Elektromobil Th!nk City

Nový Th!nk v roce 2008

Ještě v dobách, kdy General Motors teprve kutili svůj první elektromobil EV-1, Ford už měl pojízdný model. Jmenoval se Ford Th!nk a pocházel z Norska, kde Ford založil dceřinnou společnost TH!NK Mobility. Elektromobily se jmenovaly TH!NK City, kromě toho byly v nabídce také elektrické motocykly TH!NK Bike Fun. Jenže v USA nešly elektromobily tolik na odbyt, a tak se Ford rozhodl zbavit se jak Th!nk City, tak i celé společnosti.

Paris Hilton

Zelená Paris Hilton

Paris Hilton mění svůj vozový park a zařadila se tak mezi „zelené celebrity“. Nedávno dostala jako dárek od Fordu model Escape Hybrid, který nahradil její Range Rover. Na večírku, kde se předání uskutečnilo, vyjádřila svůj postoj k životnímu prostředí slovy: „Já jen chci aby byl tento svět lepším místem pro má vnoučata. Bojím se toho, co se děje s životním prostředím, a tak doufám, že se lidé začnou chovat odpovědně.“

Nyní oznámila, že koupí další vůz – Hummer Hybrid. Problém je v tom, že takový model neexistuje. S největší pravděpodobností měla namysli vodíkovou verzi Hummeru H2H.

Myslíte si, že Paris Hilton svým počínáním pomůže životnímu prostředí?

Ford Hydrogen Fusion 999

Ford Hydrogen Fusion 999

Že by to Ford myslel s přechodem na alternativní paliva opravdu vážně? Aktuálně začal testovat hybridy do zásuvky, nyní představil také vůz Ford Hydrogen Fusion 999 poháněný vodíkem. Původně byl tento model známý pod označením Fusion XV1. Jedná se o demonstrační koncept, který je výrazně optimalizován s ohledem na aerodynamiku (jeho koeficient aerodynamického odporu je 0,21). O pohon vozu Ford Hydrogen Fusion 999 se stará elektromotor vyvinuý na Ohio State University s výkonem 770 koní. Vodíkové palivové články dodala společnost Ballard Power Systems.

Hybrid do zásuvky

Ford předvádí plug-in hybridy

Aby ve ztrátě se potácející automobilka demonstrovala svou zaujatost (takzvaně) ekologickými řešeními, rozhodla se ke spolupráci s rozvodnou společností Southern California Edison. Poskytne jí totiž několik hybridních automobilů Ford Escape Hybrid SUV modelové řady 2008, které budou Fordem upraveny na . Jinými slovy bude možné je doma nabít rovnou ze zásuvky. Ford si představuje, že jeho obchodní model se postupně rozroste z jižní Kalifornie do všech států USA.

Malá velká Mazda 2

Nový model už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou a je o 100 kg než její předchůdce. V se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto bude prodávat nejspíš pod názvem od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.

Ředitel Fordu: globální oteplování je skutečné

Tak už i automobilka Ford připouští, že globální oteplování je skutečné. Ba co víc, že je částečně způsobeno emisemi výfukových plynů automobilů. Sdělila to světu ústy svého ředitele Alana Mulallye, který jen tak mimochodem dostává pěkné miliony dolarů ročně za to, že se jeho firmě ale vůbec nedaří. Nedávno řekl:
„Velká většina dat indikuje, že teplota se zvýšila a já věřím, že korelace i analýza říkají, že je to především díky skleníkovým plynům, které zadržují teplo. Můžete to jednoduše svést na průmyslovou revoluci a využití všech našich zdrojů.“ … „Je to o udržitelnosti, o mobilitě, bezpečnosti je to o tom být správci našemu . To je ten nejdůležitější faktor, o který se ve Fordu staráme.“
Aneb poručíme větru dešti? Mulally sice uznal, že automobilový průmysl je částečně zodpovědný za , ale už neřekl co s tím hodlá dělat.

Ford odhalil Ford Edge s HySeries Drive

Pohonný systém HySeries Drive automobilky byl poprvé představen v konceptu Ford Airstream na . Jedná se o hybridní plug-in systém s elektromotorem poháněným lithium-iontovou baterií. Další část energie dodávají vodíkové palivové články. Ford Edge aktuálně představený ve Washingtonu a využívající právě systém HySeries Drive, se tak stává světově prvním hybridem poháněným palivovými články se schopností dobíjení doma. Při nulových emisích škodlivin tak dává vynikající spotřebu kolem 5,8 l/100 km.

Ford Airstream – minivan na vodík

Na autosalonu v Detroitu oznámila automobilka Ford ve spolupráci se společností Airstream nový koncept Ford Airstream. Jedná se o zářivě stříbrný hybridní minivan poháněný systémem HyDrive (HySeries Drive). Hlavním zdrojem energie jsou vodíkové palivové články plus lithium iontové baterie. Dojezd na baterie je 40 km, na palivové články 490 km. Baterie lze nabíjet přímo ze zásuvky, jedná se tedy o tzv. plug-in hybrid. Kombinovaná spotřeba hybridního automobilu Ford Airstream se má pohybovat kolem 5,7 l/100 km. Automobil Ford Airstream je vybaven futuristickým interiérem, kde lze například sledovat DVD či se připojit na internet.

Ford přemýšlí o plug-in hybridu

Americká automobilka Ford nepatří právě k průkopníkům alternativních pohonů. Přesto už má několik hybridních automobilů na americkém trhu, jmenovitě například Escape/Mariner/Tribute, a chystá model Fusion na rok 2008.
Nancy Gioia, ředitelka hybridního vývojového programu automobilky Ford, nicméně nedávno dala světu vědět, že přemýšlejí také o vývoji nového plug-in hybridu, tedy „hybridu do zásuvky“. Největším problémem je ovšem, jako obvykle, baterie. Ceny pokročilých lithium-iontových baterií jsou totiž stále příliš vysoké.

DaimlerChrysler, Ford a General Motors žádají Bushe o dotaci

„Velká trojka“ automobilek Ford Motor, General Motors a Chrysler Group požádala amerického prezidenta Bushe o dotaci 500 mil. dolarů na vývoj výkonnějších baterií, které by mohly konkurovat japonským výrobkům.
V každém případě se jedná o poněkud podivný požadavek. Proč by vývoj nových typů baterií nezvládly takhle velké automobilky samy? Zvládla to i Tesla se svým vozem Tesla Roadster. Navíc, aktuálně představený Chevrolet Volt už podobnou technologií disponuje. Co tím tedy Velká trojka sleduje? Americké ministerstvo energetiky ani Bílý dům se k situaci nevyjádřili.