Hyundai Tucson Fuel Cell vytvořil nový rychlostní rekord, který má hodnotu 152,2 km/h. V Kalifornii je od června 2014 v provozu již stovka vozů Hyundai Tucson (ix35) Fuell Cell.
foto: Hyundai
Podle automobilky Hyundai je jeho model Tucson Fuel Cell „první sériově vyráběné vozidlo s vodíkovým pohonem“ (vodíkové auto Toyota Mirai pak prvním běžně prodávaným). Rekordní rychlosti dosáhlo v testovací jízdě v Soggy Dry Lake Bed v kalifornské poušti.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Evropě jezdí dalších 50 aut na vodík Hyundai
Hyundai Tucson Fuel Cell má deklarovaný dojezd 265 mil (425 km) a samotné tankování nezabere déle než několik minut. Síť čerpacích stanic se jak v Evropě, tak v USA postupně rozšiřuje.
Právě Kalifornie má v rámci USA nejhustší síť čerpacích stanic. Jen v příštím roce jich má v tomto státě přibýt dalších padesát.
hehe, to zase pobavilo…
hehe, to zase pobavilo… 152km/h je trochu malo ne? Neni tam treba preklep nekde? napr 252km/h? 🙂
Jiste, Leaf ma omezovac na 145km/h, ale bez nej by urcite dal vic jak ten Tucson
Můžu potvrdit, jel jsem s
Můžu potvrdit, jel jsem s Leafem 154km/h (na tachometru 160km/h, o 6 km/h přeměřuje). Jenže to bylo s kopečku, kdežto ten Hyundai to dal na rovině.
Tak to jsem prijemne
Tak to jsem prijemne prekvapen, ze novejsi verze uz premeruji mene. Leaf prvni generace premeruje konstantne o 9-10% v libovolne rychlosti. Jeli jsme 159km/h (145*1.1 = 159) na tachometru a teprve naskocil omezovac.
Musím se omluvit, že jsem
Musím se omluvit, že jsem Vás mystifikoval. Upozornil mě na to jeden kolega s Leafem. Tak mi to nedalo a dnes jsem zkusil porovnat údaje z přenosné navigace s tachometrem Leafa.
Při 55-56km/h na tachometru skutečných 50km/h – to už jsem věděl podle srovnání s radary na začátku obcí.
Při 99-100km/h na tachometru bylo 89-90km/h na navigaci.
Při 143km/h na tachometru bylo 130km/h na navigaci.
K vyzkoušení omezovače jsem se nedostal, protože než jsem stačil dál zrychlit, tak jsem narazil u Brna na kolonu a bylo po měření.
Takže je to opravdu těch cca 10% a já jsem tenkrát při těch 160km/h na tachometru zřejmě taky nejel víc než 145km/h.
Na Autobahnu by s takovou
Na Autobahnu by s takovou rychlostí musel zůstat v pravém pruhu, aby nebrzdil provoz.
Když tam pořádají
Když tam pořádají rychlostní rekordy i různé dragstery letící dvojnásobnou rychlostí, tak tam ten terén asi zas tak nerovný nebude.
Tak to vyschlé jezero má
Tak to vyschlé jezero má nejvíc 2km, takže to musel vyjet mimo než se rozjel na tu závratnou rychlost.
P.S. jinak je to vyhledávané místo, kde je povrch nadmíru rovný.