Carsharing Anytime zkouší vodíkové auto Toyota Mirai

Vodíkové auto Toyota Mirai v barvách carsharingu Anytime. foto: Anytime
Vodíkové auto Toyota Mirai v barvách carsharingu Anytime. foto: Anytime

Vodíkový pohon je např. podle automobilky Toyota budoucností aut. Carsharing Anytime testuje vodíkové auto Toyota Mirai a první výsledky jsou podle něj „příslibem“.

Během léta je možné v Praze spatřit jedno unikátní auto Anytime na vodíkový pohon, které společnost v rámci prozkoumávání nových automobilových technologií zkouší. 

„Tato unikátní Toyota dostala své jméno z japonského Mirai tedy budoucnost, a skýtá nespočet výhod, jak pro řidiče, tak i pro životní prostředí. V autě se nachází palivový článek, který vyrábí elektřinu sloučením vodíkového paliva a kyslíku, a následně ji pak ukládá do baterie,“ říká Milan Beutl, ředitel společnosti Anytime carsharing. „Výsledkem je pak energie, co pohání auto a odpadní látky v podobě vody a trochy tepla. Toyotu Mirai jsme si po tomto testu oblíbili a věříme, až tato technologie dostane větší prostor na trhu, tak i my budeme moct zařadit tuto palivovou alternativu do naší flotily jako stálou možnost,“ dodává.

SOUVISEJÍCÍ: Hyundai v Německu uvádí do provozu vodíkové náklaďáky

Výhodou vodíkového pohonu není jen šetrnost k přírodě, ale i relativně dlouhý dojezd (až 647 kilometrů) a rychlé tankování. Místo dlouhého až hodinového dobíjení elektrovozu natankujete vodík do auta během 5 minut. 

 „Vodíkový pohon automobilů je na samém počátku masového rozšíření a má před sebou samozřejmě ještě některé výzvy. Spočívají zejména v oblastech vytvoření dostatečné infrastruktury pro podporu skladování a distribuce. Přesto považujeme vodíkový pohon ze reálnou budoucnost automobilové dopravy, a to nejen té osobní, ale také nákladní a veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Je zajímavé sledovat vývoj na trhu alternativních pohonů automobilů. „Aktuálně je pro nás ideální hybridní pohon, ale z toho, co se na trhu reálně nabízí, je vodíkový pohon smysluplným řešením, které může brzy začít velmi dobře fungovat,“ dodává Milan Beutl z Anytime. Ted již nezbývá než počkat na lepší dostupnost vodíku pro auta a tento ekologický způsob dopravy může směle rozšířit flotilu hybridních automobilů Toyota, které Anytime využívá.

zdroj: tisková zpráva

10 komentářů u “Carsharing Anytime zkouší vodíkové auto Toyota Mirai”

  1. Zaprděná Toyota dál bojuje proti elektromobilům tvrzením že je nikdo nechce zatímco Tesla a jiní bojují s lavinou objednávek na svoje elektroauta a Toyota není ani schopná svoje slíbená elektrouata bz4X dodat protože jim doslova a do písmene upadávaj kolečka a Toyota neví co s tím. 🙈🤷‍♂️😜😂🤣 To nevymyslíš. 🤯🤪
    Toyota says there’s no EV demand – maybe try selling one the wheels stay on?
    https://electrek.co/2022/08/25/toyota-says-no-ev-demand-try-selling-one-wheels-dont-fall-off/

    Toyota is at it again, claiming that there’s not enough demand in the United States for electric vehicles – most of which are currently suffering from months of backlog in the United States due to high demand. Even their own bZ4X has a waiting list because, well, the wheels keep falling off.

    The comments came from Jack Hollis, Executive Vice President of Sales at Toyota Motor North America in a webinar hosted by the Automotive Press Association.

    “I don’t think the market is ready. I don’t think the infrastructure is ready. And even if you were ready to purchase one, and if you could afford it … (the price is) still too high … It took 25 years to get to less than 10% (market share) for hybrid … The consumer isn’t demanding (EVs) at that level. The consumer is not screaming, ‘30% or 40% by tomorrow.”

    1. Jenze v tomhle myslim maji pravdu. Tesla prodava v USA par procent. Prumernej american si Teslu za 60000 USD nemuze dovolit. To ma podle me na mysli Toyota. To ze Tesla proda vse co vyrobi jeste neznamena ze je po EV masova poptavka ve vsech segmentech. Sam jste okopiroval tu cast kde mluvi o hybridech. Znam dost lidi kteri neveri ani hybridu prote proto ze to ma baterii. Je to smutne ale je to fakt. Ale vim ze tady takovy nazor nema sanci a budu zaslapan v prach. 🙂 Sam bych si moc pral abyste mel pravdu vy. Uvidime.

    2. A není to tak, že i vodíková auta mají baterky? Teda jak by jinak rekuperovaly brzdnou energii? A je už konečně palivový článek schopen poskytnout elektrický výkon v celém potřebném rozsahu nebo to musejí opět dorovnávat baterky?

      Já jen, že se takové auto zas tak moc neliší od hybridu.

Napsat komentář