Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën se v 1. pololetí na čínském trhu, který sám vzrostl o 12,3 %, zvýšily o 28 %, a to díky výsledkům dvou společných podniků Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) a Changan PSA Automobile (CAPSA). Čína se v březnu 2014 stala nejvýznamnějším trhem skupiny PSA Peugeot Citroën.
foto: Google Maps
TISKOVÁ ZPRÁVA
• 355 500 prodaných vozů (místní výroba + dovoz) za 1. pololetí roku 2014
• Nárůst o 28 % na trhu, který sám vzrostl o 12,3 %
• Podíl na trhu 4,36 %
Podnik DPCA, který v 1. pololetí zaznamenal 342 900 prodaných vozů, dosáhl zvýšení prodejů o 24,5 %. Díky tomuto nárůstu, který je téměř dvojnásobkem růstu trhu, vykazuje společný podnik skupin Dongfeng a PSA Peugeot Citroën za 1. pololetí růst podílu na trhu o 0,4 procentního bodu na 4,2 %.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW: Čína se stane největším trhem s elektromobily
Prodeje podniku Dongfeng Peugeot se zvýšily o 33 % a dosáhly 183 400. Výrazný nárůst zaznamenal model Peugeot 2008, který byl na trh uveden 17. dubna 2014. Ke konci června se ho prodalo již 11 100 kusů. Model Peugeot 3008 dál pokračuje v silném růstu.
Prodeje již dosáhly 33 700 kusů (+37 %). Další model, Peugeot 301, potvrdil dynamiku prodejů, která se projevuje již od uvedení na trh. V 1. pololetí se prodalo 36 700 vozů. Pilířem odbytu zůstává model Peugeot 308 se 44 200 prodanými vozy.
Pokračuje rozšiřování sítě Dongfeng Peugeot. Ke konci června již bylo otevřeno 436 prodejních míst, což je v souladu s cílem dosáhnout do konce roku 2014 celkem 480 prodejních míst. Ve druhém pololetí uvede Dongfeng Peugeot na trh nový model Peugeot 408, první vůz pro čínský trh postavený na nové platformě EMP2.
Dongfeng Citroën registruje 159 900 prodaných vozů, což představuje nárůst o 16 %. Prodeje nového vozu Citroën C-Elysée vykazují výraznou dynamiku. Na konci června se ho prodalo již 45 700 kusů, model C4L registruje za 1. pololetí 35 000 prodejů (+75 %).
Obchodní síť Dongfeng Citroën se dál rozšiřuje. Na konci června ji tvořilo již 442 prodejních míst. Cílem je 470 prodejních míst do konce roku 2014. Trvalý růst prodejů přivedl DPCA k přehodnocení cílů prodejů pro rok 2014, který se zvýšil z 650 000 na 700 000.
Společný podnik skupin Chagan a PSA Peugeot Citroën CAPSA registruje za 1. pololetí 9 800 prodaných vozů, a to zejména díky dvěma modelům vyráběným v továrně v Šen-čenu – DS 5 (uvedený na trh v září 2013) a DS 5LS (na trhu od března 2014). K tomuto růstu přispělo i rozšíření distribuční sítě, kterou již dne tvoří 60 DS Stores.
Tento počet je v souladu s cílem pokrýt od konce roku 2014 celkem 70 největších čínských měst.
Ve druhém pololetí uvede značka na trh své první SUV Premium. Poprvé ho představila v dubnu na pekingském autosalonu pod názvem DS 6WR. Tento model, který se na autosalonu setkal s velkým úspěchem jak u novinářů, tak u veřejnosti, posílí obchodní výkonnost značky v Číně.
Skupina PSA Peugeot Citroën tak již má v Číně dva společné podniky DPCA a CAPSA. Dne 2. července byla oznámena výstavba 4. továrny DPCA ve městě Čcheng-tu. Průmyslové zázemí skupiny v Číně tak bude v roce 2016 tvořit již 5 továren představujících celkovou výrobní kapacitu 1,2 milionu vozů.
Ředitel pro region Asie Grégoire Olivier okomentoval zveřejnění obchodních výsledků za 1. pololetí takto: „Výsledky skupiny v Číně jsou vynikající, naše tempo růstu je dvakrát vyšší než tempo růstu trhu. Nárůst našich prodejů překračuje naše očekávání, podíl na trhu činí 4,36 %, objem prodejů se výrazně zvýšil a dosáhl 28 %. Naše strategie spočívá ve využití našeho strategického partnerství se skupinou Dongfeng v Číně i mimo ni a současně pochopitelně hodláme dál aktivně rozvíjet DS s podnikem CAPSA.“
Kdo by to byl řekl, že
Kdo by to byl řekl, že Peugeot Citroen bude zachraňovat Čína…