž může vypadat, že BWM s 32kWh baterií ujede jen 160km, kdežto Leaf s 24kW až 175km.

        v proporcích je to takto dle metodik:

        Leaf: 175km NEDC-combined / 117km EPA / 160km Nissan
        active E: 228km NEDC-combined / 154km EPA / 160km BMW

    1. Výkonný elektromotor
      Výkonný elektromotor hlavně plní funkci výkonného generátoru při intenzívním brždění.U elekto scootru je většinou slabý elektromotor a ten při rekuperaci jen scooter spomalí a nedokáže učině zužitkovat kinetyckou energii a musí přijít na řadu klasické brzdy.

      1. Zdravím do redakce,
        Zdravím do redakce, chválím, že jste začali na naše popudy u recenzí a zpráv uvádět kapacity baterie vozidel.

        Další neméně důležitá poznámka je vystříhat se vět „díky nové baterii umožňuje BMW dojezd až 160 km“ a nahradit je za formulaci „nová baterie je instalována v kapacitě umožňující dojezd až 160 km“). Díky tomu by mohla ustat klišé, že EV ujedou nejvýše 100mil/160km, respektive dotazy „jak to, že ten starý Peugeot trhl rekord >500 km?“.

        Díky a e-mobilitě zdar.

Napsat komentář