Štítek: snížení hmotnosti
Nissan odlehčí autům, bude je vyrábět z vysokopevnostní oceli
Společnost Nissan Motor oznámila, že chce v budoucnu více využívat pokročilou vysokopevnostní ocel (AHSS). Vyrábět z ní chce až 25 % součástí pro své nové modely (měřeno podle hmotnosti). Ve velkém začne pokročilou vysokopevnostní ocel využívat v roce 2017 v rámci jedné ze svých iniciativ, jejichž cílem je snížit celkovou hmotnost vozů.
Nový Chevrolet Volt dostane malý tříválec
Magazín Edmunds informuje, že nová verze plug-in hybridu Chevrolet Volt, stejně jako jeho bratránek Cadillac ELR, nejspíš dostanou nové motory. Namísto současných 1,4l čtyřválců se v autech nejspíš objeví 1,2l tříválce.
CFRP
CFRP je zkratka pro “Carbon-fiber-reinforced polymer” nebo “Carbon-fiber-reinforced plastic”. Ve zkratce – uhlíková vlákna nebo uhlíkovými vlákny tvrzené plasty. V současné době jde o často skloňovanou zkratku v oblasti automobilového průmyslu. Tento nový typ umělých hmot totiž může výrazně snížit hmotnost automobilů, a tím i jejich spotřebu.
VIDEO: první testy elektromobilu Visio.M
Může být elektromobil zároveň extrémně lehké i bezpečné auto? Podle vědců BMW a Mercedes-Benz (Daimler) ano. Prototyp Visio.M, lehkého elektrického auta budoucnosti, aktuálně testovali poblíž Mnichova.
GM Ultralite – zázračné auto budoucnosti z roku 1992
Píše se rok 1992. Toyota je až po uši ve výzkumu hybridů. General Motors vyvíjí elektromobil GM EV1. Jedním z jeho předků je GM Ultralite. Koncept auta budoucnosti, které dodnes vzbuzuje údiv a dokazuje, že tehdy ještě automobilka GM za něco stála. Kromě toho si Ultralite zahrál i v (nechvalně) proslulém snímku Demolition Man.
2015: výjimečně lehký Mercedes-Benz třídy E Superlight
Mercedes-Benz koncem roku potvrdil, že výjimečně lehká verze Superlight třídy E spatří světla showroomů v roce 2015. Zatímco model SL pro rok 2013 využívá pro snížení hmotnosti hliník, v případě Superlight třídy E to budou uhlíková vlákna.
Elektrické auto Edison2 eVLC ujede na 10kWh baterii až 145 km
Edison2 VLC se minulý rok stal jedním z vítězů soutěže Automotive X Prize. Tehdy šlo ještě o prapodivné auto poháněné jednoválcovým motorem. Tvůrčí tým už ale chystal elektrickou verzi, a ta se teď představuje v plné kráse.
Plasty Mucell sníží hmotnost automobilů
Současný světový trend nutí automobilové společnosti k tomu, aby jejich automobily byly úsporné a přívětivé pro životní prostředí. Jedním ze snadnějších kroků vedoucích ke snížení emisí a spotřeby je redukovat co možná nejvíc hmotnost aut. K tomu by mohla napomoci technologie vstřikování plastů nazvaná Mucell, která vede ke snížení jejich celkové hmotnosti.
Audi A2 jako elektromobil a plug-in hybrid
Audi A2 se vyrábělo od roku 2000 do roku 2005. Ačkoliv se auto neprodávalo tolik, přeci jen mělo na automobilový průmysl vliv. Především díky lehkému hliníkovému rámu a velmi nízkému aerodynamickému odporu. V roce 2015 se má Audi A2 vrátit, tentokrát také jako elektromobil a plug-in hybrid.