Pražská energetika ve spolupráci se společností ABB otevřela přímo ve svém sídle první rychlonabíjecí stanici v pravém slova smyslu. Stanice je určena všem uživatelům elektromobilů, kteří si tak můžou v rámci projektu Praha elektromobilní dobít své vozidlo zdarma, a to během několika málo minut.
S otevíráním nabíjecích stanic se v poslední době doslova roztrhl pytel, nicméně zde je poprvé ve hře stejnosměrná nabíječka s výkonem 50 kW komunikující dle standardu CHAdeMO. Elektromobily Citroen C-Zero, Peugeot iOn, Mitshubishi i-MiEV nebo Nissan Leaf lze díky kompatibilitě nabíjet s dosud neuvěřitelnou rychlostí.
Výrobce ABB uvádí, že v nejběžnější situaci, kdy je potřeba doplnit energii z úrovně 25% – 80%, zabere celý proces u Citroenu C-Zero pouhých 15 minut, což je doba srovnatelná s pobytem u klasické benzínové stanice.
foto: MPR
Zajímavou ilustrací nelineárního průběhu nabíjení elektromobilu C-Zero jsou následující údaje. Pokud je baterie úplně vybitá a řidič si vystačí s 80% kapacity, potom se zdrží pouze o 10 minut déle, tedy 25 minut. Úplně jiná situace však nastává v případě, že chce „natankovat plnou“ z 80%. Tato časově nejnáročnější fáze totiž zabere těžko uvěřitelných 50 minut.
foto: Hybrid.cz
Pražská energetika šla do projektu v rámci testování různých druhů nabíjecích stanic, kterých by po celé Praze měla mít do konce roku 22, a proto si může dovolit provozovat stojan bezplatně. Nabíjecí stanice ABB Hermes 1.0 o výkonu 50 kW instalovaná v ulici Na Hroudě se tak stala nejvýkonnější nabíjecí stanicí na území hlavního města.
Pan Bursík stejně jako
Pan Bursík stejně jako naši zákonodárci myslí Ipekro úúúplně na něco jiného. Než dotovat elektromobily a eliminovat množství znečištění způsobené provozem motorových vozidel, tak raději podpoří fotovoltaiku a tuto štědrou „malou domů“ pak časem náš „geniální“ ministr financí v tichosti přesune na bedra spotřebitelů elektrické energie. Je to hnus velebnosti. Soudruzi v Číně by ty jejich tunely definitivně vyřešili veřejně pro výstrahu ostatním parazitům. Asi to má něco do sebe 🙂
Rád by som získal
Rád by som získal bližšie info o tejto nabíjacej stanici ABB. Vrátane ceny za jeden stojan. Príjmem aj prospekt v elktronickej forma ak existuje vrátane techn. údajov …ďakujem.
Jeden stojan na
Jeden stojan na rychlonabíjení CHAdeMO přijde od švýčarské firmy ABB cca 250tis. + připojení . Takže kupovat si ho domů nemá smysl,ale majitelé čerpacích stanic by do toho jít mohli – kdyby chtěli. Myslím,že zájem o dobíjení by byl, i kdyby prodávali proud s 100% ziskem.
Osobně jsem u této
Osobně jsem u této nabíjecí stanice „tankoval“ C-Zero. Kapacita baterie před nabíjením 30%. Na 80% nabito za 26 minut. Že by šly hodiny na nabíjecím stojanu pomaleji než v technických datech nabíjecí stanice. Ale to je dnes zřejbě běžné, spotřebitel si přeje být klamán. Ale jinak všechna čest, je to rychlejší než standardní nabíjení ze zásuvky 16A/230 VAC.
Jednak servis svolával tato
Jednak servis svolával tato auta ke kontrole počítače monitorující nabíjení protože ukazoval chybně. Nevím,jestli jste na tom byl. Takže mohou být rozdíly.
No a rychlejší to musí být ,když tam teče přímo do baterek 50A, místo 9A při domácím nabíjení.
škoda, že není uvedeno
škoda, že není uvedeno jakým způsobem komunikuje a zda, nabíječ s vozidlem, jaké terminály jsou použity, zda lze použít i dosavadní evropský standart Marechal apod. Tedy zda lze nabít vozidla PSA, kterých tu jezdí drtivá většina.
ELEKTROMOBILY – o.s.
Je podporován standard
Je podporován standard CHAdeMO.
Toto vozidlo musíte
Toto vozidlo musíte nabíjet jen z domácí zásuvky proudem 14A.Tím ho nabijete cca za 5 hod.,což není tak moc dlouho.
To je dost… =) Ještě by
To je dost… =) Ještě by to chtělo alespoň ty dotace… =P
Dotací na nákup
Dotací na nákup elektromobilu se tady asi nedočkáme,ale stačilo by ,kdyby alespoň pan Bursík myslel na infrastrukturu.Víte co by to udělalo,kdyby z prodeje emisních povolenek (cca 20 miliard) vyčlenil 1 miliardu na stavbu rychlonabíječek pro používané standardy zásuvek na hlavních tazích a větších měst?
víme,musel by si koupit
víme,musel by si koupit menší peněženku