
Carsharing Anytime zkouší vodíkové auto Toyota Mirai
Vodíkový pohon je podle automobilky Toyota budoucností aut. Carsharing Anytime aktuálně testuje vodíkové auto Toyoty Mirai.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Vodíkový pohon je podle automobilky Toyota budoucností aut. Carsharing Anytime aktuálně testuje vodíkové auto Toyoty Mirai.
Špičkoví vědci z celého světa, kteří se zabývají vodíkovými technologiemi, míří do Prahy. Ve dnech 23.–25. března se totiž v …
Hyundai Tucson Fuel Cell vytvořil nový rychlostní rekord, který má hodnotu 152,2 km/h. V Kalifornii je od června 2014 v provozu již stovka vozů Hyundai Tucson (ix35) Fuell Cell.
Jošikazu Tanaka, šéf vývoje vodíkového auta Toyota Mirai, se aktuálně rozpovídal pro magazín Autocar.co.uk. Řekl mimo jiné, že z Mirai by se mohla stát rodina vozů podobně jako z hybridu Prius.
Auta na vodík jsou pořád ještě vzdáleným snem. Nebo ne? Přední světové automobilky už dříve daly najevo, že by chtěly první vodíková auta uvést na trh v roce 2015. Daimler to teď chce dokonce urychlit a mít první kusy na trhu o rok dřív.
Mercedes-Benz F-CELL World Drive byla velká akce v rámci které se tři vozy třídy B F-Cell s pohonem na vodík vydalo na cestu kolem světa. Celkem každý z nich ujel více než 30 000 km. Před pár dny se úspěšně vrátily do Stuttgartu.
Zprávy automobilového průmyslu o tom, že auta s palivovými články budou v prodeji v roce 2015, vyvolala rozsáhlé přípravy na vybudování husté sítě infrastruktury vodíkových čerpacích stanic. V roce 2010 bylo po celém světě otevřeno 22 nových vodíkových čerpacích stanic, čímž se zvýšil jejich celkový počet na 212. V České republice je jedna taková čerpací stanice.
Přestože v Kalifornii zatím jezdí jen pár desítek aut na vodík, už mají k dispozici několik vodíkových čerpacích stanic. Toyota ve spolupráci s Shell aktuálně otevřela jednu ve městě Torrance. Výjimečná je v tom, že vodík nedodávají náklaďáky, ale přichází skrze „vodíkovod“ z nedaleké továrny.
Honda postaví v prefektuře Saitama vodíkovou stanici, která bude vodík vyrábět s pomocí slunce. Zároveň představí novou verzi vodíkového auta FCX Clarity vybavenou elektrickou zásuvkou. Auto tak bude sloužit jako malá elektrárna.
Z autosalonu v Šanghaji v Číně odstartovalo turné F-CELL World Drive 22. dubna poslední a také nejdelší část cesty kolem světa. Ze Šanghaje vede další trasa přes Kazachstán a Rusko zpět do Evropy, kde tato akce v lednu začala. Odtud se tři vozy třídy B F-CELL poháněné palivovými články vydaly na 41denní cestu v délce kolem 14 000 kilometrů.
Britský projekt směřující mimo jiné k vytvoření flotily automobilů taxislužby Londýna s nulovými emisemi pokračuje podle plánu. Po testovacích jízdách, při kterých vodíkové taxíky najely téměř 13 000 km, přišly nyní na řadu ostré jízdy v ulicích hlavního města Albionu. Výsledkem byla velká spokojenost zákazníků, starostu Londýna z nich nevyjímaje.
Autosalon v Soulu v Jižní Koreji je zásadní událostí především pro asijské automobilky. Domácí Hyundai se samozřejmě snaží blýsknout jak se dá. Představil své auto na vodík – Blue2.
Právě před měsícem začala vodíková cesta kolem světa. To vše u příležitosti 125. výročí od okamžiku, kdy si Carl Benz nechal v roce 1886 patentovat tříkolku na benzin. Právě 30. ledna 2011 vyjelo ze Stuttgartu trio aut na vodík. Šlo o modely Mercedes-Benz F-Cell, které v následujících měsících urazí celkem 30 000 kilometrů.