Francie v poslední době dělá všechno možné pro podporu elektromobility. Instaluje dobíjecí stanice ve městech. Tamní vláda nakoupí 25 000 elektromobilů. Budují se dobíječky na dálnicích. Ale jak je to vlastně s prodeji hybridních aut a elektromobilů v zemi galského kohouta?
foto: Bolloré
Francie je známá tím, že převážná většina nově prodaných aut jsou diesely. Nebylo tomu jinak ani v září letošního roku. Dieselová auta měla 72% podíl na trhu s 120 595 prodanými kusy. Meziměsíčně jde o snížení o 1,7 %.
Benzinová auta vzrostla o 4,8 % na 44 644 kusů, zejména díky intenzivní kampani na Renault Clio. Segment aut na plyn, konkrétně LPG, si připsal 166 nových registrací a 0,4% podíl. Ale teď k tomu nejzajímavějšímu.
Hybridy vzrostly za poslední měsíc o 46 %, což představuje 0,8% podíl na trhu. Francouzi znovu dokazují jak moc mají rádi malá auta – nejprodávanějším hybridním autem byla Honda Jazz Hybrid s 455 kusy. Pak Toyota Auris HSD s 380 kusy a až nakonec v USA zdaleka nejprodávanější hybrid, Toyota Prius, s 139 kusy.
Elektromobily nepřekročily 0,2% podíl na nových prodejích. V září se jich prodalo celkem 300. Z toho 109 patří Renault Fluence Z.E., 51 připadá na Bolloré Bluecar (pro Paříž a tamní půjčovnu Autolib), dále se prodalo 62 kusů Peugeot iOn, 39 kusů Citroen C-Zero a 17 kusů Nissan Leaf. Smart ED se ve Francii prodalo 10 kusů a 13 kusů si připsal elektrický mikrobus Mia.
Od počátku letošního roku se tak ve Francii prodalo 1428 elektromobilů, z toho celých 920 připadá na koncern PSA Peugeot Citroen.