Nissan Sway odhalený na ženevském autosalonu je malou ukázkou toho, jak by mohla vypadat další generace malých modelů značky Nissan. Jedná se o koncept speciálně navržený tak, aby lahodil vkusu Evropanů.
foto: Nisan
Nissan Sway podle tiskové zprávy Nissanu „působí emotivním, dravým a vzrušujícím dojmem“. Jde o auto, které napovídá jak by mohla vypadat nová generace malých aut Nissanu, „pokud by společnost promluvila svým novým výrazným designérským jazykem i do vývoje evropských hatchbacků“.
Inovativní design stál u zrodu modelů Qashqai a Juke, které patří k nejúspěšnějším automobilovým projektům posledních let. Teď Nissan přichází se stejně radikální myšlenkou i do jednoho z nejdůležitějších tržních segmentů: malého hatchbacku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km
Je velmi pravděpodobné, že alespoň některé prvky nového designového jazyka konceptu Nissan Sway převezme také nová generace elektromobilu Nissan Leaf. Už dříve se objevily zprávy, že nabídne agresivnější, ale zároveň více mainstreamový design.
Interiér konceptu Sway využívá techniky, které jsou obvykle k vidění spíše v průmyslové architektuře. Jedná se třeba o hliníkové konstrukční prvky, které zvýrazňují jednoduchost a sílu vozu.
Zaujme ale i pozornost věnovaná detailům nebo použité barvy a materiály, které bývají spojovány spíše s luxusním zbožím. Zevnějšek vozu spojuje čtyři velmi výrazné prvky: mřížku chladiče ve tvaru V, tzv. plovoucí střechu, světla ve tvaru bumerangu a zalomený sloupek C.
![]() |
![]() |
![]() |
Jejich kombinací vzniká nový designový jazyk, který se objevil již u konceptu Nissan Lannia představeného loni v Pekingu na autosalonu Auto China 2014, a také u nového modelu Murano.
Ten byl nedávno uveden na trh ve Spojených státech. Koncept Sway je prvním odrazem tohoto nového designérského jazyka v segmentu malých hatchbacků. Do budoucna by ke stejnému stylu měly směřovat i další modely značky Nissan určené pro různé tržní segmenty a pro všechny regiony.
Další součástí nového designérského jazyka společnosti Nissan je tzv. plovoucí střecha. Ta je tentokrát ztělesněna panoramatickým střešním oknem orámovaným vystupující konstrukcí ve tvaru C.
Ta se táhne od sloupků A po stranách střechy až k zadnímu příčníku nad dveřmi zavazadlového prostoru. Tato konstrukce je v rámci konceptu zdůrazněna výraznou oranžovou barvou, která kontrastuje s modrošedou karosérií.
Zvýšenou tuhost střechy zajišťuje svébytná konstrukce ve tvaru deformovaného písmene X, která se nachází uprostřed střechy a jejíž křížení se nachází nad hlavami cestujících na předních sedadlech.
Řidič má před sebou pouze dva základní přístroje a všechny ostatní funkce obstarává velký lichoběžníkový tablet ve středu řídicího panelu. Zde na něj uvidí (a dosáhne) nejen řidič, ale i spolujezdec na předním sedadle.
Lehká sedadla mají hliníkovou konstrukci (i ta je obnažená) a jsou potažena špičkovým čalouněním imitujícím semiš. Čalounění je zčásti zvýrazněno materiálem evokujícím perleť a najdete zde i prošívání, s nímž se obvykle setkáte spíše u luxusních kabelek.
Tak jestli podobně bude
Tak jestli podobně bude vypadat Leaf, tak jedině dobře. protože současná podoba z něj dělá skoro jednoznačně nejhnusnější auto na trhu .
Říkáš ty. Podle mě je
Říkáš ty. Podle mě je současný Leaf v pohodě, aspoň se liší od běžné produkce. To je jak Prius – někdo zbožňuje, jiný ne. Zrzky, s dlouhýma vlasama, s krátkýma, malá, vysoká, hubená…:)
a ja uz o Leafovi dokonce
a ja uz o Leafovi dokonce slysel, ze je to nadherne auto… ocividne kazdemu se libi neco jineho 🙂