Stop & Start

Systém pro hospodárnější chod motoru. Označuje se jako , případně také Start-Stop, Stop & Go a podobně. Jeho princip je jednoduchý: řídící systém automobilu rozpozná kdy se nepohybuje a ani v blízké době nebude a dá pokyn k vypnutí motoru. To znamená např. na křižovatkách nebo při stání v kolonách.

V letech 2008-2010 se začala technologie Stop & Start postupně čím dál častěji objevovat v běžné výbavě většiny automobilů nejrůznějších motorizací, od malých osobních aut k velkým . Taková auta jsou pak označována jako „mikro-hybridy“. S technologií však mají pramálo společného a jde spíše o marketingovou vábničku na zákazníky.

Stop & Start využívá vhodně upraveného generátoru, který zastává i funkci klasického startéru. Stop & Start zastavuje motor vždy, když vozidlo není v pohybu. Specifická elektronika v případě zastavení automobilu si uloží do své paměti přesnou polohu jednotlivých válců a jejich aktuální spalovací cyklus.

Snížení spotřeby díky technologii Stop & Start se pohybuje mezi 5% a 10%, dle využití automobilu. Prvními automobily využívajími Stop & Start byl např. už z roku 1980, později v 90. letech nebo Volkswagen Lupo. Automobilka využívá tuto technologii jako součást značky ve vozech značky .

představil tuto technologii v modelu v roce 2008, Volvo v roce 2009 u prvního vozu nesoucího přídomek DRIVe. Stop & Start využívá např. také model Mito, automobilky a , ve vozech a a další.

Napsat komentář