Renault-Nissan otevírá výzkumnou laboratoř v Silicon Valley

auto renault nissan alliance

Světy a informačních a komunikačních technologií se čím dál tím víc sbližují. Ve věku to začalo, ale skutečně patrné to začíná být teprve s nástupem , , a dalších nových .   

ještě tento měsíc otevře svou novou výzkumnou laboratoř v městečku Mountain View, hned naproti sídlu společnost . Jistě nebude náhoda, že právě nedávno přidal několik do své firemní .

Silicon Valley neboli „Křemíkové údolí“, jak se oblasti přezdívá díky extrémní koncentraci high-tech firem, se ale už dávno nezaměřuje pouze na počítačové technologie. Sídlí tam, konkrétně v , např. i automobilka .

Je to nejspíš náhoda, ale právě její bývalá mluvčí , nedávno přešla pod . „Naše aliance vede posun automobilového průmyslu směrem k udržitelné dopravě. Důraznější přítomnost ve světovém centru výzkumu čistých technologií naši vedoucí pozici ještě posílí,“ komentoval novou výzkumnou kancelář , šéf aliance.

Aliance japonské automobilky Nissan se sídlem v Jokohamě a francouzského se sídlem v vznikla v roce 1999. Právě tehdy také přišel Carlos Ghosn, který provedl celkovou restrukturalizaci.

Byl to Ghosn, který musel tehdy zastavit řadu výzkumných projektů, které podle jeho vlastních slov „nikam nevedly“. Na druhou stranu, jedním z programů, které zachoval – naštěstí – byl program .

Díky tomu je dnes Renault-Nissan na špici vývoje v oblasti a od konce minulého roku prodává dospělý s až 160 km. Zároveň má aliance obrovský náskok právě v technologii baterií proti ostatním automobilkám, které v této oblasti stále tápou. Přitom je pro elektromobily klíčová.

Nissan využije svou novou kancelář v Silicon Valley k zaměření se na výzkum v oblasti ICT, včetně grafických uživatelských rozhraní a displejů, internetové konektivity uvnitř aut a výzkumu neboli .

Renault chce letos uvést na trh celou řadu elektromobilů počínaje modelem , přes užitkový automobil až po jezdítko . Méně už se v posledních měsících mluví o , malém elektromobilu do města, který nejspíš bude hlavní konkurencí pro Leaf.

Pro zajímavost, celkově má aliance Renault-Nissan po celém světě 350 000 zaměstnanců. V roce 2010 prodala 7,2 milionu automobilů, tedy zhruba každé desáté auto na světě.

tisková zpráva

Napsat komentář