Automobilka Nissan oznámila cenu, za kterou se bude prodávat její elektromobil Nissan Leaf na francouzském trhu. Prodejní cena automobilu včetně baterií snížená o státní grant ve výši 5 000 eur činí 30 990 euro. Aby byl evropský automobil roku 2011 ještě dostupnější pro jednotlivé zákazníky, je možné si jej zakoupit prostřednictvím měsíčních splátek.
Oznámení Nissanu zaznělo na šestém ročníku automobilové show „EVER Monaco“ věnované ekologickým automobilům a obnovitelným zdrojům energie. Automobilová výstava probíhá každý rok v Monaku a právě japonská automobilka Nissan je už tři roky jejím hlavním sponzorem.
Elektromobil Nissan Leaf nabízí kromě bezemisní dopravy také velmi nízké provozní náklady. Zatímco za ujetí 100km vzdálenosti rodinným dieselem obdobných parametrů zaplatíte ve Francie asi sedm euro, při jízdě Leafem náklady nepřekročí dvě eura. A to zejména díky levné elektřině z jaderných elektráren, které ve Francii pokrývají kolem 80 % výroby.
Nissan zvýšil cenu Leafu v Británii o 2000 liber
Ve výbavě Leafu nechybí klimatizace, Bluetooth, parkovací kamery nebo rychlodobíjecí přípojka. Moderní elektrický pohon je propojen s telematickým systémem Carwings, který poskytuje průběžné informace o stavu baterií, dojezdu nebo informuje o nejbližší nabíjecí stanici. Nádavkem je možné skrze svůj chytrý telefon nebo notebook dálkově ovládat klimatizaci či kontrolovat stav baterií.
Oznámení ceny Leafu právě v Monaku má své důvody, které poukazují na úzké vazby mezi knížectvím a Nissanem. Už v roce 2009 podepsaly obě strany komplexní partnerství zaměřené na celkové řešení bezemisní mobility v Monaku. Od té doby se síť 176 nabíjecích stanic rozrostla na více než 400.
V knížectví jsou rovněž nainstalovány dvě rychlonabíjecí stanice schopné dobít baterie Leafu na 80% kapacity za asi 30 minut. Navíc byla přijata dodatečná opatření zvýhodňující elektromobilitu. Těmi jsou např. daňové úlevy nebo vyhrazené parkovací zóny se speciálními parkovacími sazbami.
Dodávky Nissanu Leaf začaly již dříve v Japonsku, USA, Portugalsku>, Velké Británii a Nizozemsku. Nyní je tedy na řadě Francie.
Prej „levná energie z
Prej „levná energie z jaderných elektráren“ 😀 Kdes na to přišel?
no zatial to vyzera tak ze
no zatial to vyzera tak ze za 7000 si kupite klasicke auto a za 23000 euro mate benzinu ze ho zoderiete po zrkadla…uvidime co s tym spravi vyvoj
A kdy ho zacnou dodavat na
A kdy ho zacnou dodavat na nasem trhu? Hmm ze by nikdy? 😀
Zatím to tak bohužel
Zatím to tak bohužel skutečně vypadá. Důvod je prostý – kolik lidí by si ho tu koupilo?!
je potřeba tu cenu stlačit
je potřeba tu cenu stlačit pod 600.000Kč a pak už by zájem byl dostatečný
nevim kolik by tech lidi
nevim kolik by tech lidi bylo celkem, ale o jednom vim 😉
Francouzští daňoví
Francouzští daňoví poplatníci jistě skáčou radostí, že budou muset každému elektronadšenci darovat 5000€ na jeho drahou hračku.
No to jsi pobavil.
Kde jsi
No to jsi pobavil.
Kde jsi viděl dar ve výši 5000 EUR. Tohle je jen oproštění od části daní. Při ceně 36000 EUR je cena vozu 30091 a DPH 5900
Jak to tedy je? Rekneme, ze
Jak to tedy je? Rekneme, ze ma Francie DPH 20% (tusim, ze je to 19.6%). To vypada, ze Nissan si rekl o 30k. S DPH 20% by to bylo 36k, ale Francie si vezme jen 3.3%, coz vede k cene dostaneme onech 30.990 EUR.
Ja je na tom Francie ve srovnani s jinymi staty? Prispiva stat vice, ci mene? A chysta se neco u nas? Prisel uz do parlamentu nekdo alespon s navrhem? Ma podpora elektromobilu misto v nasi energeticke anebo dopravni koncepci?
Hned ve druhé větě
Hned ve druhé větě prvního odstavce: „Prodejní cena automobilu včetně baterií snížená o státní grant ve výši 5 000 eur činí 30 990 euro.“ Navíc v tomto případě je celkem jedno, jestli jde o dotaci/grant nebo o snížní daně ve stejné výši. To jsou pořád jedny a tytéž peníze které jsou někomu jinému vytaženy z kapes.
Denně se trávím na kole
Denně se trávím na kole po městě mezi spalovači, kdybych na křižovatce zahlídl nějaký elektromobil, tak bych mu i nějaké euro věnoval. Elektromobily jsou zatím poměrně drahá věc, tak proč je dočasně nepodpořit odpuštěním DPH, jednak to zní lépe než dotace a taky je to v podstatě prospěšné všem (čistější vzduch, urychlení rozvoje technologie…)
Výborně, založte si
Výborně, založte si nadaci a společně s dalšími podobně chvályhodně ochotnými do ní odvádějte část svého příjmu a z toho pak přispívejte finančně zajištěným lidem na jejich hračky za „skoro mega“. Nic proti tomu, možná budu jedním z prvních, kdo této nabídky využije. Jenom to nechtějte povinně po všech daňových poplatnících.
Francouzští daňoví
Francouzští daňoví poplatníci jsou na to zvyklí, vůbec jim to nepřijde divné. Ve Francii panuje tak masivní přerozdělování, že tohle se tam hladce ztratí.
Jistě, ono se TO ztratí.
Jistě, ono se TO ztratí. Jak typické pro eurosocializmus. Pak se zjistí, že se TO neztratilo a že je potřeba dělat škrty, aby se TO zaplatilo a nebyl TEN státní bankrot. A největší paradox je, že podpora tohoto typu je vlastně takové přerozdělování naruby, jakoby od „chudých“ směrem k „bohatým“, protože taháte peníze z kapes zhusta i lidem, co na žádné nové auto ani nedosáhnou, případně jeho koupi považují za špatnou investici (sem se řadím i já) a strkáte je lidem, co si drahý elektromobil dovolit můžou a navíc si ho nezřídka budou pořizovat jako druhé či třetí auto do rodiny nebo jako hračku pro volný čas.