Ford GT je legendou mezi sportovními auty. Vyráběl se v roce 2005 a 2006 a jeho design vycházel z původního závodního auta Ford GT40 z 60. let. Podle magazínu Auto Express se sporťák vrací, ovšem s hybridním pohonem.
Půjde o přímého následníka jak Fordu GT z let 2005/2006, který v sobě ale zcela jistě nezapře ani úplně první závodní aita. Cílem je postavit se takovým značkám jako Ferrari či McLaren.
Hlavní zbraní modrého oválu v tomto boji bude cena. Nový Ford GT hybrid má totiž stát méně než srovnatelné modely Ferrari nebo McLarenu. Jenže, záleží vůbec v téhle třídě aut na ceně?
Parížsky autosalón: superšport Exagon Furtive e-GT + video
O pohon supersportu se bude starat osmiválec doplněný o elektromotor a baterii. Elektromotor bude pohánět přední nápravu a bude k dispozici v okamžicích, kdy řidič zatouží po opravdu extrémním zrychlení. Podobně jako v případě Porsche 918 Spyder.
Celkový výkon se má pohybovat kolem 600 koní. Přitom hmotnost zůstane co nejnižší, kolem 1400 kg, a to především díky hliníkovému šasi a kompozitní karoserii. Maximální rychlost 320 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy.
Po designové stránce můžeme čekat ostřejší hrany než v případě pět let staré verze. Celkově se nový Ford GT ponese spíš ve stylu Ferrari, ovšem s výraznější přídí.
Oficiální představení nové hybridní verze Ford GT s největší pravděpodobností proběhne na letošním autosalonu Ženeva. Představí se tam i další konkurence: Ferrari FF, Pagani Huayra, Lamborghini Aventador.