Evropsky značené elektromobily Peugeot iOn a Citroen C-Zero koncernu PSA jsou ve skutečnosti osvědčený japonský Mitsubishi iMiEV. Oba modely jsou už k dispozici dva roky. PSA tvrdí, že se prodávají po tisících. My víme, že v ČR jich pár trčí ve skladu a ne a ne se prodat. V ČR se ale není čemu divit. Jenže prodeje nejdou asi ani jinde v Evropě. Mitsubishi totiž podle magazínu Automotive News dočasně ukončuje jejich výrobu.
Koncern PSA Peugeot Citroen je ve velkých problémech. Musel uzavřít strategickou alianci s General Motors formou odkupu 7% podílu americkou automobilkou ve francouzské “chloubě”. Ani francouzská vláda nezůstává pozadu – už dříve přislíbila nákup 25 000 elektromobilů od domácích automobilek, aktuálně pak ohlásila zvýšení dotací na elektromobily a hybridy.
Boj o zákazníky začíná. Automobilky zlevňují elektrická auta
Rozhovor: Radka Matthey o elektromobilech Peugeot
Elektrická odyssea pokračuje, elektromobil Citroen C-Zero dorazil do Číny
Jenže málo platné, elektromobily od PSA vyrobené Mitsubishi prostě nejdou na odbyt. Během první poloviny roku 2012 se prodalo celkem 852 kusů Peugeot iOn a 935 kusů Citroen C-Zero.
Podle zástupců Mitsubishi musí PSA upravit své objednávky. Zároveň zástupce japonské automobilky dodal, že výroba jejich vlastního iMiEV pokračuje podle plánu a nebude nijak ovlivněna.
Predpokladám, že
Predpokladám, že Mitsubishi pôjde na trh s hybridnými vozidlami. Ťažisko predaja je práve v automobiloch s pohonom 4×4 – elektrický pohon to značne zjednodušuje, hlavne u SUV, kde sa väčšinou poháňa len jedna náprava a 4×4 sa používa len v extrémnych prípadoch.
Ostatne touto cestou ide aj Peugeot a Citroen – predpokladám, že Mitsubishi bude s týmito automobilkami spolupracovať aj naďalej.
Čo sa týka elektromobilu nemyslím, že by ho odložili do šuflíka – bude ešte lepší a hlavne lacnejší.
Otazka rentability
Otazka rentability elektromobility v ČR,je ale asi i v něčem jinem.-Kde jinde než na Hybridu.cz se běžny občan setka s nabidkou hybridnich vozidel.NIKDE.Takže rozvoj a rozšiřeni elektromobility v ČR zaleži take na reklamě a fakticke nabidce showroomu nabizet něco jineho než osvědčenou klasiku.A to neplati jen o automobilech ale i jednostopich vozidlech.-Je podobny prodej a nabidka ve vyspělem Světě podobna te v ČR v tom připadě se opravdu da pochybovat o serioznosti zveřejnovanych čislech prodeju hybridu v USA s Japonsku.
taketo auto by som si
taketo auto by som si nekupil uz len pre ten design…keby to aspon dobre vyzera mozno by o to bol vacsi zaujem. toto auto je dobre jedine pre tych ktori chcu vraviet ze chodia bez co2(napr. firmy)
Kdo by si taky koupil takhle
Kdo by si taky koupil takhle strašlivě předraženou nákupní tašku. Vždyť to stojí jako Prius a předtím to stálo tolik jako Leaf nebo Ampera.
Nicméně přes to všechno jich na pražských silnicích potkávám celkem dost v různých (firemních) barvách a jedno stříbrné jsem 2x předjížděl i na dálnici (auto bez SPZ šplhající osmdesátkou kopec tam, kde je povoleno 130 přece jen budí pozornost) a jedno dokonce i nabourané.
Máte pravdu, jako velkého
Máte pravdu, jako velkého příznivce elektromobility mě tohle auto neskutečně irituje – je pomalé, se zanedbatelným dojezdem, je maličké, vypadá hrozně. A i kdyby bylo dvakrát levnější, pořád by bylo moc drahé.. Přesně se hodí ke všem těm vtipům o elektrických autech, které je přirovnávají ke golfovým vozítkám. Doufejme, že o tuhle předraženou nákupní tašku přestanou mít potenciální zákazníci zájem a obrátí se k lepším alternativám od Nissanu, Renaultu, atd.