Nové rychlovlaky ICE nesou i českou stoupu
Cestování rychlostí 300 km/h a pohodlí obývacího pokoje? Rukopis českých konstruktérů v interiéru rychlovlaku ICE.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Cestování rychlostí 300 km/h a pohodlí obývacího pokoje? Rukopis českých konstruktérů v interiéru rychlovlaku ICE.
Flotila vysokorychlostních jednotek ICE 3neo německých drah Deutsche Bahn se rozroste na 90 jednotek. Na konstrukčním řešení interiéru vozidel spolupracují Češi.
Společnost Deutsche Bahn (DB) uvádí do provozu s cestujícími svou nejnovější generaci osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE.
Siemens Mobility vyvíjí ve spolupráci s Deutsche Bahn koncepci nové generace pro rychlovlaky ICE. Ty budou mít v Německu stále důležitější pozici.
Berlínský železniční veletrh otevřel dveře návštěvníkům a společnost Siemens Mobility zde v rámci své expozice představuje produkty a řešení pro železnici budoucnosti na stánku č. 230 v Hubu 27.
Nedávno jsme informovali, že Česko má plán na vybudování vysokorychlostních tratí. Poslanci ho ale chtějí urychlit a tlačí, aby se začalo stavět už v roce 2025.
Čínští vědci z univerzity Jiao Tong představili koncept magnetického rychlovlaku (maglev) schopného dosáhnout bezmála trojnásobné rychlosti zvuku. Vědecký bulvár? V žádném případě. Číňané chtějí pouze přivést k životu více než 100 let starou myšlenku vlaků pohybujících se v tunelech s odsátým vzduchem.
Vlaky prohánějící se po kolejích České republiky rychlostí vyšší než 300 km/h? V současné době utopie, ale za dvě desetiletí snad realita. Projekt výstavby vysokorychlostní železnice v ČR podporuje jak české ministerstvo dopravy, tak i velcí světoví výrobci železniční techniky – např. německý Siemens.
Japonská železniční společnost Central Japan Railway (CJR) plánuje postavit mezi Tokiem a Nagojou dráhu pro superrychlé magnetické vlaky L-Zero. Otevření tratě můžeme čekat až na konci příštího desetiletí, ale vlak L-Zero již nyní na zkušebních tratí ukazuje svůj rychlostní potenciál.