Daimler začne prodávat auta na vodík v roce 2014

jsou pořád ještě vzdáleným snem. Nebo ne? Přední světové automobilky už dříve daly najevo, že by chtěly první uvést na trh v roce 2015. to teď chce dokonce urychlit a mít první kusy na trhu o rok dřív.   

foto: Daimler/Mercedes-Benz – vodíkové auto třídy B F-Cell na cestě kolem světa

Daimler je v současné době v oblasti a jasně na špici. Aktuálně dokončil cestu kolem světa se třemi svými vozy Mercedes-Benz třídy B F-Cell. A právě ty by se měly začít už v roce 2014 prodávat.

Přitom jednou z prvních automobilek, která představila byla se svým modelem . Ten jsme měli možnost krátce otestovat i my.

„Produkt je po technologické stránce připraven pro uvedení na trh,“ komentoval při nedávné diskusi s médii situaci kolem aut na vodík , šéf Daimleru a hlava Mercedes-Benz Cars. Doplnil, že klíčovou zkouškou byla právě nedávná cesta kolem světa.

„Chtěli jsme s vyšším objemem výroby začít až v roce 2015, ale díky zkušenostem z cesty kolem světa jsme se rozhodli to urychlit,“ dodl Zetsche.

Teď bude důležité najít partnery, kteří automobilce pomohou s budováním . Právě ta sehraje další klíčovou roli v tom, zda se auta na vodík rozšíří nebo ne. Spolu s Linde např. v Německu postaví dalších 20 vodíkových čerpacích stanic.

Daimler slibuje, že auta na vodík budou mít dojezd 400 km, tedy více než mají dnešní sériové (80-160 km), ale zároveň méně než běžná benzinová (500+). Auta na vodík jsou de-facto . Rozdíl je v tom, že získávají z namísto .

Další překážkou, která zdržuje vodíková auta od uvedení na trh je cena. Palivové články jsou totiž stále velmi novou, a tudíž drahou technologií. Zetsche ale slibuje, že do poloviny desetiletí bude cena konkurenceschopná a zhruba podobná ceně .

7 Comments on “Daimler začne prodávat auta na vodík v roce 2014”

  1. To vsetko je pekna
    To vsetko je pekna propaganda, ale stale sme tam, kde doteraz – monopol na palivo. Aj keby bola cena vozu prijatelna (co v pripade palivovych clankov silne pochybujem uz kvoli pouzitym materialom a technologiam), vodik si clovek doma nevyrobi len tak, ako elektrinu. Osobne by som taky voz nekupil, aj keby stali vodikove pumpy na kazdom rohu. Tadial cesta nevedie.

    1. Vodik lze vyrabet stejne
      Vodik lze vyrabet stejne jako elektrinu. Tedy vyrabime elektrinu na vyrobu vodiku. V tomto ohledu se vlastne jedna o variantu uschovy energie. E-cell supluje velkokapacitni baterie, ktere se nabijeji strasne dlouho.

      Reseni uz nasli na severu. V Norsku maji vodikovou dalnici, coz je komunikace s vodikovymi stanicemi po ceste. Ta prubezne vyrabi vodik a auto jiz cerpa ze zasobniku.

      viz. clanek na tomto webu: V Itálii se možná brzy objeví vodíkové čerpací stanice

      Myslim, ze je to opet jen otazka ceny technologie.

      1. Jo, vodik vyrobim i doma.
        Jo, vodik vyrobim i doma. Akorat ty dalsi kroky a technologie maji do jednoduchosti a lace sakra daleko. U vodiku je vsechno zatim (a zjevne jeste moooc dlouho) prilis drahe a o hodne komplikovane, nez u jinych technologii. Kryogenicke nadrze nejdou tak jednoduse udelat jako plastovy vylisek dnesnich nadrzi na benzin, samotne palivove clanky maji pred sebou jeste hezkych par let nez budou cenove dostupne pro kazdeho a musime pocitat se vsemi nezbytnymi bezpecnostnimi prvky, ktere nelze kvuli vybusnosti vodiku zanedbat a umerne zvysuji cenu. Jen drzet vodik nekde stabilne uzavreny a natlakovany v dostatecne malem a praktickem prostoru a mnozstvi pro par stovek km je sakra velky vydaj energie. A o to tu preci jde, ne? Setreni energii.
        Je spousta schudnejsich a bezpecnejsich technologii, nez cpat vysoce vybusny vodik rovnou pod prdel.

Napsat komentář