Agentura Reuters přináší zprávu o tom, že automobilky Renault-Nissan a Daimler rozšíří společné partnerství v automobilovém vývoji. Nově chtějí začít spolupracovat v oblasti baterií pro elektrická auta.
Japonská část Renault-Nissan Alliance, tedy Nissan, už má na trhu několik měsíců svůj elektromobil Nissan Leaf. Zatím se prodává pouze omezeně v USA, Japonsku a Evropě, nicméně během letošního a začátkem příštího roku nás čeká celosvětová ofenziva Leafu.
Naproti tomu Daimler dosud v oblasti elektromobilů spíše vyčkává. Intenzivně sice testuje svá elektrická vozítka Smart ED, a to i v České republice, ale koncovým zákazníkům z řad běžných spotřebitelů však žádné elektromobily nedodává.
Navíc Daimler na vývoji elektromobilů intenzivně spolupracuje s americkou automobilkou Tesla, ve které nedávno koupil 10% podíl. Spolu připravují mimo jiné Mercedes-Benz E-Cell třídy A. Kromě toho ale Mercedes nabídne elektrické dodávky i auta do města.
A nakonec je tu Renault, který připravuje na brzké uvedení na trh hned několik modelů elektrických aut – např. Fluence, Twizy, Zoe či Kangoo.
Potvrzeno: elektromobil ujel 454 km díky revolučním bateriím
Trio zmíněných světových hráčů podle Reuters aktuálně intenzivně jedná o tom, že by francouzsko-japonská společnost vstoupila do společnosti Li-Tec, joint-venture Daimleru a firmy Evonik, které je zaměřené na vývoj baterií.
Renault a Daimler již spolupracují od dubna 2010, a to zejména v oboru malých aut jako je Smart a Twingo. Už v té době se spekulovalo o tom, že obě automobilky by mohly začít spolupracovat také v oblasti elektromobilů, protože ve spojitosti s malým auty se to vyloženě nabízelo.
Proti nim stojí americké automobilky General Motors, Ford a Chrysler, které budou vyvíjet baterie pro elektrická auta společně s jihokorejským Samsungem a německou skupinou Bosch. Nissan sám o sobě má navíc joint-venture s NEC o jehož vstupu do Li-Tecu se údajně také jedná.