Cesta kolem světa v autech na vodík Mercedes úspěšně skončila

byla velká akce v rámci které se tři s pohonem na vodík vydalo na . Celkem každý z nich ujel více než 30 000 km. Před pár dny se úspěšně vrátily do .   
foto: Daimler

Tři vodíkem poháněné modely třídy B F-Cell vyjely ze Stuttgartu v lednu 2011 při příležitosti oslav 125. výročí automobilky. Na své cestě kolem světa projely čtrnáct zemí na čtyřech kontinentech.

„Na F-CELL World Drive jsme názorně ukázali, že čas elektrických aut s nadešel. Teď musí zrychlit výstavba ,“ komentoval návrat trojice Dr. Dieter Zetsche, šéf Mercedes-Benz. Teprve dostatečný počet totiž umožní řidičům využívat všech výhod – vysokého , rychlého doplnění paliva a nulových emisí.

Na své cestě se auta na vodík zastavila mimo jiné na autosalonu v Šanghaji. Podle Daimler budou auta na vodík stát do roku 2015 stejně jako hybridy. Automobilka sama navíc už delší dobu volá po rozšíření vodíkové infrastruktury.

Podle výpočtů expertů by např. stačilo pouze 1000 čerpacích stanic na . V současné době jich je asi 200 po celém světě. Klíčovým partnerem je v tomto ohledu pro Daimler společnost Linde Group.

Tři postihla během dlouhé cesty jediná vážnější nehoda. V Kazachstánu při cestě z Almaty do Balchaše byla poničena zadní náprava a tlumič. Vše ale zvládla opravit nedaleká dílna a auta tak mohla pokračovat v cestě.

Přečtěte si test vodíkového auta Honda FCX Clarity

Během více než 70 dnů řízení získali řidiči notesy plné užitečných poznámek. Auta také stanovila několik rekordů, např. uraženou vzdálenost 648 km. Mobilní vodíková doplňovací jednotka – speciální upravené vyvinuté s Linde AG – bylo využito zhruba 130x. Dvakrát také řidiči využili již stojící vodíkové čerpací stanice.

tisková zpráva

6 Comments on “Cesta kolem světa v autech na vodík Mercedes úspěšně skončila”

  1. Niektoré komentáre sú vyložene spiatočnícke.
    Je div, že

    Niektoré komentáre sú vyložene spiatočnícke.
    Je div, že s týmito názormi a vedomosťami jeme príborom.
    Z príspevkov vidieť, kto nevie, čo je vlastne palivový článok.
    A skladovanie vodíka?
    To nie je naliať vodu do pohára a po vyliatí je prázdny pohár.
    Ani natlačiť CO2 do hasiaceho prístroja a po vypotrebovaní
    je prázdny.
    Podľa toho je aj voda nebezpečná, lebo obsahuje vodík.
    Prečo vodík? Lebo ho je najviac? Lebo je to najekologickejšie
    palivo? Lebo môže byť vyrobený ako vedľajší produkt? Lebo môže byť
    „médiom“ pri uskladnení prebytočnej elektriny, ktorá by bola
    nenávratne stratená len nespotrebovaním po vyrobení?
    A to ešte nie sme ani pri tríciových článkoch, ktoré dokáže
    dodávať batérii energiu 50 rokov. /Trícium = vodík, izotop/.

  2. Nemyslím, že vodíkový
    Nemyslím, že vodíkový pohon má celkovú účinnosť lepšiu ako auto poháňané z batérií.
    Celé je to o posadnutosti niečo tankovať a teda aj zákazníka držať pod krkom s cenami.
    Pritom elektrina sa dá naozaj vyrobiť aj doma…
    Skrátka miesto toho, aby sa všetko zjednodušovalo, tak sa to komplikuje. A to ani nehovorím, že batérie čo sa týka bezpečnosti ďaleko predstihujú ostatné technológie.
    Pri akejkoľvek horľavej látke je totiž čas opustť vozidlo po havárii dosť krátky.

  3. Zaujímalo by ma kolko stoji
    Zaujímalo by ma kolko stoji jedna nadrz vodika a kolko s nim ujede auto. Podľa mňa nás chcu ošaliť a nahovoriť na monopolný produkt – vodík, ktorý by musel každý kupovať tak ako benzín. V porovnaní s elektrinou ktoru moze kazdy doma vyrabat zo solarnych panelov. Neriešte to !!!

  4. Me se nejvic libi ten uzasny
    Me se nejvic libi ten uzasny vyrok: „Na F-CELL World Drive jsme názorně ukázali, že čas elektrických aut s palivovými články nadešel.“

    Hezka blbost. Nenadesel. Normalni (a stejne tak i vysoko nadprumerne financne zabezpeceny) clovek na takovy vuz v radu milionu korun proste nema!!!

    To jako kdyby prohlasili, ze raketoplany uz dokazali, ze se s nima da bezpecne letat, pristavat… tak je ted budou propagovat siroke verejnosti a stavet rampy v kazde zemi??? Kolik by jich asi tak prodali?

    Az se budou palivove clanky vyrabet tak hromadne a lacino, jako spalovaci motory, vyresi zakladni problemy se skladovanim a unikem natlakovaneho vodiku – pak muzeme zacit mluvit o tom, ze ten cas nadchazi. Do ty doby – pekna ukazka top technologie ale nic vic.

    1. presne, vdyt to udrzi
      presne, vdyt to udrzi maximalne par dnu v nadrzi, a to nepocitam to ze vodik je z elektriny, a 100km v elektricky kare sezere 10kWh,ale 100km v kare na vodik spotrebuje tak 25kWh, vodik nema do aut budoucnost, maximalne tak do letadel nebo nekde kde ho staci skladovat jen chvilu, a nevadi neekonomicnost 😀

    2. Buducnost nie je ani vo
      Buducnost nie je ani vo vodiku a ani v bateriach, ktore pozname dneska. Mozno by sa to dalo vyriesit bateriami s nejakymi gelovymi elektrodami a gelovym elektrolytom. Elektrody a elektrolyt by sa predavali v tube, ako napr.montazna pena, a clovek by ich len vytlacil do baterie.

Napsat komentář