Další automobilkou, která zhurta naskakuje na rozjíždějící se vlak jménem elektromobilita, je Ford. Na autosalonu v Detroitu představil nejen Ford Focus Electric, ale tak nové modely Ford C-Max Energi a C-Max Hybrid.
Současný šéf automobilky Ford, William Clay Ford, Jr., na autosalonu v Detroitu rozmáchle mluvil o tom, že Ford chce být lídrem v oblasti šetrných aut.
Podle Forda je stěžejní skutečností to, že nastává čas elektrických aut. Technologie je připravená, ale to zda ji přijmou i zákazníci záleží především na cenách benzinu a dostupnosti dobíjecích stanic.
Ford se chce učit od Nissanu a GM
Ford Focus Electric – první prodejní místa
Ford vysvětluje rozdíl mezi hybridy, auty do zásuvky a elektromobily
Ford je ovšem připraven. Svou strategii totiž automobilka založila na předpovědi, že ceny benzinu, nafty, obecně pohonných hmot vycházejících z fosilních paliv, budou stoupat.
Šéf automobilky zároveň nastínil, že očekává obrovský růst prodejů v Asii a také v Africe. Do konce roku 2015 chce představit 50 nových automobilů.
Ale zpět k elektromobilitě. Její vývoj Ford dlouho přenechával externím společnostem. Např. Azure Dynamics, která pro Ford vyráběla přestavby užitkového vozu Ford Transit Connect na elektrickou dodávku Transit Connect Electric.
V nejbližší budoucnost se ale Ford zaměří na vývoj elektrických pohonů a aut „in-house“, tedy vlastními kapacitami a silami. Na tom všem se v současné době intenzivně pracuje.
Co se týká výdělečnosti, Ford řekl, že velkým krokem kupředu je elektrifikace podvozku řady C. Díky tomu je možné náklady na vývoj a výzkum rozložit do obrovského objemu aut, čímž se zkracuje návratnost.
Zároveň Ford řekl, že chce jeho automobilka nabídnout něco pro každého zákazníka. Jinými slovy dát na výběr zda chce klasický hybrid, plug-in hybrid, čistý elektromobil, nebo prostě jen benzinové auto s technologií EcoBoost.
Zároveň v souvislosti s elektromobilitou navazuje Ford spolupráci s velkými americkými spořebními řetězci. Např. v síti obchodů Best Buy si noví majitelé Ford Focus Electric budou moct koupit domácí 240V dobíjecí stanice.
Nákup a instalace domácí dobíječky vyjde zákazníky na 1499 dolarů, tedy asi 30 000 Kč. Díky dobíječce bude možné elektrické auto plně dobít za tři hodiny.
Keby to napadlo pána Forda
Keby to napadlo pána Forda keď staval model T, boli by sme dnes už niekde inde….
On od toho Henry Ford nebyl
On od toho Henry Ford nebyl zas tak daleko, viz. náš článek Ford a Edison málem vyrobili elektromobil.
Čítal som to, a aj knihy o
Čítal som to, a aj knihy o Teslovi a jeho súputníkoch, možno roz´hodla náhoda, alebo silnejšia lobby, každopádne Ford mal šancu to rozšíriť. Akumulátory v tej dobe zodpovedali požiadavkám na vtedajší výkon vozidla. Čo skôr asi ovplyvnilo vývoj, bolo pomalé zavádzanie elektriny v krajine.
Rozviesť sudy s benzínom bolo oveľa jednoduchšie. Nehovoriac o tom, že vtedy ceny benzínu boli nepodstatné… škoda, peniaze do vývoja išli do inej oblasti a celé sa to spomalilo.
V tej dobe bol problem vobec
V tej dobe bol problem vobec vyrobit elektromotor a o bateriach sa asi neda velmi hovorit. Rozvod elektriny bol len v plienkach. Benzinovy motor bol vrcholom vedy,
ALe pánové… První
ALe pánové… První elektromobil byl sestrojen o 50. let dříve než Benz postavil auto se spalovacím motorem. A které auto pvní překonalo rychlost 100km/h. Taky elektromobil. Stačí trochu hledat na webu:Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem z roku 1835[1]. První elektromobil vznikl přibližně o 50. let dříve, než první automobil se spalovacím motorem sestavený Karlem Benzem v roce 1886. 29. Dubna 1899 Camille Jenatzy překonává jako první na světě 100 km/h hranici se svým elektromobilem Jamais Contente ve tvaru připomínajícím doutník. V Československu se do historie elektromobilů zapsal Ing. František Křižík již v roce 1895 svým prvním elektromobilem poháněným elektromotorem o výkonu 3,7 kW který byl napájen olověným akumulátorem s 42 články.
Drobné vysvětlení: Fanda
Drobné vysvětlení: Fanda je místní diskusní troll – ke všemu se vyjadřuje, ale ničemu nerozumí a všechny jeho příspěvky jsou buď úplně nesmyslné (jako ten na který jsi odpovídal) nebo reflektují autorovy choré představy o budoucím vývoji světa.
Stastie, ze sem chodi
Stastie, ze sem chodi anonym, bo ten by v roku 1900 dobijal elektromobil z kravskej prdele.
4.září 1882 spustil
4.září 1882 spustil Edison v Pearl Street v New Yorku první veřejnou městskou elektrárnu. V roce 1900 byla v Praze Holešovicích spuštěna elektrárna s výkonem 5x800W, která mimo jiné sloužila k pohonu tramvají Františka Křižíka. Takže v roce 1900 kravské prdele jako zdroj elektřiny nebylo již potřeba 🙂
No dobre, ale to, ze v Prahe
No dobre, ale to, ze v Prahe postavili elektraren s vykonom 5x800W, neznamena, ze boli vytvorene podmienky pre vyrobu elektromobilov. Mozno sa to trochu podoba na dnesnu vyrobu aut na vodik. SIce take auta existuju uz niekolko desatroci, ale stale nenastala „vhodna“ doba na ich pouzivanie vo velkom.
Ako ste napisali, pouzitie elektriny sa v doprave dalo inym smerom. Elektricky, vlaky, trolejbusy, atd… Svedci to zrejme o tom, ze jediny sposob, ako ich zasobit dostatocnym vykonom, bol len po nejakom pevnom vedeni. Dopravovat litium z Ciny, alebo pozlacovat kontakty, popripade vyrobit plastovy obal baterie bolo sci-fi a aj to len v tom pripade, ak slovicko „aci-fi“ vobec vtedy existovalo. A vozitko s nakladom 100-200 kg baterii by sa na nejakej kamennej ceste z tych dob rozpadlo do 5 min.
V pořádku Fando, jako
V pořádku Fando, jako obvykle víš vše nejlépe, takže nám ještě sděl nějaké objevné perly z tvé neuvěřitelné sbírky. Co na tom, že to všechno odporuje ověřeným zdrojům, pravdu máš přece ty, jako vždy.