Toyota Auris Hybrid – v Británii již od 560 000 Kč

Model Auris Hybrid bude vyráběn v Anglii a pohonná jednotka na severu Walesu. Není proto divu, že to jsou britští motoristé, kteří si již nyní mohou objednat vůbec první hybrid nižší střední třídy.

Toyota s 2 000 000 prodanými hybridy po celém světě těží ze svého náskoku a po vůbec prvním hybridním voze na světě – Priusu, rozšiřuje tento pohon i na model Auris. V Evropě se jedná o krok více než pochopitelný – vozy v tomto segmentu patří jednoznačně k nejprodávanějším.

Auris je vybaven HSD (Hybrid Synergy Drive) pohonem, který se skládá ze zážehového motoru 1,8l VVT-i, elektromotoru o síle 60 kW, generátoru energie a NiMH akumulátoru. Pohonná jednotka disponuje celkovým výkonem 134 koní a Auris s ní dosahuje zrychlení na 100 km/h za 11,4 vteřiny a dále až na maximální rychlost 180 km/h.

Hybrid.cz obrázky Toyota Auris Hybrid

Ačkoliv parametry HSD pohonu odpovídají spíše motoru o objemu 2000 ccm je kombinovaná spotřeba pouze 3,8 l/100 km. Již tak nízké emise CO2 89 g/km je možné zcela redukovat volbou čistě elektrického režimu, který je však omezen dojezdem 2 kilometry a maximální rychlostí 50 km/h.

Od prvního července bude k dodání ve Velké Británii model Auris Hybrid ve dvou stupních výbavy v přepočtu od 560.000,- Kč, za něž kupující získá například klimatizaci, 15“ alu kola, 7x airbag, CD přehrávač s MP3, protiprokluzový a stabilizační systém a pomocníka pro rozjezd do kopce.

Velmi prostorný interiér, dobré zpracování a nyní sportovnější naladění podvozku je pro současný Auris standardem, který je u hybridní verze dále rozšířen o specifický design litých kol, přední masky a nárazníku, dále o vpředu i vzadu pro denní svícení a samozřejmě automatickou převodovku e-CVT. Baterie však sníží standardní objem 354 litrů zavazadlového prostoru o nezanedbatelných 75 litrů.

Bude zajímavé pozorovat, zda prodejní úspěchy Priusu, který prakticky definoval vzhled hybridních vozů, se nenápadně a „civilně“ vzhlížejícímu Aurisu podaří následovat, tedy zda volbu ovlivní touha po sebeprezentaci jako „eko-nadšence“ nebo přeci jen praktické výhody HSD pohonu.

Toyota UK

Napsat komentář