Systém pro hospodárnější chod motoru. Označuje se jako Stop & Start, případně také Start-Stop, Stop & Go a podobně. Jeho princip je jednoduchý: řídící systém automobilu rozpozná kdy se auto nepohybuje a ani v blízké době nebude a dá pokyn k vypnutí motoru. To znamená např. na křižovatkách nebo při stání v kolonách.
V letech 2008-2010 se začala technologie Stop & Start postupně čím dál častěji objevovat v běžné výbavě většiny automobilů nejrůznějších motorizací, od malých osobních aut k velkým SUV. Taková auta jsou pak označována jako „mikro-hybridy“. S technologií hybridního pohonu však mají pramálo společného a jde spíše o marketingovou vábničku na zákazníky.
Stop & Start využívá vhodně upraveného generátoru, který zastává i funkci klasického startéru. Stop & Start zastavuje motor vždy, když vozidlo není v pohybu. Specifická elektronika v případě zastavení automobilu si uloží do své paměti přesnou polohu jednotlivých válců a jejich aktuální spalovací cyklus.
Snížení spotřeby díky technologii Stop & Start se pohybuje mezi 5% a 10%, dle využití automobilu. Prvními automobily využívajími Stop & Start byl např. už Volkswagen Polo z roku 1980, později v 90. letech Volkswagen Golf „Ecomatic“ nebo Volkswagen Lupo. Automobilka BMW využívá tuto technologii jako součást značky EfficientDynamics ve vozech značky Mini.
Fiat představil tuto technologii v modelu Fiat 500 v roce 2008, Volvo v roce 2009 u prvního vozu nesoucího přídomek DRIVe. Stop & Start využívá např. také model Alfa Romeo Mito, automobilky Toyota a Mazda, Citroen ve vozech C2 a C3 a další.