Carsharing Bolt Drive startuje v Praze
Největší evropská platforma pro městskou mobilitu spouští v Praze Bolt Drive, inovativní carsharingovou službu integrovanou do stávající aplikace Bolt.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Největší evropská platforma pro městskou mobilitu spouští v Praze Bolt Drive, inovativní carsharingovou službu integrovanou do stávající aplikace Bolt.
Nejdřív vyzkoušet, až pak koupit. Mýty o elektromobilech pomáhají překonávat carsharingové platformy a zápůjčky elektromobilů. Elektroauta si srdce Čechů získávají …
Společnost E.ON rozšířila síť svých e-půjčoven, a to v oblasti Národního parku Šumava. Návštěvníci si tak mohou užít krásy panenské přírody ze sedla elektrokola, elektroskútru nebo za volantem elektromobilu.
Americká automobilka Tesla Motors a firma Athlon Car Lease společně nabídnou k pronájmu elektromobil Tesla Roadster a koncem roku 2012 i rodinné elektrické auto Model S. Auta budou nabízena v šesti evropských zemích.
Jestliže jsme do včerejška psali o řidičích elektrických aut jako o vyvolených, v pátek 10. června se situace radikálně změnila. Elektromobily jsou totiž počínaje dneškem dostupné pro všechny.
Společnost Daimler v těchto dnech rozjíždí v kanadském Vancouveru svůj program sdílení automobilů car2go. Třetí největší město Kanady, ležící v jihozápadní části provincie Britská Kolumbie, se tak stane po USA a Německu dalším místem, kde si bude možné za poplatek půjčovat malý benzínový automobil Smart Fortwo.
Starosta Paříže Bertrand Dealnoë slavnostně představil vítězného výrobce elektromobilů pro projekt Autolib. Stala se jím Francouzská společnost Bolloré, která získala zakázku na výrobu čtyřmístných aut na elektrický pohon pro hlavní město Francie.
Americké půjčovny aut ZipCar jsou čím dál tím populárnější. Francouzský Peugeot se novým trendem inspiroval a zavedl novou službu Mu by Peugeot. Francouzská automobilka spoléhá na lidi, kteří nemají zájem pořizovat si vlastní auto, nebo i skútr či kolo, případně na ty, kteří jej právě nemají k dispozici a potřebují si některý z dopravních prostředků na čas vypůjčit.
Služba funguje podobně jako dobíjení telefonů – po registraci na stránkách mu.peugeot.fr získáte speciální kartu na kterou můžete dobíjet kredity. Tyhle kredity pak můžete utratit za půjčení jízdních kol, skútrů, automobilů jako Peugeot 207 CC, 308 CC, Coupé 407, Peugeot 3008, užitkových automobilů nebo přílušenství jako jsou třeba GPS navigace. Navíc si můžete přes telefon rezervovat lístek na vlak, hotelový pokoj nebo zorganizovat cestu. K dispozici jsou také lekce ekologického způsobu řízení auta.
Služba prozatím funguje ve městech Brest, Lyons, Nantes a Rennes, nicméně Peugeot by ji do roku 2011 rád zavedl v devíti evropských zemích. Zda se Peugeotu podaří dosáhnout alespoň takového uživatelského komfortu jako v případě ZipCaru je otázka (rezervace přes iPhone, vyhledávání přes GPS). Skutečnost, že i výrobce automobilů se začíná zajímat o koncept půjčování automobilů je však nanejvýš inspirující.
V uplynulých dnech proběhla v San Francisku pravidelná konference WWDC společnosti Apple. Ta tam představila kromě mnoha jiného také novou verzi svého iPhone označenou jako iPhone 3G S. Prezentovali se také vývojáři aplikací pro tento mobilní telefon, kterým dnes může být prakticky kdokoliv. Vzhledem k tomu, že nová verze mobilu má integrované GPS a navíc i digitální kompas, jsou možnosti využití v kombinaci s aplikací Google Maps takřka neomezené. Půjčovna automobilů Zipcar připravila pro své zákazníky službu, s jejíž pomocí budete moct najít nejbližší auto, které je k dispozici a rovnou si ho rezervovat. Na displeji svého mobilu pak rovnou uvidíte cenu a různá upozornění týkající se auta. Mimochodem, Scott Griffith, ředitel díky těžkým ekonomickým časům v USA stále populárnějšího Zipcaru, se nedávno v rozhovoru pro stanici CNBC vyjádřil v tom smylu, že když se svých zákazníků ptali jaká auta by si u nich chtěli půjčovat, nikdy je nikdo nežádal o auta od Chrysleru nebo General Motors. A to byl průzkum mezi 300 000 zákazníky během šesti měsíců. Není divu, že ty dva molochy krachují, vždyť v nich něchtějí jezdit ani samotní Američané. Zipcar dnes patří mezi největší společností pro sdílení aut na světě, v dosahu jeho služeb je zhruba 15 mil. potenciálních uživatelů (včetně měst jako je Londýn, Vancouver nebo Toronto). iPhone využívá po celém světě asi 25 mil. lidí. „Je to synergie dvou značek,“ řekl magazínu Wired Luke Schneider, hlavní technolog Zipcaru. „Obě společnosti cílí své produkty na vysoce vzdělanou klientelu,“ dodal s tím, že v následujících měsících budou služby dostupnosti ještě dále vylepšovat.