Test hybridu Toyota Auris HSD
Hybridní auta pomalu pronikají do dalších segmentů automobilového trhu. Horkou novinkou na tom českém i světovém je Toyota Auris HSD. Příjemné malé auto jsme během začínající zimy podrobili intenzivnímu testu.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Hybridní auta pomalu pronikají do dalších segmentů automobilového trhu. Horkou novinkou na tom českém i světovém je Toyota Auris HSD. Příjemné malé auto jsme během začínající zimy podrobili intenzivnímu testu.
Je tomu teprve pár týdnů co Toyota představila nové hybridní auto Toyota Auris HSD. Malý hatchback se ukazuje v tom nejlepším světle, když v Německu v přísném testu předvedl spotřebu 3,46 l/100 km.
Toyota nedávno uvedla na trh nový hybrid. Toyota Auris HSD se může pochlubit vynikajícími parametry spotřeby a emisí, kterých dosahuje díky využití hybridního pohonného systému Hybrid Synergy Drive. Teď je má „posvěcené“ i nezávislým testem ADAC EcoTest.
Rodina hybridních aut značky Toyota se aktuálně rozrostla o nový model Auris HSD. Třípísmenná zkratka odkazuje k pohonnému systému Hybrid Synergy Drive, tedy stejnému, jaký využívá třeba Prius. Rodinný hatchback nabízí pohodlí, praktičnost, tichý a úsporný chod a je dostupný v pětidveřovém provedení. Protože jde i plný hybrid, až dva kilometry ujede hybridní Auris čistě na elektřinu max. rychlostí 50 km/h. Kdispozici jsou tři módy jízdy – Eco, Power a EV.
Toyota Motor Czech uvádí na trh v České republice další model s plnohodnotným hybridním pohonem Auris HSD. Cena hybridního modelu Auris HSD začíná na 549 900 Kč.
V pondělí 28. června byla zahájena výroba nového hybridu Toyota Auris HSD, který je prvním vozem s plnohodnotným hybridním pohonem vyráběným na území Evropy. Postará se o něj továrna ve Velké Británii.
Označení Toyota Optimal Drive využívá japonská automobilka od roku 2008 pro novou řadu motorů, převodovek a dalších technologických inovací, které mají za cíl snížit spotřebu paliva a emisí u nových vozů značky Toyota. Zároveň mají novinky za úkol přispívat k maximálnímu výkonu a dynamice jízdy. Novinka byla představena na autosalonu v Paříži.
Toyota odhalila informační oponu nad svým novým hybridem Toyota Auris HSD. Koncept představí už za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu. O pohon hybridního auta se stará 1.8l čtyřválec doplněný o systém hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive stejný jako v Priusu.
Energii ventilačnímu systému dodávají solární panely umístěné ve střeše automobilu. S touhle vychytávkou přišel už letos představený Prius třetí generace a údajně je o tuto „fíčurku“ překvapivě vysoký zájem. Ostatně, přijít k autu do kterého celý den pere sluníčko a cítit se vevnitř jako v bavlnce, kdo by to nechtěl. ČÍST DÁL…
Honda se s velkou pompou nedávno vrátila do kolbiště hybridních automobilů, když představila svůj nový Honda Insight. Nízká cena, skvělé jízdní vlastnosti a především nízká spotřeba udělaly z nového hybridu hit – prozatím jen v Japonsku, ale brzy se začne prodávat také v dalších částech světa. Toyota naproti tomu představila třetí generaci Toyoty Prius, která je ale dražší než nový Insight při zhruba srovnatelných parametrech. Kolují proto v kuloárech už nějakou dobu zvěsti, že také Toyota připravuje „levný“ hybrid postavený například na podvozku modelu Toyota Auris. Honda ušetřila náklady především díky tomu, že využila existující konstrukční prvky a technologie, na které namontovala svůj Integrated Motor Assist systém. Podobně Toyota by prostě mohla na prověřený podvozek namontovat svůj Hybrid Synergy Drive a pustit nový „nízkotučný“ hybrid do světa.