Toyota vede v průměrných emisích

dneškem téměř splňuje závazné limity ohledně CO2 , plných šest let před nabytím jejich platnosti. Průměrné emise CO2 evropských nově registrovaných osobních vozidel Toyota byly v roce 2009 pouze 132 g/km. Tím je největší japonská automobilka vzdálena už jen čtyři procenta resp. 5 g/km od limitu CO2 , platném pro výrobce automobilů v roce . Tuto skutečnost dokládá aktuální studie.   

Výzkum navíc potvrzuje v případě Toyoty nejvýraznější CO2 mezi všemi zastoupenými výrobci automobilů v během hodnoceného období. Mezi rokem 2008 a 2009 snížila Toyota emise CO2 nově registrovaných osobních vozidel v Evropě o 10,0 % respektive 15 g/km.

Hned za automobilkou Toyota je zahrnující značky a , následuje překvapivě (ještě v roce 2006 jedna z nejhorších), , a . Na opačném konci žebříčku se nacházejí , , , , , , a . Ti všichni musí dohánět ještě hodně přes 10% snížení.

Průměrné emise CO2 všech zastoupených výrobců v roce 2009 u prodaných nových vozů v EU činí 145,7 g/km; oproti minulému roku bylo dosaženo snížení o 5,1%. Tím Toyota významně překonává průměr daného odvětví jak u absolutních hodnot, tak také u procentuálního zlepšení oproti předchozímu roku.

TIP: Animovaný graf snižování emisí automobilek

Autoři studie, institut European Federation for Transport and Environment (T&E), jednoznačně deklarují, že rekordní snížení emisí CO2 nebylo v případě Toyoty dosaženo samotným zvýšeným prodejem menších vozidel, ale hlavně důslednou vestavbou technologií, které šetří . Toyota aplikovala od roku 2008 u všech nových a přepracovaných modelů svoji filozofii , zaměřenou především na vysokou efektivitu provozu.

Příkladem je inovativní systém Valvematic, který zlepšuje účinnost zážehového motoru. Dalšími příklady využití filozofie Toyota Optimal Drive jsou mimo jiné systém Start-stop, vysoce moderní vstřikovací systémy Common-Rail pro vznětové motory, nové mechanické a automatické převodovky, snížení vnitřního tření v hnacím ústrojí a také komponent motoru a převodovky.

tisková zpráva

Napsat komentář