Dvě nové veřejné rychlodobíjecí stanice pro elektromobily mohou řidiči elektrických aut využívat v Kolíně. Stojany jsou umístěny u nově rekonstruovaného autobusového terminálu.
foto: ČEZ
„Kolín dlouhodobě investuje do opatření na zlepšení životního prostředí a ochrany ovzduší. Podpora výstavby zázemí pro elektromobily je proto dalším logickým krokem v tomto úsilí. Věříme, že díky spolupráci s ČEZ se Kolín zařadí mezi lokality běžně využívané příznivci této ekologické formy dopravy,“ uvedl starosta Kolína Michael Kašpar.
Instalaci dvojice rychlodobíjecích stanic výrazně urychlil aktivní přístup města Kolín, které poskytlo společnosti ČEZ pozemky a maximální součinnost se záměrem, uzavíráním smluv a koordinaci při samotné výstavbě.
„Elektromobily už na českých silnicích zdomácněly, momentálně jsou jich v ČR téměř 3000. Z pozice největší energetiky cítíme spoluodpovědnost za rozvoj elektromobility, který chceme podpořit především výstavbou robustní rychlodobíjecí infrastruktury umožňující rychlý pohyb mezi městy. Těší nás, že město Kolín vyšlo vstříc naší snaze vybudovat jednu z dobíjecích lokalit. Do konce letošního roku bychom chtěli po celé České republice nabízet elektromobilistům 200 dobíjecích stanic, z toho dvě třetiny rychlodobíjecích,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.
Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje aktuálně nejrozsáhlejší tuzemskou síť, která už se svým rozsahem více než 170 stojanů vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic. Nedávno byla zprovozněna 100. veřejná rychlodobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR.
Počet rychlodobíjecích stanic v dresu ČEZ se tak během roku zdvojnásobil. Dalších téměř 60 stanic umožňuje tzv. normální dobíjení. Výstavba je mj. financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava a také díky prostředkům Operačního programu Doprava. Část sítě buduje ČEZ na vlastní náklady.
Všechny stojany dodaly loni do baterií elektromobilů úhrnně téměř 1 milion kWh elektřiny, za letošní první pololetí více než 800 tisíc kWh. Standardem v síti rychlodobíjecích stanic ČEZ je stojan ABB umožňující nabíjení všech typů a značek elektromobilů.
Stojan je vybavený je DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.
Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO).
Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.
To je fajn, ale měli by také „zrobiť“ pár nabíječek s
To je fajn, ale měli by také „zrobiť“ pár nabíječek s vyšším výkonem. Alespoň 100 nebo 150 kW. To by bylo fajn
To je dobre. A co na to runner42?
To je dobre. A co na to runner42?
Runner42 šetří na Rimac C Two. 🙂
Runner42 šetří na Rimac C Two. 🙂
LMFAO
LMFAO
Myslím, že když Runner42 četl zprávu, že Mustang bude
Myslím, že když Runner42 četl zprávu, že Mustang bude EV, tak ho kleplo a V8 prodává. Možná ho zde uvidíme nově jako „e-Runner42“. :)))