Renault patří mezi lídry na evropském trhu lehkých užitkových vozů už od roku 1998. V polovině roku 2011 nasadí novinku v podobě elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. Jeho cena se má pohybovat kolem €20 000 bez daně.
Přitom už na začátku letošního roku se úspěšná řada malých užitkových aut dočkala tří nových modelů v podobě New Master, New Trafic and Kangoo Express Maxi. Renault má v tomto směru pokryty prakticky všechny objemy od 2 do 22 m3.
Elektrickou dodávku Renault Kangoo Express Z.E. představila automobilka v Hannoveru na výstavět užitkových aut. Tamtéž, kde se objevil také nový elektrický Opel Vivaro e-Concept.
Hlavním lákadlem elektrických užitkových aut není kromě tichého chodu a nulových emisí (pro provozovatele prakticky nepodstatné) nic jiného než cena provozu. „Naplnit nádrž“ bude u modelu Kangoo Express Z.E. znamenat výdaj jednoho až dvou eur. Tedy v západní Evropě doslova drobné. Přitom vám plná kapacita baterií vystačí na 160 km. Pro firemní flotily jako dělané.
Renault Kangoo Express Z.E. je stejně jako benzinová verze dlouhý 4,21 metru a přepravní prostor má objem mezi 3 a 3,5 m3. Max. délka nákladu je 2,5 metru a jeho max. hmotnost 650 kg. Baterie jsou umístěné zhruba uprostřed auta v podvozku.
Dobíjecí zásuvka je umístěna v přední masce auta hned vedle pravého světla. Plné dobití se standardní domácí 220V 16A zásuvky trvá mezi šesti a osmi hodinami, tedy přes noc. Výkon elektrického motoru je 44 kW (60 koní) a max. točivý moment 226 Nm.
O jeho pohon se starají 22kWh lithium-iontové baterie. Auto bude k dipozici v devíti různých barevných provedeních. Elektromobil se bude vyrábět ve Francii v továrně Maubeuge, tedy na stejném místě kde se vyrábí i klasická benzinová verze. Už dnes lze zadávat předobjednávky skrze stránku www.renault-ze.com.
Mimochodem, užitkovou modifikaci svého elektrického auta do města iMiEV ukázalo už také Mitsubishi v podobě iMiEV Cargo.