Štítek: Renault Clio
Renault bude montovat do elektromobilu Zoe tablet
Renault je partnerem veletrhu LeWeb11 zaměřeného na internetové technologie. Automobilka tam proto prezentuje směr, kterým se chce vydat. Do nového Renault Clio a elektromobilu Renault Zoe bude montovat vlastní dotykový tablet.
Renault Clio eco2 – nejšetrnější auto od Renaultu
Francouzský Renault v Británii představil nový model Renault Clio eco2. Ten se může pochlubit především kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km při výkonu 86 koní.
Renault ukáže na autosalonu ve Frankfurtu tři elektromobily
Letošní autosalon ve Frankfurtu, který se uskuteční ve dnech 17. až 27. září 2009, bude opět hostit prakticky všechny světové automobilky. Ještě víc než v minulosti se také zaměří na ekologická auta. Francouzský Renault dává předem vědět, že na autosalonu představí hned tři elektromobily. Půjde o dlouho plánovanou elektrickou verzi Renault Mégane, která má být určena především pro elektrifikující se Izrael. Objeví se také elektrický Renault Kangoo, nejspíš založený na konceptu Kangoo be bop ZE.
Posledním elektromobilem bude zcela nový koncept založený na podvozku řady B konsorcia Renault-Nissan, který se dnes využívá u modelů Renault Clio, Nissan Micra nebo Nissan Cube. Zjevně tedy půjde o malé, zhruba čtyřmetrové auto. Snad pětidveřový hatchback? Tento nový model by měl jít do prodeje v roce 2012. Christian Steyer, šéf vývoje C-segmentu vozů, řekl, že všechny elektromobily Renault by měly být výrazně stylové, ale zároveň ne příliš radikální.
„Chceme pro naše elektromobily jasný podpis, aby když je lidé uvidí na ulici, bylo jim okamžitě jasné, že jde o elektrické auto od Renaultu,“ komentoval připravované odhalení. „Klíčem je nevyděsit naše zákazníky. Musí být pokoušeni, ale nesmíme na ně moc spěchat,“ dodal. Zároveň ale přiznal, že „možná u elektromobilů existuje prostor pro velmi radikální přepracování designových pravidel. Zatím jsme na to ale nepřišli.“ Podle něj bude něco takového možné až v budoucnosti, díky dašímu vývoji technologie baterií.
Kromě trojice elektromobilů Renault předvede také dobíjecí systémy. To znamená rychlodobíječky, domácí dobíjecí stanice a navíc také „Quick Drop“ systém pro výměnu baterií během tří minut. Dá se předpokládat, že půjde o stejnou stanici pro výměnu baterií, kterou nedávno předvedla společnost Project Better Place v Japonsku. S PBP aliance Renault-Nissan v oblasti elektromobilů dlouhodobě spolupracuje.
Renault kašle na hybridy
Francouzská automobilka Renault se nám začíná pěkně vybarvovat. Nedávno ohlásila, že velká auta už ji nezajímají. Ve spolupráci s Nissanem pilně pracuje na elektromobilech, mimo jiné také pro Olympijské hry 2012 v Londýně, a teď vše korunuje tím, že hodlá přeskočit i hybridy. Veškeré zdroje původně určené pro hybridní auta, případ pohon na vodík, proto směřuje právě do výzkumu elektromobilů. Potvrdil to nedávno také šéf firmy Patrick Pelata. Jeho vize je takvá, že do deseti let bude třetina všech automobilů v nabídce Renaultu na elektřinu. Už do roku 2011 budou v nabídce tři modely – van Renault Kangoo, městský elektromobil velikosti Renault Clio a větší auto navržené primárně pro Izrael (zde Renault-Nissan spolupracuje na zavádění elektromobilů s Project Better Place). Všechny tři elektromobily budou využívat lithium-iontové baterie od NEC vyvinuté ve spolupráci s Nissanem, všechny mají mít dojezd přes 160 km. Renault momentálně dále zkoumá možnosti elektromobilů, zejména co se týká pronájmů a možnosti měnit baterie na benzinkách namísto zdlouhavého čekání na dobití.
Olympijské hry Londýn 2012 plné elektromobilů
Už na minulé Olympiádě v Pekingu se čínské automobilky a německé BMW skrze své Mini chopili příležitosti, aby ukázaly jak dokáží vyrábět auta šetřící palivo. V roce 2012, kdy se Olympijské hry budou konat v Londýně, se této příležitosti hodlá ujmout Nissan, resp. aliance Renault-Nissan. Zástupci automobilky, jmenovitě šéf Renaultu Patrick Pelata, už delší dobu jednají se starostou Londýna Borisem Johnsonem, aby mohly v plné parádě předvést elektromobily v ulicích britského olympijského velkoměsta. Půjde jak o malý elektrický vůz typu Renault Clio, tak i o větší sedan fungující jako taxi a také elektrická verze MPV Renault Kangoo. Kangoo se v omezené edici v elektrické verzi už vyráběl (více o zkušenostech s elektromobilem Peugeot Partner Electric). Hovoří se o tom, že celkem by se po Londýně mohlo pohybovat až 4000 elektromobilů. Francouzská energentická společnost EDF k tomu zajistí dobíjecí infrastrukturu. Renault hodlá produkční verzi svého elektromobilu představit už v říjnu během autosalonu ve Frankfurtu. Na trh je v omezeném množství chce uvést už v průběhu roku 2010. Čichám čichám Mitsubishi i MiEV? Každopádně, starosta Londýna Boris Johnson je vcelku známým zastáncem elektromobilů. Přestože jízda ve sporťáku Tesla Roadster ho příliš nenadchla („Co doopravdy chci je lidový dopravní prostředek,“ řekl po testovací jízdě), a přestože omezil v Londýně poplatky za vjezd do centra, elektromobily podporuje a v roce 2012 toto nejspíš budou nejlepšími svědky návštěvníci Olympiády.