Štítek: prodej automobilů
Prodeje automobilů s emisemi pod 130 g/km stoupají
Průměrná úroveň emisí CO2 u nových automobilů v roce 2010 klesla o 3,5 % na hodnotu 144,2 g/km ve srovnání s předchozím rokem. Toto povzbuzující zjištění vyplynulo z výroční zprávy společnosti motorových výrobců a obchodníků (SMMT), která navíc poukazuje na snížení emisí oxidu uhličitého u průměrného nového vozu oproti roku 2000 o 20 %.
Prodej hybridních aut v USA výrazně stoupl
Ekonomika Spojených států amerických prochází mírným oživením a spolu s ní i prodej automobilů. Ten během února 2011 meziročně stoupl o 27,2 % na 989 808. Celkem 2,35 % zbíraly z tohoto počtu hybridní auta, dalších 0,04 % pak elektromobily a plug-in hybridy.
Ve Francii letí diesely, elektrická auta mají půl procenta
Statistiky prodeje aut ve Francii v lednu 2011 přinesly zajímavé výsledky. Téměř 71 % nově zaregistrovaných automobilů ve druhé největší evropské ekonomice byly diesely. Elektromobily výrazně zaostávají. Zatím.
Toyota Prius poražena, jedničkou Honda Fit
Prestižní soubor o pozici nejprodávanějšího auta v Japonsku si posledních 20 měsíců držel hybrid Toyota Prius. V lednu 2010 jej ovšem z trůnu sesadilo malé městské auto konkurence – Honda Fit, neboli Honda Jazz.
Leden 2011: prodáno 321 automobilů Chevrolet Volt a 87 Nissan Leaf
Konečně jsou k dispozici výsledky prodejů plug-in hybridu Chevrolet Volt a elektromobilu Nissan Leaf. Auta byla prozatím uvedena na trh pouze v několika vybraných státech USA. Další rozšiřování je teprve čeká.
Škoda Auto míří k rekordu, začne vyrábět Yeti v Číně
Škoda Auto prodá v roce 2010 nejvíc automobilů ve své historii. Už na konci listopadu jich bylo 702 400, zatímco za ceý minulý rok to bylo 684 200 aut. Mezi hlavní růstové trhy patří Čína, Indie, Rusko. V Číně začne v roce 2013 automobilka vyrábět novou Škoda Yeti.
Největší problém automobilek: generaci Y auta nezajímají
Automobilky pomalu začínají chápat, že jejich (pra)staré produkty už dnes neletí. Vyvíjejí proto nové – hybridy, elektromobily a plug-in hybridy. Jenže problém je možná hlubší. Řada lidí, kterým je dnes kolem dvaceti, totiž auto vůbec nechce a nepřemýšlí o něm.
Toyota vede v průměrných emisích
Toyota dneškem téměř splňuje závazné limity Evropské unie ohledně CO2 , plných šest let před nabytím jejich platnosti. Průměrné emise CO2 evropských nově registrovaných osobních vozidel Toyota byly v roce 2009 pouze 132 g/km. Tím je největší japonská automobilka vzdálena už jen čtyři procenta resp. 5 g/km od limitu CO2 , platném pro výrobce automobilů v roce 2015. Tuto skutečnost dokládá aktuální studie.
Dongfeng podporí úsporné autá
Dongfeng Motor Corp, tretí najväčší producent automobilov v Číne plánuje investovať 3 mld. yuanov (343 mil. eur) do vývoja nielen elektromobilov, ale aj ostatných úsporných áut na nasledovných 5 rokov.
Elektromobily? Potřebujeme veřejnou dopravu, jinak se utopíme v autech
Prodej automobilů se v letech 2008-2009 propadl o desítky procent. Velké továrny se jen tak tak podařilo zachránit, ve Spojených státech za cenu mnohamiliardových dotací, v Evropě vlastně – v podobě šrotovného – taktéž. Experti ale říkají, že to co potřebujeme nejsou nová auta, ani na alternativní pohon, nýbrž veřejná doprava. pokračování
2020 – každé páté auto prodané v USA bude hybrid
Podle studie finanční společnosti JPMorgan týkající se prodeje hybridních automobilů v roce 2020 se dá očekávat, že a deset let se ročně bude prodávat zhruba 11,28 mil. hybridů. Odvážná předpověď, nicméně uvědomíme-li si, že v současné době prakticky všechny automobilky, nejnověji například Volvo, nějaký model hybridu chystají, nemusí to být zas tak přehnané. Těch 11,28 milionu má představovat zhruba 13% z celosvětových prodejů nových automobilů. Jedním z největších trhů jsou Spojené státy americké, kde tento podíl bude ještě vyšší. Až pětina zde prodaných nových aut mají být hybridy. Podle zprávy budou hlavním motorem růstu vládní omezení průměrné spotřeby (aktuálně např. v USA, připravují se v Číně) a především „drastické“ snížení ceny hybridních technologií. Realistický odhad? Uvidíme za deset let.
Zavede Česká republika šrotovné?
Tzv. „šrotovné“ či „šrotovací prémie“ anebo také „ekologická prémie“ je nejnovějším evropským výmyslem jak podpořit skomírající prodej automobilů. Zavedení šrotovného v Německu výrazně oživilo poptávku po nových malých automobilech, mimo jiné napříkla Škoda Auto opět zvýšila výrobů vozů Fabia. Také problémy stíhaný Opel zaznamenal meziročně nárůst prodeje koncovým zákazníkům o 50 procent.
Podobný úspěch mělo zavedení šrotovného také na Slovensku. Německá vláda nyní přemýšlí o navýšení prostředků určených ke „stimulaci prodeje automobilů“, stejně tak Slovensko. V Německu však údajně zatím nepadne časový limit pro čerpání státní prémie, a to do konce tohoto roku. Kancléřka Angela Merkelová prosadila tento návrh po dohodě s vicekancléřem za sociální demokracii (SPD) Frankem-Walterem Steinmeierem. Každý kdo si koupí nový vůz a nechá sešrotovat nejméne devět let staré auto dostane prémii 2500 euro (necelých 70 000 korun).
O zavedení šrotovného se nyní diskutuje také v českých vládních kruzích. Mělo by být jedním z léků na vleklou ekonomickou krizi. Podle návrhu ČSSD má být na šrotovné vyčleněno až 5 miliard korun ze státního rozpočtu. Ačkoliv NERV (Národní ekonomická rada vlády) zavedení šrotovného nedoporučila, ČSSD má vzhledem k nedávnému pádu vlády mnoho šancí jej prosadit. Miroslav Kalousek, bývalý ministr financí, je proti. Podotýká, že stát po lidech chce, aby se dál zadlužovali na úkor velkých automobilových koncernů.
Zavedení šrotovného už v minulosti podporoval i Martin Říman z Ministerstva průmyslu a obchodu. Šéf ČSSD Jiří Paroubek si podle dnešního vydání MF Dnes myslí, že šrotovné má ekologický i ekonomický význam. ČSSD navrhuje příspěvek až 2000 euro pro každého, kdo si koupí nový vůz do ceny 1,5 mil. Kč a jehož emise nepřekročí 160 g CO2/km. Staré auto musí být nejméně deset let staré. Protože je dnes mezi lidmi poptávka především po malých vozech, je hranice 160 g/km u oxidu uhličitého nastavena až příliš benevolentně, ale přesto jde o zajímavý návrh. Jak se na zavedení šrotovného v ČR díváte vy? Mohlo by se šrotovné – nebo v budoucnu nějaká podobná dotace – stát cestou k prosazení alternativních pohonů?
Toyota předběhla GM
Co se čekalo už nějakou dobu je tady. Japonská automobilka Toyota předběhla v prodejích americkou automobilku General Motors, platící všeobecně za největšího výrobce automobilů na světě. Jedná se však o období prvních tří měsíců roku 2007. Zatímco GM prodali 2,26 milionu nových automobilů, Toyota téměř o milion více, totiž 2,35 milionu nových vozů.