Elon Musk, šéf Tesla Motors, se rozhovořil o dalších plánech automobilky. Především poodhalil oponu nad SUV/crossoverem nazvaným Model X. Prototyp by měl být odhalen už koncem příštího roku a v roce 2014 by se měl Tesla Model X dostat na trh.
Tesla momentálně s automobilkou Toyota úzce spolupracuje na vývoji/obnovení elektrického SUV Toyota RAV4 EV. Ta by se mohla vyrábět v nové továrně Tesla Motors ve Fremontu, Kalifornii, dříve známé jako NUMMI.
Musk také zdůraznil, že důležité je nejprve dokončit elektrický sedan Tesla Model S. Jeho výroba má začít v polovině roku 2012, během prvního roku má být vyrobeno 7000 kusů, v druhém roce už 20 000 kusů. „Musíme dělat jednu věc po druhé,“ dodal Musk k tomu jak je to momentálně s Tesla Model X. „Chceme si nejprve být jistí, že výroba Modelu S běží zcela hladce,“ dodal.
Elon Musk, šéf Tesly: „elektromobily je třeba stavět od píky“
Zároveň přiznal, že pro automobilku Tesla Motors bude důležité mít příjmy z prodeje Modelu S aby se mohla zaměřit na další rozvoj výroby. „Auto pro masový trh“, tedy nějaký běžný elektrický hatchback nebo malý elektromobil do města, je pro Tesla Motors údajně vzdálený zhruba pět let.
Nakonec ještě Musk vyjasnil skutečnost, že zatímco Tesla Roadster využívá prakticky nezměněné lithium-iontové články využívané v noteboocích, Model S už bude využívat vysoce modifikovaný typ těchto článků (18650). „Na Roadsteru je skvělé, že nám pomohl přijít na to co je třeba na bateriích upravit, aby byly vhodné pro využití v automobilech,“ řekl doslova Musk. Na článcích spolupracuje Tesla se společností Panasonic.
A co říká Musk na konkurenci firem jako je Nissan, Mitsubishi, GM s jeho Chevrolet Voltem? „Tohle je skvělé, je to přesně to v co jsem doufal.“
V prípade,že články
V prípade,že články tejto veľkosti dodá Panasonic, mohli by mať kapacitu okolo 4Ah.
Dnes majú bežne dostupné články tejto veľkosti maximálne 2,6Ah.