Jak slíbili, tak učinili. Italská Pininfarina představila na Pařížském autosalonu ve spolupráci s Bolloré elektromobil B0 („B zero“). Malý městský čtyřmístný a čtyřdveřový elektromobil je narozdíl od většiny ostatních výtvorů Pininfarina zaměřen velmi prakticky. Na jedno nabití ujede 244 km při maximální rychlosti 130 km/h. Na popojíždění Českou republikou autíčko jako dělané. Skrytou zbraní krásného malého elektromobilu se solárními panely ve střeše je lithium-polymerová baterie se superkondenzátorem. Nejlepší zpráva na konec: B0 není prototyp nebo koncept, ale výrobní verze, která bude v Turíně vyráběna do konce roku 2009. Je věnována vzpomínce nedávno zesnulého Andrea Pininfariny, který byl velkým zastáncem tohoto projektu.
len doplnim páni, ze to
len doplnim páni, ze to auto ma zrýchlenie z 0-100 za 6,3s
Kam sa hrabu 6valce..:-D 😀 asi by to tych ludi moc nepotesilo keby ich po meste obehne toto male avetko..:-D
Baterie váží 300 kg a má
Baterie váží 300 kg a má obsah 30 kWh. Údajná životnost 200 000 km je podle mě přehnaná, baterie u elektromobilů vydrží 500 nabítí. Takže 244 km krát 500 = 122 000 km, třeba počítají s tím, že si člověk bude po 5 km dobíjet superkondenzátor, který má sice 10 krát nižší kapacitu než baterie, ale může se nabít třeba milion krát.
Jsem zvědavý na cenu, ale jen cenu baterie těžko dostanou pod 300 000 Kč.
http://www.pininfarina.it/repository/Immagini/auto%20elettrica/BO%20pininfarina.pdf
Superkondenzator ma vyhodu v
Superkondenzator ma vyhodu v tom, ze drobne vybijeci a dobijeci vlnky vubec do baterie nepusti. Na zacatku jizdy se kondenzator nabije z baterky a vsechna vybijeni pri akceleraci a dobijeni behem brzdeni se budou odehravat jen v kondenzatoru, dokud se nevybije. Tim ochrani baterii pred tisici drobnych cyklu a tim znatelne zvedne jeji zivotnost. Konec koncu presne to je jeden z hlavnich duvodu, proc tam ten kondenzator je.
Moderní design jak se
Moderní design jak se sluší na moderní auto. Velmi slušné parametry (rychlost, dojezd) Ideální auto na dojíždění do práce i na výlety. Jen by mne zajímalo jak je to u elektromobilů s topením a klimatizací a hlavně jaká bude cena???
Přesně, toto je „lidové
Přesně, toto je „lidové vozítko“ pro všechny. Jen ta cena bude důležitá. A co ten „superkondenzátor“? Ví o tom někdo něco? Myslím v tomto autě…
Taky bych ho hned koupil
Taky bych ho hned koupil
Konečně elektromobil se
Konečně elektromobil se slušným dojezdem:)
Kdyby se jeho cena
Kdyby se jeho cena pohybovala kolem 300 000 kč skočim po něm jak po krásné nahaté modelce 😀
Ale bojim bojim, že stejně jako v případě „Íčka“ budu jeho cenou silně a hluboce zklamaný 🙁