Čína má nejrychlejší rychlovlak na světě

Jan Horčík - 29 Prosinec 2009

Zpráva s tak zábavným titulkem neminula snad žádné z tuzemských novin. Říše středu, která se má stát novým hegemonem světové politiky a ekonomiky 21. století, se v poslední době o svůj mediální obraz stará více než dobře. Zablokování jednání na klimatické konferenci v Kodani umě svedla na Baracka Obamu. O uzavření dohod o zemním plynu se svými západními středoasijskými sousedy taktně mlčela. A svůj nový rychlovlak naopak staví všem na odiv.  
rychlovlaky - Čína - CRH3
Čína už před časem oznámila zásadní modernizaci své železniční tratě, která má pomoci k prosperitě dalším stamilionům obyvatel. Do roku 2020 chce mít hotovo 13 000 km rychlotratě. Aktuálně spuštěná část měří 1069 km a propojuje provinční metropole Wu-chan a Kanton (čínsky Guangzhou). Hong Kong je od Kantonu vzdálen 120 km. V budoucnu má být Kanton propojen na severu až s Pekingem.

klikněte pro zvětšení
rychlovlaky - Čína - mapa vysokorychlostní železnice

rychlovlaky - Čína - CRH3
Rychlovlak zvládne cestu urazit zhruba za 2 hodiny a 45 minut. Předtím trvala tato cesta mezi až deset hodin. Průměrná rychlost vlaku je 350 km/h, a tak se čínské úřady dušují, že jde o "nejrychlejší rychlovlak" na světě.

Maximální rychlost je 394,2 km/h. Jedná se o vlak CRH3 založený na modelu Siemens Velaro. Dalšími společnostmi, které na projektu spolupracovaly, byli například Alstom a Bombardier. Pro srovnání, v Japonsku jezdí rychlovlaky průměrně 243 km/h, v Německu 232 km/h a ve Francii 277 km/h. V České republice žádné zatím nemáme, ačkoliv se o výstavbě uvažuje již desetiletí.
rychlovlaky - Čína - CRH3
Vysokolorychlostní železniční doprava si v Číně buduje tradici už od roku 2004, kdyb byla spuštěna trať mezi Kantonem a Shenzenem. Následně u příležitosti Olympijských her v Pekingu byla v roce 2008 uvedena do provozu vysokorychlostní železnice mezi Pekingem a Tianjin.

V současné době měří železniční síť v Číně 86 000 km (2. nejdelší na světě po Spojených státech), plánem vlády je dosáhnout do roku 2020 na 120 000 km. Zhruba desetina z toho mají být vysokorychlostní dráhy.
rychlovlaky - Čína - CRH3
V následujících letech chce Čína investovat do rozvoje rychlovlaků asi 300 mld. dolarů. Jde o součást "stimulačního balíčku" na podporu rozvoje ekonomiky. Něco podobného by rády také Spojené státy americké. Otázkou je, zda si na to budou moct natisknout dostatek peněz.

inhabitat, timesofindia, Wikipedia, foto: eurotrib
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerad užívám silný slova, ale necháváme se zotročovat olejářskýma mafiánama, kteří maj ochočený vlády "vyspělého západu". Naše vlády nám staví dálnice jak pitomý, motivujou k výrobě stovek tisíc aut denně, jenom aby šla ropa na dračku. Nás si dotyční zločinci tak ochočili, že sme eště netrpělivý, kdy už bude další úsek dálnice a velkokapacitní parkoviště.

Čína je v tomdle velká naděje pro svět, že si konečně někdo všimne, že za menší peníze je možno cestovat pohodlněji, rychleji a bezpečněji. Dost často mivám pocit, že se celej svět zbláznil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rekl bych ze ani rychlovlak nepotrebujeme. S tak hustym zalidnenim se stejne rychlostni prumer srazi castymi zastavkami. Rekl bych ze staci vsechno vycistit od svrabu a nestovic. Kdyz po zcela novem useku ktery stal 8MdKc z Masarykova nadrazi do Vysocan zanovni CityElefant roluje 30km/h, neni problem v technologii ale v organizaci. A pokud to NIKOMU NEVADI, tak v kulture naroda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A bude hůř - zatímco Čína si bude budovat technologie 21. století (Maglev apod.) my se tu budeme plácat v CO2 povolenkách, ekologických studiích, dotacích na ztrátové způsoby výroby elektřiny a euroregulacích na emise kdejakého prdu. Jednoho šeredného dne si to tu Číňaní koupí jako další disneyland, kam se budou za své, na nenažraných Američanech vydělané dolary jezdit rekreovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sa divim, co je takeho zabavneho na tom, ze krajina v ktorej bol pred 50 rokmi hlavnym politickym programom miska ryze na den pre kazdeho sa postupne stáva technologickou velmocou a z nasich krajin sa za ten cas z technologickeho lidra stali outsideri, dotujuci EU lacnou pracovnou silou, ktori mozu aj napr. o takom vlaku iba snivat...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na tom samozřejmě není zábavného vůbec nic, snad jen ta pohodlnost, nadutost a dlouhodobá ignorance tzv. "vyspělého západu". Vtipné mi přijde sousloví "nejrychlejší rychlovlak"...

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol