Vodíkové vlaky možná už brzy v Česku, má to ale cenu? Jsou totiž extrémně drahé!
Alstom a Air Products podepisují memorandum o spolupráci s cílem zavést v České republice vodíkové vlaky. Německá studie ale ukázala, že jsou extrémně drahé.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Alstom a Air Products podepisují memorandum o spolupráci s cílem zavést v České republice vodíkové vlaky. Německá studie ale ukázala, že jsou extrémně drahé.
Vodíkové vlaky už nejsou jen vzdálený sen. Dolní Sasko provozuje 14 regionálních vodíkových vlaků Coradia iLint.
Nová dohoda o spolupráci mezi společnostmi České dráhy a Alstom má za cíl propagovat vodíkový vlak v České republice během …
Zpráva s tak zábavným titulkem neminula snad žádné z tuzemských novin. Říše středu, která se má stát novým hegemonem světové politiky a ekonomiky 21. století, se v poslední době o svůj mediální obraz stará více než dobře. Zablokování jednání na klimatické konferenci v Kodani umě svedla na Baracka Obamu. O uzavření dohod o zemním plynu se svými západními středoasijskými sousedy taktně mlčela. A svůj nový rychlovlak naopak staví všem na odiv.
Už v polovině února jsme vás informovali o novém projektu rychlovlaku AGV. Ten se má stát nástupcem světoznámého TGV a konkurovat letecké dopravě. Hospodářské noviny skrze svůj web iHNed.cz informují, že jedna souprava AGV se právě nachází k testování na zkušením okruhu Velim u Kolína. „K Velimi byla souprava AGV přitažena jako běžný vagon a teprve zde se poprvé začala hýbat díky vlastnímu pohonu. Kromě brzd nebo rychlosti se na velimském, třináct kilometrů dlouhém okruhu testuje také aerodynamika vlaku, hluk či bezpečnost proti vykolejení. „Český okruh nám vyhovuje. Na rozdíl od francouzského je dost dlouhý a můžeme tedy testovat vlak i při rychlosti dvě stě kilometrů v hodině,“ říká Thierry Yonnet, inženýr Alstomu.“ (celý článek)
Vysokorychlostní vlaky TGV (?) jsou chloubou Francie. Francouzská strojírenská společnost Alstom však aktuálně představila jejich nástupce v podobě prototypu AGV. Rychlovlaky AGV mají běžně cestovat rychlostí 360 km/h, což je o 40 km/h více než jezdí TGV. První rychlovlaky AGV mají jezdit v Itálii, objednala si je totiž italská společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV). Specifikem vlaků AGV je to, že nejsou taženy jednou lokomotivou, ale využívají motorů skrytých v podvozcích jednotlivých vozů. Rychlovlaky jsou dnes čím dál tím oblíbenější alternativnou letecké dopravě, která vypouští do ovzduší velké množství škodlivých emisí.