Francie zná cenu elektromobilu Nissan Leaf

Automobilka oznámila cenu, za kterou se bude prodávat její elektromobil Nissan Leaf na francouzském trhu. Prodejní cena automobilu včetně baterií snížená o státní grant ve výši 5 000 eur činí 30 990 euro. Aby byl evropský automobil roku 2011 ještě dostupnější pro jednotlivé zákazníky, je možné si jej zakoupit prostřednictvím měsíčních splátek.   

Oznámení Nissanu zaznělo na šestém ročníku automobilové show „EVER Monaco“ věnované ekologickým a . Automobilová výstava probíhá každý rok v a právě japonská automobilka Nissan je už tři roky jejím hlavním sponzorem.

Elektromobil nabízí kromě bezemisní dopravy také velmi nízké provozní náklady. Zatímco za ujetí 100km vzdálenosti rodinným dieselem obdobných parametrů zaplatíte ve asi sedm euro, při jízdě Leafem náklady nepřekročí dvě eura. A to zejména díky levné elektřině z , které ve Francii pokrývají kolem 80 % výroby.

Ve výbavě Leafu nechybí klimatizace, Bluetooth, parkovací kamery nebo rychlodobíjecí přípojka. Moderní elektrický pohon je propojen s telematickým systémem , který poskytuje průběžné informace o stavu baterií, dojezdu nebo informuje o nejbližší nabíjecí stanici. Nádavkem je možné skrze svůj nebo dálkově ovládat klimatizaci či kontrolovat stav baterií.

Oznámení ceny právě v Monaku má své důvody, které poukazují na úzké vazby mezi knížectvím a Nissanem. Už v roce 2009 podepsaly obě strany komplexní partnerství zaměřené na celkové řešení bezemisní mobility v Monaku. Od té doby se síť 176 rozrostla na více než 400.

V knížectví jsou rovněž nainstalovány dvě rychlonabíjecí stanice schopné dobít Leafu na 80% kapacity za asi 30 minut. Navíc byla přijata dodatečná opatření zvýhodňující . Těmi jsou např. daňové úlevy nebo vyhrazené parkovací zóny se speciálními parkovacími sazbami.

Dodávky Nissanu Leaf začaly již dříve v , , a . Nyní je tedy na řadě Francie.

14 komentářů u “Francie zná cenu elektromobilu Nissan Leaf”

      1. Jak to tedy je? Rekneme, ze
        Jak to tedy je? Rekneme, ze ma Francie DPH 20% (tusim, ze je to 19.6%). To vypada, ze Nissan si rekl o 30k. S DPH 20% by to bylo 36k, ale Francie si vezme jen 3.3%, coz vede k cene dostaneme onech 30.990 EUR.
        Ja je na tom Francie ve srovnani s jinymi staty? Prispiva stat vice, ci mene? A chysta se neco u nas? Prisel uz do parlamentu nekdo alespon s navrhem? Ma podpora elektromobilu misto v nasi energeticke anebo dopravni koncepci?

      2. Hned ve druhé větě
        Hned ve druhé větě prvního odstavce: „Prodejní cena automobilu včetně baterií snížená o státní grant ve výši 5 000 eur činí 30 990 euro.“ Navíc v tomto případě je celkem jedno, jestli jde o dotaci/grant nebo o snížní daně ve stejné výši. To jsou pořád jedny a tytéž peníze které jsou někomu jinému vytaženy z kapes.

        1. Denně se trávím na kole
          Denně se trávím na kole po městě mezi spalovači, kdybych na křižovatce zahlídl nějaký elektromobil, tak bych mu i nějaké euro věnoval. Elektromobily jsou zatím poměrně drahá věc, tak proč je dočasně nepodpořit odpuštěním DPH, jednak to zní lépe než dotace a taky je to v podstatě prospěšné všem (čistější vzduch, urychlení rozvoje technologie…)

          1. Výborně, založte si
            Výborně, založte si nadaci a společně s dalšími podobně chvályhodně ochotnými do ní odvádějte část svého příjmu a z toho pak přispívejte finančně zajištěným lidem na jejich hračky za „skoro mega“. Nic proti tomu, možná budu jedním z prvních, kdo této nabídky využije. Jenom to nechtějte povinně po všech daňových poplatnících.

      1. Jistě, ono se TO ztratí.
        Jistě, ono se TO ztratí. Jak typické pro eurosocializmus. Pak se zjistí, že se TO neztratilo a že je potřeba dělat škrty, aby se TO zaplatilo a nebyl TEN státní bankrot. A největší paradox je, že podpora tohoto typu je vlastně takové přerozdělování naruby, jakoby od „chudých“ směrem k „bohatým“, protože taháte peníze z kapes zhusta i lidem, co na žádné nové auto ani nedosáhnou, případně jeho koupi považují za špatnou investici (sem se řadím i já) a strkáte je lidem, co si drahý elektromobil dovolit můžou a navíc si ho nezřídka budou pořizovat jako druhé či třetí auto do rodiny nebo jako hračku pro volný čas.

Napsat komentář