Velozzi z Kalifornie je malá společnost zaměřená na vývoj dopravních prostředků šetrných k životnímu prostředí. Na svých stránkách sice tvrdí, že zaměstnává světové kapacity v oboru vědy, techniky a designu, nicméně z webových stránek a dosud realizovaných aktivit to spíš vypadá, že mají jednoho dobrého 3D grafika. Ten čas od času vypustí do světa obrázek nějakého zajímavého stroje, jako je to třeba nyní v případě plug-in hybridního crossoveru Velozzi SOLO.
Má jít o luxusní, lehký, ale přitom ekologický a moderní automobil dneška atraktivní pro všechny. Velozzi v tiskové zprávě píší, že při konstrukci vzali od začátku do úvahy fakt, že půjde o hybrid. Zaměřili se proto na využití lehkých materiálů – například nanotrubiček z karbonových vláken. Zároveň ale neopomněli bezpečnost, šetrnost ani spotřebu. „SOLO bude prostorné jako SUV, ale výkonné jako sedan,“ dušuje se Velozzi. Jako hlavní zdroj elektřiny mají posloužit li-ion baterie, které bude dobíjet mikroturbína schopná spálit cokoliv od benzinu přes naftu, ethanol, methanol, butanol, bionaftu až po zemní plyn. Součástí konceptu jsou snad všechny vychytávky, na které si lze vzpomenout, včetně superkondenzátorů a regenerativního brzdění. Spotřeba by se měla dostat na 2,3 l/100 km a max. rychlost 210 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h kolem šesti sekund. Kdy začne výroba? Prý mezi lety 2011–2012. Tak uvidíme!
tak by měli zaměstnat
tak by měli zaměstnat někoho z oboru termodynamiky, aby to stihli. takovou mikroturbínu vyvíjí řada firem, ale účinností nejsou ani na úrovni pístového motoru. je to malý, výkonný a relativně spolehlivý, ale spotřeba mi připadne zatím jako sen.
Moze ta turbina spalovat aj
Moze ta turbina spalovat aj uhlie, alebo seno?
No jestliže to dokážete
No jestliže to dokážete rozprášit, či spálit ve spalovací komoře turbíny tak, aby to splňovalo E-B ciklus, možné to určitě poté bude, ale nevim, jak se to uhlí nebo seno natankuje a pak do té turbíny se dostane ??? 🙂
Pre seno staci zajst k
Pre seno staci zajst k najblizsiemu senniku, alebo do kravina, navyse je to obnovitelny zdroj. S uhlim by bol asi trochu vacsi problem.
A na poušti verze pro
A na poušti verze pro spalování velbloudích výkalů …
no myslím že to může
no myslím že to může vypadat hezky ale obávám se že pro složitost (která vede k poruchovosti a drahé údržbě) a proto že to je asi jen vize toto na silnicích nepotkáme…