Společnost PSA Peugeot Citroën oznámila, že ve Velké Británii sníží cenu svých elektrických automobilů Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Důvod je zcela jednoduchý. Dostat se s cenou pod jejich největšího rivala, kterým je Nissan Leaf, a zvýšit tak zájem zákazníků.
foto: automobile-propre.com
Do této chvíle byly oba čtyřmístné modely vůči svému soupeři ve značné nevýhodě. Nejenže Nissan Leaf disponuje větším vnitřním prostorem, do kterého se pohodlně vejde až pět osob, ale navíc se japonský elektromobil prodával za cenu 25 990 liber, tedy za částku o 226 liber nižší v porovnání s francouzskými modely.
Není proto divu, že prodeje elektromobilů automobilky PSA nenaplnily očekávání a bylo otázkou času, jak vedení zareaguje.
Elektromobil Citroën C-Zero zlevní o téměř 200 000 Kč
Oficiálně: PSA Peugeot Citroën a General Motors vytváří světovou strategickou alianci
PSA Peugeot Citroën prodala v roce 2011 nejvíce elektromobilů v Evropě
Prvním logickým krokem automobilové skupiny PSA jak posílit zájem veřejnosti o své vozy, je výrazné snížení jejich ceny, a to o 4 970 liber (asi 146 000 korun). Nyní už se budou oba elektromobily prodávat za shodnou cenu 21 246 liber, tedy v přepočtu za asi 623 000 korun. Jde o cenu po odečtení státní dotace ve výši 5 000 liber.
Druhým opatřením bude rozšíření britské sítě specializovaných prodejců elektromobilů Citroën z nynějších 11 na 21. Peugeot v tomto směru nepodniká nic, neboť ten již na ostrovech vlastní 23 poboček specializujících se na prodej elektrických automobilů. Mimochodem, takováto specializovaná dealerství mají brzy vznikat i v ČR, v první fázi jich bude asi osm.
foto: Nissan
Citroën také v průběhu příštích měsíců významně rozšíří i počet poprodejních servisních středisek pro elektromobily. Z původních jedenácti jejich počet vzroste na asi stovku. Všechny z těchto středisek již budou připraveny zajistit servisní opravy nejen elektromobilům C-Zero, ale také novému hybridu DS5 Hybrid4 a dalším elektrickým či hybridním modelům, jenž budou následovat.
Na začátku roku 2013 totiž Citroën plánuje uvést na trh svůj elektrický užitkový vůz Berlingo, který by měl splňovat podmínky pro získání ohlášeného státního grantu ve výši 8 000 liber. Podobně na tom bude i Peugeot se svou elektrickou dodávkou Partner. Více podrobností o těchto nových elektromobilech budou upřesněny během letošního roku.
Do 10 let kazdopadne…jak
Do 10 let kazdopadne…jak dojezd nad 200, tak levnejsi nez spalovaky…jsem optimista….
S těmi deseti lety
S těmi deseti lety souhlasim.O schopnosti dojezdove vydrže se da diskutovat.Myslim si,že v nasledujicich dvaceti dvacetipěti letech elektromobilita a elektroautomobilita bude spiše na urovnich městskeho a přiměstskeho provozu a užiti.A na to už dnešni dojezd stači.Měli by jsme si uvědomit,že se v použivani elektromobilu budeme muset naučit asi „tankovat“ jinym zpusobem než jsme si sto let zvykali.V elektromobilitě bude samozřejmosti vyjet z bodu A do bodu B,tam se připojit na dobijeci nabiječku,vyřidit si povinnosti,odpojit nabiječku a vozidlo použit.Neni to nic složiteho a nakladneho,už dnes podobny sistem zname z tankovacich karet ropnych distributoru.
Maximalna cena by mala byt 8
Maximalna cena by mala byt 8 000 €. A dojazd 2-3 krat vacsi. Snad sa dozijeme.
Za dojazd teoretických
Za dojazd teoretických 200km je to stále vysoká cena.
Nepletme si dva
Nepletme si dva pojmy.Pořizovaci cena vozidla a pořizovaci cena pohonneho media.A to už dnes na Vašich dvěstě km elektronabiječky jasně vitězi.A ruku na srdce,Jak se Vam ekonomicky vyplaci mit bydliště v Klatovech a chatu v Deštnem v Orlickych horach,a travit přes čtyři hodiny v hustem českem silničnim provozu v koloně ve svem bavoraku.Jak dlouho na tuto cestu musite pracovat aby se zam zaplatily pohonne hmoty na to spotřebovane o čase nemluvim ten je u všech vozidel podobny.
Nemyslete si, že nějakého
Nemyslete si, že nějakého dobráka nenapadne nezdanit elektřinu podobně vysokou daní, jakou mají současná paliva. Stát potřebuje peníze, ekologie je až na 125 místě.
ANO.S tim ale rozumny
ANO.S tim ale rozumny člověk musi počitat,a bude to stejne asi na celem Světě.A do te doby jistě energrticke společnosti vymysli dalši fintu aby zabranili odběratelum v neuhrazenych odběrech a ujezdech od dobijecich stanic tak jak se to děje u čerpaček.
Za pár let snad budou
Za pár let snad budou lacinejší než současné spalováky.