Toyota nedávno uvedla na trh nový hybrid. Toyota Auris HSD se může pochlubit vynikajícími parametry spotřeby a emisí, kterých dosahuje díky využití hybridního pohonného systému Hybrid Synergy Drive. Teď je má „posvěcené“ i nezávislým testem ADAC EcoTest.
Předně je ale třeba se podívat na to co je vlastně ADAC? ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) je největším automobilistickým klubem v Německu a v Evropě s více než 17 miliony členů. Je to právě tato organizace, která je zodpovědná za provoz tzv. „žlutých andělů“. Navíc také poskytuje záchranářské služby a provádí dokonce i mezinárodní záchranné operace.
A kromě toho testuje jak moc jsou auta ekologická. V aktuálním testu EcoTest ADAC získala nová Toyota Auris HSD nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček. Jako první vůz vůbec získává nejlepší hodnotu 94 bodů a stala tím v čele renomovaného hodnocení vlivu na životní prostředí. A to mezi takovými vozy jako je Volvo V70 DRIVe, Toyota Prius, BMW 320d EfficientDynamics nebo Volkswagen Passat TSI Ecofuel.
Ohledně zatížení životního prostředí dosahuje Auris HSD nejvyšší počet 50 bodů. Jeho emise škodlivých látek jsou velmi nízké. Emise oxidu dusíku vozu Auris HSD jsou sotva měřitelné. Dalších 44 bodů získává Auris HSD při hodnocení emisí CO2. S taktéž plnohodnotným hybridním modelem Prius, který získal 92 bodů a rovněž pět hvězdiček, nabízí Toyota dva ze sedmi vozů, které byly do dnešního dne vyznamenány pěti hvězdičkami.
ADAC konstatuje: „Vůz Toyota Auris 1.8 Hybrid dosahuje v testu ADAC EcoTest s 94 body dosud nejlepšího výsledku klubu v hodnocení vlivu na životní prostředí. Tím je hybrid nejekologičtějším autem, které kdy klub ADAC testoval.” Se svou testovací spotřebou a s ní spojenými emisemi CO2 ve výši pouhých 102 gramů zatěžuje nový Auris Hybrid své okolí nejméně a nachází se před svými konkurenty.
Klub ADAC prověřil od roku 2002 v rámci testu EcoTest více než 1100 aut. Více než polovina všech testovaných vozů dosáhla druhého nejlepšího hodnocení čtyř hvězdiček. Nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček je od hodnoty 90 testovacích bodů a do dnešního dne bylo uděleno sedmkrát.
Autosalon IAA Frankfurt 2009: nový hybrid Toyota Auris HSD
Celkový výsledek vyplývá ze součtu dvou žebříčků. V jednom jsou hodnoceny emise CO2, ve druhém emise oxidu uhelnatého (CO), oxidu dusíku (NOx) a výfukových sazí (PM). Spotřeba je měřena za různých podmínek, které by zvláště ve srovnání s testovacím postupem EU měly být v souladu s praxí. K tomu mimo jiné patří fáze studených startů, jízdy s teplým motorem a rychlé jízdy na dálnicích rychlostí do 130 km/h. S vozy s benzínovým a dieselovým pohonem je při testu nakládáno stejně.
S výsledky spotřeby pro vůz Auris HSD zůstávají testery ADAC nepatrně nad jeho běžnými hodnotami. S hodnotou emisí CO2 ve výši 89 gramů a průměrnou spotřebou 3,8 litrů je tak Auris HSD jedním z nejekologičtějších rodinných vozů.
V SR sú autá bežne
V SR sú autá bežne predražené. Je na to jednoduchý liek – nekupovať, kým nedostanú predajcovia „rozum“.
Čo sa týka životnosti batérií, s tým by som si starosti nerobil. Skôr ma zaujíma, či by výrobca neposkytol po skončení životnosti batérie novšej technológie.
O takých 7 rokov už budú NiMh akumulátory vzhľadom na vývoj dávno zastaralé….
V SR stoji cez 20 000 €
V SR stoji cez 20 000 € takze je dost predrazeny, okrem toho ma velmi maly batozinovy priestor, videl som nazivo, co je dost velke minus tohto auta. Neviete niekto ako sa vysporiadali so zivotnostou baterii po napr 15 rokoch prevadzky ?
V Japonsku začala Toyota s
V Japonsku začala Toyota s recyklací těchto baterií.
Vím, že jste to tak asi
Vím, že jste to tak asi nemyslel, ale podařilo se vám na tu výše uvedenou nemístně optimistickou otázku odpovědět vcelku výstižně 😉 Já bych jen dodal, že po 15 letech to určitě nebude první baterie, která do té recyklace půjde.
recyklacia dava nadej ze
recyklacia dava nadej ze vymena baterie bude „lacnejsia“ ako keby bolo len treba vymenit staru za novu…stara pojde (dufam) na protihodnotu…otazna je cena
Ta recyklace spočívá v
Ta recyklace spočívá v tom, že se staré akumulátory rozemelou a nějak se z nich vyseparuje lithium a asi ještě něco dalšího a tyto získané materiály se potom opět použijí k výrobě nových akumulátorů. Nedělal bych si iluze, že vůkupní cena bude větší než symbolická. Smyslem je, aby se to nikomu nevyplatilo vyhazovat na skládku.
Bolo by skvelé, ak by z
Bolo by skvelé, ak by z NiMH batérií vypadlo lítium 🙂
Aha, moje chyba. Ve
Aha, moje chyba. Ve vedlejší diskusi jsme řešili životnost lithiových akumulátorů a trochu se mi to pomíchalo. Nicméně princip té recyklace je stejný, až na ten výstup 😉