Nissan v USA prodal do listopadu 2011 celkem 8066 elektromobilů Nissan Leaf. To už je poměrně zajímavá skupina potenciálních zákazníků, kteří by mohli mít zájem také o novou rychlodobíjecí stanici značky Nissan. Ta dokáže elektromobil dobít z 0 na 80 % během 30 minut.
foto: Nissan
Až dosud se běžná cena 480V rychlodobíječek pohybovala v USA vysoko nad $20 000. Výjimečnost nové rychlonabíjecí stanice Nissan tkví právě v tom, že její maloobchodní cena začíná na $9 990.
Malým háčkem je však skutečnost, že tato cena nezahrnuje instalaci – tu samozřejmě musí provádět odborná firma.
V České republice vyroste 200 dobíjecích stanic pro elektrická auta
První skutečně rychlonabíjecí stanice otevřena v Praze
Drogerie Walgreens nabídnou v USA dobíjecí stanice pro elektromobily
Rychlodobíječka odpovídá standardu CHAdeMO, tedy stejnosměrnému dobíjení. Standard společně vyvinuly společnosti Nissan, Toyota, Mitsubishi a Fuji Heavy Industries.
To znamená, že s pomocí této rychlodobíjecí stanice lze dobíjet všechny elektromobily těchto automobilek, tedy např. i Peugeot iOn, Mitsubishi iMiEV, Citroen C-Zero, nebo budoucí elektromobil Toyota.
Proč je nová rychlodobíjecí stanice Nissan takové “terno”? Její nízká cena jí totiž otevírá cestu k fleetovým zákazníkům, municipalitám, malým obchodníkům, a dokonce i jednotlivým skupinám majitelů elektromobilů, kteří se např. mohou domluvit a pořídit jednu společně pro celý blok.
Výhodou je také fakt, že málokdo nechá elektromobil Nissan Leaf vyjet až na 0 % nabití. To znamená, že v praxi bude dobíjení probíhat od 20-30% dobití baterie. A to znamená dobíjecí časy kolem pěti až deseti minut, tedy prakticky srovnatelné s běžnou benzinovou pumpou.
Maže se tím jedna z klíčových nevýhod elektromobilu. Zůstává už jen poslední – a to omezený dojezd. V případě elektromobilu Nissan Leaf kolem 160 km. Ani tohle ale, jak ukazují dlouholeté výzkumy a studie, není u 90 % řidičů vůbec žádný problém – víc než 160 km denně tožiž najezdí jen velmi malé procento z nich.
Novou rychlodobíjecí stanici Nissan si budou zákazníci v USA moct objednat začátkem roku 2012. První dodávky pak proběhnou na jaře 2012.
To by jste neuhádli,proč
To by jste neuhádli,proč se udává rychlost dobíjení u hodnot baterie od 0% do 90%.Protože kdyby do toho zahrnuly i těch zbylých 10% od 90%-100%,tak by čas dobíjení byl o třetinu delší a to už by tak oslňující čísla nebyly.Takže z půl hodiny vyvodit 20 minut protože nevybijí na 0%,ale na 30%,je kravina.Co se týče dobíjecích kabelů…Pamatujete prodlužovačku z napájecího kabelu k Remosce?Na její všestranné využití.To by v tom byl Chevrolet aby si někdo doma neupletl transformátor s pár diodama a kondenzátorama s požadovaným výstupním napětím a výkonem…
co je na tom tak drahe ?
co je na tom tak drahe ? usmernovacie diody a zapojenie z 3f~ do 1- ? Ani sa necudujem, ked som videl co stoji bezny vysokonapatovy kabel a rovnaky pre automobil, mal som dost. Je to len izolovany hlinikovy alebo medeny lankovy vodic.
Transformator ani IGBD pri takomto prevode nepredpokladam.
Meracia technika v automobile. …proste, nechapem.
Presne tak, staci se podivat
Presne tak, staci se podivat kolik stoji nabijeci kabel k elektromobilu a je mi zle. Vychazi to kolem 20-30 tisic Kc!!
Taky nechapu. je to jen kus dratu a konektor a oni za to chtej takovy nehorazny penize, nedivim se, ze je elektromobil tak drahy, kdyz maji sami davaji cenu nesmyslne vysoko a presstreluji cenu 1000-krat, jen kvuli tomu, ze je to novy a ze toho je malo. Pak si stezuji, ze je vyroba draha! Pritom vyroba draha neni je jen nesmyslne draha propaganda a neochota dat marzi na rozumnou uroven a ne 100000% vic. Jen aby na tom vydelali.