Společnosti Toyota a EDF předaly v pátek 18. března pařížskému magistrátu klíčky od tří vozů Toyota Prius Plug-in Hybrid. Během následujících tří let budou tato vozidla využívat nejrůznější odbory pařížského magistrátu s cílem ověřit životaschopnost této technologie a získat praktické zkušenosti s touto alternativou řešení trvale udržitelné mobility v rámci hlavního města Francie.
Společnosti Toyota a EDF uzavírají nové partnerství s pařížským magistrátem na základě rozsáhlého projektu ověřování technologie plug-in hybridů v kombinaci s příslušnou dobíjecí infrastrukturou. Jen v samotné Francii se tohoto projektu účastní přes 100 hybridů do zásuvky.
Na jaře 2010 získal projekt s pomocí metropolitní oblasti Štrasburku podporu z Výzkumného fondu spravovaného agenturou ADEME (Francouzská agentura pro životní prostředí a hospodaření s energiemi).
Toyota realizuje tento program PHV ve Francii jako součást celosvětového projektu, jenž zahrnuje na 600 vozů Prius Plug-in Hybrid, které se rovněž testují v Japonsku, Spojených státech, Kanadě, Austrálii a v 17 dalších evropských zemích, včetně České republiky.
Toyota sleduje záměr urychlit výzkum technologie PHV a získat v kratším čase praktické zkušenosti v této oblasti. Na začátku evropského partnerství společností EDF a Toyota na podzim roku 2007 stály silniční zkoušky vozů PHV ve Francii. Testování se v roce 2008 rozšířilo i na Velkou Británii.
Rozsáhlý projekt realizovaný ve Francii za finanční podpory agentury
ADEME přinese podrobnější informace o přijetí této nové automobilové koncepce ze strany řidičů před připravovanou premiérovou sériovou aplikací nové technologie na trhu.
EDF na druhé straně vyhodnocuje nejrůznější řešení podpory provozní infrastruktury. Motoristé budou moci čerpat energii pro své vozy prostřednictvím dobíjecích míst, jejichž instalaci zajišťuje firma Sodetrel (100% dceřiná společnost EDF) na nejrůznějších místech v Paříži, kde se poskytují služby městské dopravy („Transports Automobiles Municipaux“).
Při cestování po Paříži a okolí budou moci motoristé využívat dobíjecí místa zajišťovaná pařížským magistrátem podél veřejných komunikací a na parkovištích pro veřejnost (celkem 150 až 200 lokalit).
Ve vozech s pohonem PHV je použita technologie plnohodnotného hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. Vozy PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“.
Na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plnohodnotné hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony.
Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 g/km (v kombinovaném cyklu dle nových evropských norem).
Při předávání klíčků od tří vozů PHV pak Daniele Schillaci, prezident společnosti Toyota France, zdůraznil význam tohoto programu v reálných podmínkách: „Před vlastním představením vozů PHV na trhu chceme detailně prostudovat vnímání uživatelů a možnosti využití v soukromém i veřejném sektoru. Vznik tohoto nového partnerství s pařížským magistrátem nás proto velice těší. Věříme, že získáme další zkušenosti, které využijeme k
dalšímu vývoji naší technologie PHV.“
Pařížský magistrát dále plánuje zkvalitnit městský vozový park, který již dnes zahrnuje 44 hybridních automobilů (se zážehovým motorem a elektromotorem), a tak každoročně snížit emise CO2 o více než 1 tunu na každý vůz.