Pařížská radnice získala tři Prius plug-in hybridy

Společnosti a předaly v pátek 18. března pařížskému magistrátu klíčky od tří vozů . Během následujících tří let budou tato vozidla využívat nejrůznější odbory pařížského magistrátu s cílem ověřit životaschopnost této technologie a získat praktické zkušenosti s touto alternativou řešení trvale udržitelné mobility v rámci hlavního města  

Společnosti Toyota a EDF uzavírají nové partnerství s pařížským magistrátem na základě rozsáhlého projektu ověřování technologie v kombinaci s příslušnou . Jen v samotné Francii se tohoto projektu účastní přes 100 do zásuvky.

Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid

Na jaře 2010 získal projekt s pomocí metropolitní oblasti Štrasburku podporu z Výzkumného fondu spravovaného agenturou ADEME (Francouzská agentura pro životní prostředí a hospodaření s energiemi).

Toyota realizuje tento program PHV ve Francii jako součást celosvětového projektu, jenž zahrnuje na 600 vozů Prius Plug-in Hybrid, které se rovněž testují v , , , a v 17 dalších evropských zemích, včetně .

Toyota sleduje záměr urychlit výzkum technologie PHV a získat v kratším čase praktické zkušenosti v této oblasti. Na začátku evropského partnerství společností a na podzim roku 2007 stály silniční zkoušky vozů PHV ve Francii. Testování se v roce 2008 rozšířilo i na .

Rozsáhlý projekt realizovaný ve Francii za finanční podpory agentury
ADEME přinese podrobnější informace o přijetí této nové automobilové koncepce ze strany řidičů před připravovanou premiérovou sériovou aplikací nové technologie na trhu.

EDF na druhé straně vyhodnocuje nejrůznější řešení podpory provozní . Motoristé budou moci čerpat energii pro své vozy prostřednictvím dobíjecích míst, jejichž instalaci zajišťuje firma Sodetrel (100% dceřiná společnost EDF) na nejrůznějších místech v , kde se poskytují služby městské dopravy („Transports Automobiles Municipaux“).

Při cestování po Paříži a okolí budou moci motoristé využívat zajišťovaná pařížským magistrátem podél veřejných komunikací a na parkovištích pro veřejnost (celkem 150 až 200 lokalit).

Ve vozech s pohonem PHV je použita technologie plnohodnotného , zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. Vozy PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“.

Na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plnohodnotné hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká a výtečné jízdní výkony.

Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 g/km (v kombinovaném cyklu dle nových evropských norem).

Při předávání klíčků od tří vozů PHV pak Daniele Schillaci, prezident společnosti Toyota France, zdůraznil význam tohoto programu v reálných podmínkách: „Před vlastním představením vozů PHV na trhu chceme detailně prostudovat vnímání uživatelů a možnosti využití v soukromém i veřejném sektoru. Vznik tohoto nového partnerství s pařížským magistrátem nás proto velice těší. Věříme, že získáme další zkušenosti, které využijeme k
dalšímu vývoji naší technologie PHV.“

Pařížský magistrát dále plánuje zkvalitnit městský vozový park, který již dnes zahrnuje 44 (se zážehovým motorem a elektromotorem), a tak každoročně snížit emise CO2 o více než 1 tunu na každý vůz.

tisková zpráva

Napsat komentář